Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Evaluarea activităților din cadrul Programului mondial Eco-Școala

Marți, la Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu”,

Evaluarea activităților din cadrul Programului mondial Eco-Școala

O comisie de evaluare, alcătuită din reprezentanți ai C.C.D.G. - Centrul Carpato-Danubian de Geoecologie (președinte, dna prof. dr. Cornelia Dincă, vicepreședinte, dl Petru Dincă) -, inspectorul școlar de specialitate părintele profesor Florin Negruțiu, reprezentantul I.S.J. Bihor, dna ing. Loredana Þîrț, consilier al A.P.M. Bihor, a fost prezentă marți (21 mai 2013) la Școala Gimnazială „Nicole Bălcescu” din Oradea pentru a constata nivelul de îndeplinire a Programului mondial Eco-Școala, după trei ani de derulare.

Școala a fost înscrisă în acest program în anul școlar 2010-2011 de către prof. Daniela Pop. De atunci, toate cadrele didactice și elevii școlii au derulat zeci de activități înscrise în acest program, iar marți, ele au fost prezentate în chip impresionant de către eleva Ioana Dzițac, în PowerPoint, dar și prin intermediul Albumului Eco, ambele materiale fiind apreciate la superlativ de membrii comisiei. O bună impresie au lăsat apoi cei 40 de eco agenți (mesagerii eco, reprezentanții claselor), membrii Comitetului Eco pe școală, care au intrat în dialog cu președintele C.C.D.G., doamna prof. dr. Cornelia Dincă lansându-le nenumărate provocări. Manifestarea din cabinetul de limba română a fost moderată de dna prof. Alina Deliman, coordonator de program din 2012, alături de dna prof. Simona Vancea. Tema proiectului implementat la „Nicolae Bălcescu” vizează Managementul deșeurilor. În acest sens, în fiecare sală de clasă, există câte trei coșuri pentru selectarea deșeurilor (albastru, galben și gri), iar la parter și la fiecare etaj sunt pubele corespunzătoare în care elevii golesc coșurile. La „Bălcescu”, Managementul deșeurilor a fost susținut și monitorizat perfect prin intermediul concursului „Clasa de aur”. Din discuțiile cu eco agenții, pe membrii comisiei i-a interesat să afle mai cu seamă impactul pe care l-au avut și îl au activitățile eco asupra lor, și felul în care a reacționat comunitatea, colegii, părinții, toți cei din jur.
La finalul discuțiilor, dl director a invitat membrii comisiei să viziteze școala pentru a se convinge că vorbele au acoperire în fapte. „Cred că merităm Steagul verde. Dumneavoastră veți decide. Noi, prin prestația, nu doar aceasta de aici, verbală, pentru că la vorbe meșteșugite ne pricepem. Vă rugăm să vizitați școala, să vedeți fapte, care sunt mult mai sugestive și mult mai valoroase decât toate vorbele încăpute sau neîncăpute în această discuție care ne onorează”, a spus dl director Gheorghe Troie.
Comisia a vizitat școala, intrând prin sălile de clasă și discutând cu elevii despre program și activități.
La „Bălcescu”, orice deșeu își are locul lui
Răsfoind Albumul Eco, rămâi plăcut impresionat de volumul de activități eco desfășurate, toate frumos și sugestiv ilustrate cu fotografii color și informații pertinente. În primele pagini, descoperim eco codul școlii: „Orice deșeu își are locul lui”. Foarte multe activități eco au fost mediatizate și consemnate în presa locală (Activități de ecologizare în parcuri, Colțul verde, Concursul „Copacul fericit”, Luna pădurii, Învățăm să reciclăm, Acțiuni de voluntariat, Parada deșeurilor, Exercițiu salvamont, Întâlniri cu membrii Clubului de Speologie „Cristal”, Ziua păsărilor, Sănătate și joc în mediu curat, Expoziții de desene și lucrări (compuneri – „Pădurea suferindă”), Igienizări, Amenajarea grădinii ecologice a școlii, „Hai-Ku noi, în lumea vie, printre vise și hârtie!”… Albumul Eco mai cuprinde un Eco test, Eco Mate cu Brutus motanul, pliant eco; prezentarea înfăptuitorilor programului: elevi și profesori, dar și parteneri (părinți și invitați). Ca un fel de concluzie, dna profesor Alina Deliman, în calitate de coordonator de proiect, scrie în album despre „Impactul activităților asupra noastră”, din care cităm: „Făcând activități care cultivă dragostea pentru natură a celor care se ridică acum și se bucură de ea, avem speranța și siguranța că mâine vom avea un J. Couteau al pământului, al aerului, al verdelui…Din toate activitățile desfășurate am înțeles că „Omul sfințește locul” și că stă în puterea noastră să creăm o lume curată, frumoasă și verde”.
Felicitările președintelui   
La final, în biroul directorului școlii, a avut loc întâlnirea comisiei cu conducerea unității de învățământ și cu cei doi coordonatori de proiect.
Concluzionând, președintele C.C.D.G., doamna prof. dr. Cornelia Dincă, a ținut să felicite întreg colectivul de cadre didactice, elevi, dar și părinți, pentru modul în care au înțeles să implementeze Programul mondial Eco-Școala. În semn de recunoștință, doamna președinte a  donat bibliotecii școlii materiale promoționale specifice programului: cărți, mini dicționare eco, broșuri și reviste de informare asupra programelor coordonate de C.C.D.G., îndemnându-i să continue activitățile eco pentru cristalizarea priceperilor și deprinderilor formate în obișnuințe și comportament ecologic responsabil.
La rându-le, dl director Gheorghe Troie și coordonatorii de proiect (prof. Alina Deliman și Simona Vancea) țin să transmită și prin intermediul presei felicitări colegilor profesori, elevilor și părinților acestora pentru modul exemplar în care au derulat timp de trei ani Programul mondial Eco-Școala, cu rezultate remarcabile, palpabile, care se văd zi de zi în școală. Verdictul comisiei va fi cunoscut abia după 30 de zile. „Eu cred și sper că vom obține Steagul verde și titlul de „Eco-Școală”, e de părere dl director Gheorghe Troie. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Evaluarea activităților din cadrul Programului mondial Eco-Școala.  
 

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 01:43:08 Ora standard a Europei de Est