Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Seminar al coordonatorilor firmelor de exercițiu din regiunea Nord-Vest (județele Bihor și Cluj)

În cadrul Centrului de resurse de la C.T. „Mihai Viteazul”, Oradea

Seminar al coordonatorilor firmelor de exercițiu din regiunea Nord-Vest (județele Bihor și Cluj)

Vineri (9 noiembrie 2012), la Centrul de resurse de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”din Oradea, a avut loc un seminar la care au fost invitate cele 31 de cadre didactice arondate la acest centru, din 13 școli din regiunea Nord-Vest, județele Bihor și Cluj.

Este vorba despre cadrele didactice care participă la proiectul „Formarea cadrelor didactice din învățământul profesional și tehnic – profil servicii – pentru extinderea metodei moderne interactive de învățare în firma de exercițiu”.
După cum aveam să aflăm de la directorul colegiului, dl prof. dr. Ruben Filimon, în urma unor rezultate meritorii obținute de-a lungul anilor de cadrele didactice și elevii acestui colegiu cu firmele de exercițiu (tranzacții, participări la târguri, premii la târguri, certificate marca de calitate, care atestă performanța organizației, participări la competiții Business Plan...), colegiul a devenit unul din cele două centre de resurse din regiunea Nord-Vest.
„În țară sunt 16 centre de resurse, câte două în fiecare din cele opt regiuni, toate sunt la colegiile economice. Noi suntem singurul colegiul tehnic din țară, care am aplicat și am fost selectați pentru a deveni  centru de resurse, pentru regiunea de Nord-Vest, pentru județele Bihor și Cluj.
Pentru noi este o mare mândrie că reprezentăm un alt gen de școală, o școală în care elevii sunt de altă factură decât cei de la colegiile economice, și totuși, noi reușim să ținem pasul cu aceste colegii de marcă din România, ne-a declarat coordonatorul centrului, doamna profesor Mariana Bara - formator național.
Acest seminar este parte componentă a unui proiect național care s-a derulat pe parcursul a aproape trei ani de zile deja și care a constat în formarea a 600 de cadre didactice de la profilul servicii pentru a extinde metoda modernă interactivă de învățare în firma de exercițiu. În acest proiect, cursanții au parcurs trei seminarii de formare; fiecare seminar a durat trei zile și jumătate, în urma cărora , ei primesc un certificat de competențe, ca profesor coordonator pentru firmele de exercițiu. O activitate componentă a proiectului este și acest seminar.
Ce urmărește, de fapt, centrul de resurse?
Să continue activitățile din proiect pe următorii cinci ani, să facem o diseminare a proiectului pentru viitor.
Ca centru de resurse, am elaborat: o organigramă a centrului, care cuprinde toate școlile arondate centrului nostru, am elaborat un plan de activitate pentru anul școlar 2012 - 2013, în care am prevăzut activități comune între școlile care sunt arondate la centru nostru, am făcut o procedură de comunicare, am elaborat o pagină de ziar în care popularizăm evenimentul, avem niște activități de lucru pe așa-numita metodă a cafenelei. Avem șase teme mari de dezvoltat și la fiecare cafenea există o gazdă, un profesor cu experiență, care primește pe rând șase grupuri de profesori, și fiecare pe rând își spune părerea despre tema respectivă. Se va discuta despre platforma Roct (un program în care noi ne înregistăm tranzacțiile, la nivel național), cum se organizează un târg al firmelor de exercițiu, despre marca de calitate, despre Business Plan, despre circuitul documentelor în firma de exercițiu...”
Tranzacții, lansări de FE, aniversări, târg regional, tabără antreprenorială...
În pauza de cafea, am abordat-o pe doamna profesor Mariana Bara pentru a afla câte ceva despre ceea ce și-a propus centrul să facă în viitor pentru profesorii coordonatori arondați centrului, dar mai ales pentru elevii celor 13 școli arondate.
„Ne-am propus să strângem legătura între profesorii coordonatori și mai ales între elevii care aparțin acestor școli. Și anume: să facem tranzacții între noi, să organizăm activități comune, cum sunt: lansări de firme de exercițiu, aniversări de firme, să organizăm un târg regional, la care să vină școli din Bihor și Cluj, dacă o să găsim și sponsori, o să organizăm și o tabără antreprenorială”.
Să mai spunem că la sfârșitul seminarului profesorilor participanți li s-au înmânat certificatele de competențe ca profesori coordonatori, Atestatul de formare continuă a personalului didactic, prin care se confirmă faptul că a dobândit un număr de 24 de credite profesionale transferabile.
26 de prof. coordonatori din 13 școli (7 din Bihor și 6 din Cluj)
La seminarul de vineri desfășurat în cadrul Centrului de resurse de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea au participat 26 de profesori coordonatori de la C.T. „Transilvania” din Oradea (prof. Șchiop Elisabeta), C.E. „Partenie Cosma” din Oradea (prof. Dan Laura), C.T. „Mihai Viteazul” din Oradea (prof. Rodica Tiutin, Ardelean Simona Violeta, Pop - Fele Camelia Aurora, Ile Florența Larisa, Pazuric Erika Krisztina), C.T. Vadu Crișului (prof. Ardelean Monica Viorica), C.T. „Unirea” din Ștei (prof. Rengle Victoria, Vieriu Constantin Cristian), Liceul Tehnologic Nr. 1 din Salonta, fostul Gr. Șc. Agricol (prof. Anton Floare, Buz Angela Rodica), Liceul Tehnologic „Horea” din Marghita, fost Gr. Șc. Agricol „Horea” (prof. Sabău Gabriela Olimpia, Sabău Remus Mircea), Colegiul Tehnic Turda, județul Cluj (prof. Mitran Mariana Dorina), Colegiul „Emil Negruțiu” din Turda – Cluj (prof. Bătinaș Ramona, Vasarhelyi Beatrisz), C. E. „Iulian Pop” din Cluj-Napoca (prof. Șchiop Alina Elisabeta, Mălinaș Andrei, Crețu Elena), C.T. „Victor Ungureanu” din Câmpia Turzii, județul Cluj (prof. Băginean Mirela, Cherecheș Monica), Lic. Teoretic „Apaczai Csere Janos” din Cluj – Napoca (prof. Palfy Hajnalka Eva, Filep Judith), Liceul Tehnologic „Constantin Brâncuși” din Dej – Cluj, fost Gr. Șc. „C-tin Brâncuși” (prof. Chender Maria Marcela și Viman Maria).
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze (76 de poze), accesați Galeria foto: Seminar al coordonatorilor firmelor de exercițiu din regiunea Nord-Vest (județele Bihor și Cluj).

Trimite email
duminică, 5 mai 2024, 23:03:49 Ora de vară a Europei de Est