Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cum e să zbori mereu și să fii mereu la înălțime?

Ioana Dzițac (la interviu)

Cum e să zbori mereu și să fii mereu la înălțime?

-Ioana, ce mai scrie în jurnalul tău (de bord)? Cum e să zbori mereu și să fii mereu la înălțime?

-Cred că m-am prins. Faceți aluzie și trimitere la articolul meu de pe ovidan.ro (Jurnalul meu de bord – Spre înălțimi împreună).
Fiind foarte ocupată, nu m-am mai implicat în activități și pe urmă, mi-a lipsit mult „pilotul”. Eu fac echipă bună, după cum știți, cu doamna profesor Dorina Szatmari, care a fost, de asemenea, foarte ocupată, spre regretul meu.
-Lansează-i o provocare. Oricât ar fi de ocupată, nu concep să te refuze!
-Sincer, mi-ar fi plăcut să realizez ceva alături de doamna profesor Szatmari și în acest an, mai ales ca sunt în clasa a VIII-a și părăsesc în acest an „Bălcescu”! Îmi doream să ne luăm rămas bun cu o nouă activitate de succes!
-Și-atunci, treci totul la capitolul amintiri… de pe-acum?
 -Poate mă gândesc la o provocare. Oricum, cu siguranță, amintirile noastre frumoase vor dăinui în timp și sper ca doamna profesor să nu mă uite niciodată, așa cum nici eu nu o voi putea uita! Îmi va fi greu să nu o mai văd zilnic, după ce voi pleca din școală… Chiar m-am atașat foarte mult de draga mea profesoară; este imediat după părinți și bunica....
-Fără a părăsi iubirea cea dintâi, matematica, am aflat că cochetezi și cu engleza. Pesemne te-ai îndrăgostit de ea la școala de vară de la Oxford Cheltenham!
-Intuiți sau citiți printre rânduri?
În ianuarie-februarie, m-am pregătit să susțin examene de matematică în limba engleză și engleza la unul dintre cele mai mari colegii din Regatul Marii Britanii.
-Cu ce șanse?
-Chiar am reușit cu… excelent! Din anumite motive, însă, pe care poate vi le voi comunica o dată, împreună cu ai mei, am renunțat la locul câștigat, hotărându-mă să plec la studii în străinătate doar din clasa a XI-a; asta îmi doresc!
-Dar în vară, după examene, mai pleci la Oxford?
-În vară, sper să ajung să merg la o școală de vară în SUA!
-Când te-am întrebat cum e să fii mereu la înălțime, mă gândeam la situația ta școlară și la nenumăratele concursuri câștigate, dar și la sportul pe care îl practici, fiind mereu în zbor pentru puncte (coșuri) și victorii.
-Anul acesta, am participat la mai puține concursuri școlare, în comparație cu anii trecuți, dar continui să fac sport; joi plec la Târgu Secuiesc, deoarece echipa noastră s-a calificat la turneul semifinal al ligii naționale.  
Poate reușiți să veniți la turneul final de baschet de la Oradea, la începutul lui iunie, în care fetele mai mari ale clubului nostru se vor bate pentru titlul național sau poate puteți veni la ultimul sunet de clopoțel…
-Îmi lansezi deja provocări? Dar suntem abia în luna mai…Vezi că doamna profesor Dorina Szatmari abia așteaptă să-i arunci mănușa!
Din două, o alegem pe cea care te privește personal, dar nu se știe… Până atunci, însă, mulțumiri pentru interviu și provocări. Ovidiu DAN

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 01:17:35 Ora standard a Europei de Est