Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

În luna iubirii... cu Anna!

Deschideți-vă larg ferestrele inimii!

În luna iubirii... cu Anna!

Tac de multă vreme. Poate de prea multă! Sufletul meu a pus întrebări sufletului tău, fără să aștepte răspuns. Poate pentru că, în lumea în care trăim, eu sunt prea mică pentru a pune întrebări cu voce tare, iar pentru răspunsuri ar trebui să fiu băgată în seamă, cei de lângă mine ar trebui să mă vadă cu adevărat și să le și pese...

Uneori, un singur cuvânt agață în împletitura lui de litere o întreagă poveste, o poveste cu „a fost odată”, cum încep toate poveștile...
Zile în șir am privit plânsul cerului, cu lacrimi reci, înecând rănile pământului. Gândul m-a dus îndărăt, departe în timp, la momentul în care părăseam casa copilăriei pornind la drum în căutarea mea... Poate că am să găsesc cândva capătul drumului! Anii trec, nimeni și nimic nu îi poate opri, nu pot întoarce roata vremii. Pot doar să mă întreb: „Ce a fost în urma mea?” Cred că cel mai important lucru este să privești în urmă și să îți dai seama că viața e formidabilă! Bune, rele... cum au fost, le-am iubit și le iubesc pe toate! Poate că m-am mai pierdut uneori între soare și ploi, între nori cenușii, între cuvinte și tăceri, dar am fost și am crescut ca trandafirii ce nu mai au răbdare în boboci și m-am trezit suflet în sufletul clipei trecute și a celei ce va veni...
Viața m-a învățat că a iubi înseamnă a dărui mereu până simți că te stingi, dar nu te mistuiești, ci trăiești! Așa cum natura reușește să rezume într-o singură sămânță un arbore întreg, cu rădăcină, tulpină, ramuri, frunze, flori... cu puterea lui de a crește și de a rodi mai departe, iubirea dăruiește lucruri ce țin de taină și miracol.
Am descoperit prin vreme că suferințele sunt stalactite înghețate ce stau atârnate de peștera sufletului, iar când se topesc se preling în lacrimi... Iubirea e cea care le strânge în căușul palmelor transformându-le în cuvinte neinventate care așteaptă o primă rostire...
Se spune că ceea ce contează cu adevărat este credința, speranța și iubirea. Dacă uneori mai uităm credința, dacă mai pierdem speranța, sper din tot sufletul să ne mai rămână pentru totdeauna iubirea, pentru că iubirea este cea care ne ajută să ne curățăm de nefericire și astfel nu mai stăm în calea nimănui, încetăm să mai fim o piedică nu numai pentru noi înșine, ci și pentru toți ceilalți. Iubind, devenim liberi să-i ajutăm și să-i bucurăm pe alții.
De ce-ți vorbesc iar și iară despre iubire? Pentru că suntem în luna iubirii, pentru că nu vreau să crească iarba tăcerii între noi, pentru că într-o lume a dezordinii, a dezastrelor și a corupției, iubirea rămâne singurul lucru în care mă pot încrede. Și nu pentru că vreau să mă ascund de realitate, ci pentru că așa pot păstra simțul realității atunci când totul se desface în jurul meu în ură, minciună, intrigă, nefericire și tăcere... Uneori, și durerea-mi e tăcere...
Și apoi, oare prin natura profesiei noastre, nu e nevoie, mai mult ca orice, de iubire? Munca noastră, fără dăruire și spirit de sacrificiu, fără iubire față de copii, e doar ruină a sufletului... Suntem tentați să ne plângem mereu de copii neascultători, neînțelegători, indiferenți, „șmecherași”, cu tentă de obrăznicie, dar oare putem noi să iubim îndeajuns de mult încât să-i facem să simtă că le suntem prieteni, să aibă suficientă încredere pentru a le fi umăr pe care să plângă și nu doar un străin pe marginea drumului, putem să iubim suficient de mult încât să nu cerem dovezi de iubire, iar atunci când ei ni se deschid, știm să iubim suficient de mult încât să-i primim în sufletul nostru fără „de ce-uri” ce nu-și au rostul?
Poate nu am reușit să-ți spun nimic interesant, nu sunt lucruri ce țin de programă, de planificări, de orare, teme, proiecte, țin pur și simplu de suflet, de viață, de clipă... Și-n clipa asta mi-a fost doar dor cumplit să-ți vorbesc, să-mi așez sufletul în palma ta și să las să mi se reverse gânduri, doar gânduri pur și simplu...
Mulțumesc! Mult. Din suflet. Cu drag de prieteni dragi,
Anna

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 16:05:27 Ora de vară a Europei de Est