Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectul Leonardo da Vinci, Transfer de Inovație, „Working and Learning in the World of Cradle-to-Cradle”

În perioada 15 – 17 mai, parteneriat internațional

Proiectul Leonardo da Vinci, Transfer de Inovație, „Working and Learning in the World of Cradle-to-Cradle”

La Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea, au debutat miercuri, 15 mai 2013, activitățile din prima zi de parteneriat internațional, colegiul orădean fiind partener internațional în cadrul proiectului Leonardo da Vinci, Transfer de Inovație, „Working and Learning in the World of Cradle-to-Cradle”.

La activități au fost invitați să participe reprezentanți ai țărilor partenere, cât și  reprezentanți ai mediului de afaceri local, studenți și cadre didactice din învățământul preuniversitar și universitar, reprezentanți ai Camerei de Comerț și Industrie Bihor, după cum aveam să aflăm de la managerul de proiect, dl prof. dr. Ruben Filimon, directorul Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul”. Coordonatorul echipei de proiect, dna prof. Nadia Szuiogan, ne-a prezentat partenerii străini și agenda primei zile. La această reuniune de proiect au onorat cu prezența: dl Peter van der Baan de la KPC Groep Olanda, aplicantul principal al acestui proiect european, doamna Wei Wang Ahlenstorf de la EPEA International SRL, firma germană care a inițiat conceptul Cradle to Cradle și dl Rudi Daelmans, de la compania DESSO din Olanda, care produce covoare și gazon artificial 100% C2C.
Programul primei zilei, desfășurat la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”, a cuprins: Prezentarea școlii (prof. Nadia Szuiogan); Curs de formare cu și pentru elevii școlii (prof. Aurelia Nagy); Studiu  de caz pe materiale C2C, folosind metoda celor 6 pălării gânditoare (prof.  Marinela Filip); Curs de formare cu profesorii școlii (prof. Nadia Szuiogan); Învățând prin joc Simplycycle (prof. Marinela Filip), precum și o vizită de studiu la stația de compost, sistemul de capturare a biogazului și a stației de concasare a betonului (toată echipa de proiect). Joi și vineri, s-au desfășurat cursuri pilot la Facultatea de Protecția Mediului și Hotel Maxim, coordonate de lector dr. Anamaria Supuran și Marinela Bodog, precum și vizite la Tedler Prest LTD, Salex SA, Căminul Felix, ferma zootehnică și Ferma Beltechi.
Poate vă întrebați ce este Cradle-to-Cradle și la ce folosește?
Este o nouă viziune de dezvoltare sustenabilă: să lași în urmă o lume într-o stare mai bună decât era, și un  nou mod de a lucra: a crea și a produce astfel încât să nu existe pierderi (deșeuri).
Cu ce scop?
Să lăsăm o lume mai bună urmașilor:unul din principiile C2C spune: omenirea ca parte integrată a ecosistemului trebuie să contribuie la îmbunătățirea acestuia și nu la distrugerea lui. Soluțiile C2C sunt profitabile din punct de vedere economic pentru că reduc costurile sau cresc valoarea produselor, având ca scop sustenabilitatea și nu în ultimul rând, soluțiile C2C contribuie la sănătatea omenirii creând un mediu sănătos și produse sănătoase.
Ce avantaje oferă C2C?
Ajută producătorii să adauge valoare mediului în care muncesc; atrage atenția asupra faptului că materiile prime sunt finite; ajută  implicarea oamenilor într-o economie sustenabilă; ajută la reducerea costurilor prin idei de design inteligent (produsele sunt ușor de descompus în materii prime refolosibile sau care pot să intre într-un alt ciclu tehnologic sau biologic); ajută  la reciclarea materialelor oferind noi oportunități de afaceri; și încurajează folosirea energiei regenerabile (care reduce costurile).
La finalul însemnărilor noastre, dorim să vă prezentăm echipa de proiect de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” Oradea, echipa proiectului internațional - Leonardo da Vinci – Transfer de inovație, „A munci și a învăța într-o lume  Cradle-to-Cradle” Nr. 2011-1-NL1-LEO05-05200: manager de proiect - prof. dr. Ruben Filimon, coordonator – prof. Nadia Szuiogan, tutore proiect – prof. Delia Mela, membri: prof. Marinela Filip, Aurelia Nagy și Mirela Duma. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (83 de poze), accesați Galeria foto: Proiectul Leonardo da Vinci, Transfer de Inovație, „Working and Learning in the World of Cradle-to-Cradle”.

Trimite email
duminică, 5 mai 2024, 16:12:47 Ora de vară a Europei de Est