Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Colțul micului pieton” – un nou proiect educativ

Luni, la Lic. T. „Onisifor Ghibu”

„Colțul micului pieton” – un nou proiect educativ

Polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bihor, împreună cu Primăria Oradea, Inspectoratul Școlar Județean Bihor și Asociația Română pentru Protejarea și Respectarea Drepturilor Victimelor din Evenimente Rutiere au lansat luni (21 ianuarie 2013), în sala festivă a Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu”, proiectul educativ preventiv „Colțul micului pieton”.

Noul proiect educativ va fi derulat de polițiștii de prevenire împreună cu elevi din opt instituții școlare orădene: liceele teoretice „Onisifor Ghibu” și „Lucian Blaga”, precum și școlile gimnaziale: „Nicolae Bălcescu”, „Avram Iancu”, „Dacia”, „Octavian Goga”, „Dimitrie Cantemir” și Școala Gimnazială Nr. 16.
La festivitatea de lansare a proiectului au onorat cu prezența, alături de inițiatori și organizatori, reprezentanți ai partenerilor și sponsorilor: dra Jari Vanda, președintele ARVER, Cristian Vasile – ambasador al asociației și membru fondator, dl viceprimar Ovidiu Mureșan, dna comisar de poliție Ioana Indrieș, agent–șef principal Florin Spătaru, din cadrul Poliției Rutiere, Mioara Þigan – inspector școlar de specialitate al I.S.J. Bihor, Cristian Vereș, reprezentant al Eurolingva, Asociația Instruit – sponsor al proiectului, precum și dl profesor Mircea Pop – directorul Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu”, gazda evenimentului.
În deschiderea manifestării, dra Jari Vanda, președintele ARVER, a prezentat rolul și scopul asociației vizavi de proiectul lansat luni: „Asociația realizează programe educaționale cu scopul reducerii numărului de accidente rutiere, dar și pentru inițierea unor reglementări și norme juridice care să ajute în mod concret victimele accidentelor rutiere și prevenirea producerii de astfel de accidente.
Pe parcursul derulării proiectului o să vă invităm să faceți primii pași în lumea regulilor de circulație cu noi. O să ne întâlnim mai des, în special cu mine o să vă întâlniți la mai multe ore de educație rutieră și cu dl agent principal Spătaru Florin care o să vă descrie cam ce trebuie să aveți în vedere în ideea în care nu sunteți însoțiți de părinți, când circulați singuri, ce înseamnă să fiți participanți la trafic”.
În intervenția sa, dl viceprimar Ovidiu Mureșan le-a vorbit copiilor din postura de însoțitor al copiilor săi în drum spre (și dinspre) școală, apreciind că la vârsta lor (în sală aflându-se în majoritate elevi din ciclul primar), ei au nevoie să fie însoțiți de părinți, bunici sau de frații mai mari.
„În perioada aceasta, cât sunteți încă în primele clase, trebuie să fiți însoțiți. Cu toate acestea trebuie să fiți foarte atenți când traversați, cum circulați.
Consider că inițiativa Asociației Române pentru Protejarea și Respectarea Drepturilor Victimelor din Evenimente Rutiere este una lăudabilă, alături de partenerii pe care îi avem aici, un factor în plus pentru a vă conștientiza regulile de circulație și a le asimila în mod evident și un motiv de liniște pentru părinții și bunicii voștri.
Concursul care vi se propune și la cei mici și la cei din clasele V-VIII este unul inedit...
Felicitări celor care au avut această inițiativă și mult succes! Să fiți cât mai mulți premiați!”
Doamna comisar Ioana Indrieș le-a prezentat elevilor, în sinteză, conținutul acțiunilor care vor avea loc în cadrul noului proiect.  
Desene și eseuri cu tematică rutieră 
Activitățile vor fi axate pe două paliere, respectiv informarea elevilor cu privire la consecințele grave ale accidentelor rutiere și implicarea acestora în activități de prevenire a accidentelor rutiere.
Pe parcursul campaniei, la avizierul fiecăreia din unitățile de învățământ participante vor fi expuse desene și eseuri cu tematică rutieră, precum și materiale educativ preventive realizate de elevi.
Studiindu-i cum se comportă pe stradă, doamna comisar a ținut să le atragă atenția că „sunt foarte mulți cei care nu respectă regulile de circulație, deși sunt sigură că le cunosc”.
Agent-șef principal Florin Spătaru a dorit să-i sensibilizeze o dată în plus pe „cei care consideră că știu mai mult decât ceilalți sau știu totul și nu au nevoie de sfatul celorlalți; fie că sunt sfaturi venite de la cei mai în vârstă, venite de la părinți sau de la colegii care au trecut prin situațiile respective. Statisticile reflectă o realitate nu chiar plăcută..., iar exemplele sunt, din păcate, multe și nedorite, tragice și regretabile...”
Copiii au fost sfătuiți apoi să nu-i lase nici pe cei mari să încalce regulile de circulație; să le atragă atenția chiar și părinților atunci când ar dori să se angajeze în traversarea străzii prin locuri nepermise...
În plus, filmul cu tematică de circulație rutieră pe care l-au vizionat le-a prezentat consecințele grave (tragice) ale nerespectării regulilor de circulație...
Așadar, noul proiect educațional lansat luni are menirea de a instrui și educa elevii în vederea reducerii numărului de accidente rutiere în care sunt implicați elevii de vârsta lor. Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Colțul micului pieton” – un nou proiect educativ.

Trimite email
duminică, 5 mai 2024, 11:38:47 Ora de vară a Europei de Est