Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

În 4 aprilie, bugetul de venituri și cheltuieli urmează să fie aprobat

Proiectul de buget al municipiului poate fi consultat la afișier

În 4 aprilie, bugetul de venituri și cheltuieli urmează să fie aprobat

Luni, 11 martie 2013, în conformitate cu prevederile Legii nr. 215/2001 privind administrația publică locală și cu prevederile Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, la afișierul Primăriei Municipiului Oradea - Direcția Economică, a fost publicat Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli al Municipiului Oradea pentru anul 2013.

Până în data de 26 martie 2013 se pot formula propuneri privitoare la acest material la Centrul de Informații cu Publicul (parter Primăria Oradea) sau în format electronic la adresa de e-mail: primarie@oradea.ro sau prin fax la nr. 0259/437.544.
A doua zi (marți, 12 martie), dl viceprimar Ovidiu Mureșan și directorul Direcției economice, dl Eduard Florea au prezentat proiectul de buget în fața reprezentanților presei, iar în ședința Consiliului Local din 4 aprilie este prevăzută aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe 2013, după cum avea să sublinieze dl viceprimar, în deschiderea conferinței.
S-a pus accent pe optimizarea cheltuielilor cu serviciile publice
 „Pentru 2013, bugetul de venituri și cheltuieli sintetizează resursele financiare de care dispunem și modul de utilizare în scopul satisfacerii unor nevoi la nivelul municipiului. Tot ce gândim la nivel de buget este în folosul comunității locale  și sperăm să găsim un echilibru între solicitări și oferte. Am acordat de această dată o mult mai mare importanță, față de anii precedenți, optimizării cheltuielilor cu serviciile publice și cele din domeniul infrastructurii municipiului. Ne-am propus să asigurăm un cadru echidistant, echilibrat de satisfacere a nevoilor acestora. Bugetul municipiului Oradea este în creștere cu 43 la sută față de nivelul realizat în anul precedent. Nu în funcție de ce ne-am propus în 2012, ci în funcție de ce am realizat. Și astfel, bugetul are patru cifre 971,6 milioane lei. Ce ne-am propus la venituri: să acordăm din buget o atenție deosebită atragerii de noi investitori, atât străini, cât și autohtoni, prin utilarea (asigurarea utilităților publice) și promovarea Parcului Industrial. În ce privește nivelul taxelor și veniturilor,  considerăm că veniturile proprii estimate sunt în creștere față de anul precedent, atât datorită majorării acestora (este o majorare cu 13 milioane lei), dar și datorită unor eforturi ce țin de modul de organizare intern și de monitorizarea gradului de încasare. La fel, urmărim atent creșterea încasărilor din cotele defalcate din impozitul pe venitul global, ca sursă principală din venitul economic de la bugetul local. O altă sursă importantă de venituri este vânzarea de terenuri și imobile. Avem nevoie de acești bani pentru cheltuielile operaționale și de capital. Ne propunem aici să câștigăm 1,5 milioane lei, față de anul trecut din veniturile obținute prin vânzarea terenurilor și imobilelor, fără a avea un grad de risc foarte mare la realizarea acestor tranzacții.
La cheltuieli, statistic, după carte, ar trebui ca 25 la sută din cheltuieli să fie cele de capital și 75 cele operaționale. Și anul trecut și anul acesta, ne-am propus undeva la 40 la sută. Ne propunem ca din cele 971,6 milioane să avem cheltuieli operaționale de 575,7 și cele de capital de 395,9. Din punct de vedere al cheltuielilor, prioritate zero.
Preocupare pentru un oraș mai curat și mai bine iluminat
Preocuparea noastră de a avea un oraș mai curat, un oraș bine iluminat, cu parcuri bine întreținute, cu străzi de nivel european se materializează în bugetul de venituri și cheltuieli pe 2013 prin sumele alocate serviciilor publice: 14 milioane pentru Salubritate, 12 milioane la iluminat, la reparații drumuri 22 de milioane, la Poliția Comunitară 3,2 milioane lei.
Fundamentarea bugetului
Dl director Eduard Florea ne-a prezentat fundamentarea bugetului.
„Doresc să vă prezint ceea ce am avut în vedere când am fundamentat bugetul  E vorba de codul fiscal, de Hotărârea 10 pe 2013 privind stabilirea impozitelor și taxelor, completată cu acea actualizare de luna trecută. E vorba de Legea nr. 5 privind bugetul de stat pe anul 2013, previziunile cu privire la creșterile economice, la cursul de schimb, inflație, dobânzi și acte normative care au fost adoptate privitor la politicile bugetare...”
Pe baza graficelor prezentate în PowerPoint am aflat cât de mare este bugetul pe anul 2013, prezentat anterior de dl viceprimar (971,6 milioane de lei); din ce se compun veniturile publice, „principalele surse de venituri: spitalele, în relație cu Casa de Sănătate, pe bază de contract, se regăsesc în bugetul nostru ca și sursă, acolo sunt 26 la sută din total venituri, este cea mai importantă sursă; pe locul II ca și importanță, 24 la sută din buget provine din eforturile orădenilor, venituri fiscale 40 la sută, 94,5 milioane de lei, din impozite și taxe, 120 de milioane, aproximativ jumătate o reprezintă cotele defalcate din impozitul venitul global”, a precizat directorul Direcției economice, dl Eduard Florea.(Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai mlte poze, accesați Galeria foto: În 4 aprilie, bugetul de venituri și cheltuieli urmează să fie aprobat. 

Trimite email
marți, 30 aprilie 2024, 10:36:52 Ora de vară a Europei de Est