Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Secție bilingv spaniolă-engleză la Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” Oradea

După merite, cinste și onoare!

Secție bilingv spaniolă-engleză la Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” Oradea

Vine o vreme când totul se plătește!
Pentru rezultatele deosebite obținute ani la rând de chimiștii gojdiști la etapele naționale și internaționale ale Olimpiadei de chimie, în aceste zile, ei au onoarea să găzduiască Olimpiada națională de chimie.
După ani de succese unice în învățământul bihorean, obținute de profesoara de spaniolă, dna Rodica Pop, de la Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” din Oradea, iată că pedagogiștii orădeni obțin aprobarea Ministerului de resort de a înființa în anul școlar viitor o secție bilingv spaniolă-engleză, după cum aveam să aflăm ieri (vineri, 1 februarie 2008) de la directorul instituției, prof. Simona Martin.

„Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului, Direcția Generală Management Învățământ Preuniversitar, a aprobat funcționarea unei clase cu profil uman, filologie bilingv spaniolă, la Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” din Oradea, începând cu anul școlar 2008 – 2009.
Această clasă va pune în practică prevederile Programului de Cooperare în domeniul educației dintre România și Spania și ale Acordului cu privire la crearea și funcționarea secțiilor bilingve de spaniolă, în liceele din România, semnat la data de 26.03.2007.”
Noua specializare de la Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” din Oradea reprezintă a 10-a secție de spaniolă bilingv, creată la licee de prestigiu din România, anterioare fiind cele din: București (3), Iași, Cluj-Napoca, Timișoara, Craiova, Brașov și Ploiești. Liceul orădean a fost inclus, de asemenea, în rețeaua secțiilor bilingve din Europa Centrală și Orientală, alături de centre similare din Bulgaria, Slovacia, Ungaria, Polonia, Cehia și Rusia.
Ministerul Educației și Științei din Spania patronează și sprijină aceste centre, ca nuclee de promovare a limbii și culturii hispanice, atât cu mijloace și materiale didactice, cât și prin concursuri și premii pentru cei mai buni elevi, excursii culturale în Spania și participarea la festivaluri anuale de teatru. De asemenea, Ministerul de resort din Spania va trimite un profesor de naționalitate spaniolă pentru a preda la secția bilingvă.
La sfârșitul studiilor liceeale, elevii acestei secții pot opta pentru a obține diploma spaniolă de bacalaureat, susținând examene specifice secțiilor bilingve.
Potrivit normelor românești în vigoare, pentru a putea intra la un liceu cu o secție bilingvă, elevii vor trebui să promoveze un test care să probeze cunoștințele lor de spaniolă. Acest examen va conține o probă orală și una scrisă. În acest sens, Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” Oradea organizează curs pregătitor, începând din data de 23 ianuarie, în Cabinetul de documentare și informare al școlii. Pentru informații suplimentare, sunați la tel. 0259/431.170 sau la 0359/ 410.550. (Ov.D.)         

Trimite email
duminică, 5 mai 2024, 20:21:14 Ora de vară a Europei de Est