Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Unity through diversity” - proiect multilateral Comenius

De la Școala Gimnazială Nr. 16

„Unity through diversity” - proiect multilateral Comenius

„Unity through diversity” este titlul proiectului multilateral Comenius cu finanțare de la Comisia Europeană, pe care Școala Gimnaziala Nr. 16 din Oradea îl desfășoară în parteneriat cu opt țări europene: Italia, Spania, Finlanda, Franța, Polonia, Portugalia, Irlanda și Croația, pe durata a doi ani (septembrie 2012- iunie 2014).

Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului Sectorial Comenius al Programului de Învățare pe tot Parcursul Vieții. Este o acțiune care are ca scop îmbunătațirea calității și consolidarea dimensiunii europene în educație, încurajarea învățării limbilor străine și a cooperării transnaționale între școli, promovarea conștiinței interculturale și a inovației în ceea ce privește metodele pedagogice și tehnicile informaționale. Acțiunea se adresează cu precădere învățământului preuniversitar, de la grădinițe până la școli post-liceale, întregii comunități educaționale: elevilor, tuturor categoriilor de personal didactic, precum și comunității locale, asociațiilor non guvernamentale sau de părinți cu scopul de a facilita diseminarea rezultatelor și a bunei practici și discutarea aspectelor calitative și cantitative ale educației în școli.
Proiectul „Unity through diversity” va ajuta aproximativ 2.000 de elevi de vârstă primară din 9 țări europene, să intre în contact cu identitatea europeană comună (unitate), dar și cu propriile caracteristici (diversitate), să împartășească informații despre țara lor și să învețe despre modul de viață din alte țări (sistem de educație, școală, oraș, țară, mediul înconjurător, cultură, artă, sport, mâncare), să găsească asemănări și deosebiri între acestea.
Obiectivele proiectului „Unity through diversity” sunt: promovarea diversității culturilor și valorilor europene, a respectului, toleranței și aprecierii față de acestea, depășirea barierelor culturale și de limbă între participanți, respectarea identității și a conștiinței naționale, pentru a fi în armonie cu conștiința membrilor comunităților europene și a întregii lumi,valorificarea moștenirii culturale a popoarelor având la bază vechile tradiții și obiceiuri, însușirea și transmiterea de informații referitoare la modul de viață, sistemul de educație, școală, oraș, țară, mediul înconjurător, cultură, artă, sport, încurajarea studiului limbilor străine, dezvoltarea competențelor digitale.
Pe parcursul celor doi ani de implementare a proiectului (2012-2014), pentru realizarea obiectivelor se vor derula mai multe activități precum: prezentarea fiecărui partener, (a școlii și regiunii), prezentarea fiecărei țări, expoziție de fotografii, ierbare (colecții de plante), CD-uri cu cântece tradiționale si imnurile naționale (compunerea unui imn Comenius), cărți de rețete culinare, expoziție de picturi, dicționar ilustrat în mai multe limbi și, bineînțeles, mobilitățile transnaționale în fiecare țară parteneră.
Întâlnirea de proiect din Polonia
Prima întâlnire din cadrul acestui proiect s-a desfășurat în Polonia, în perioada 30 septembrie – 6 octombrie 2012.
Tema întâlnirii din Polonia a fost „Þara mea”. Fiecare coordonator din cele 9 țări a prezentat țara sa prin intermediul prezentărilor PowerPoint, a unor filmulețe și a diverselor materiale realizate de către elevi. România a fost reprezentată de profesorul coordonator Violeta Roman.
În cadrul acestei întâlniri ne-am familiarizat cu sistemul de învățământ polonez. În cele 5 grădinițe și 4 școli pe care le-am vizitat am fost primiți de către copii, părinți și cadre didactice. Copiii ne-au pregătit scurte programe artistice, au dansat și cântat în diferite limbi străine. Am asistat la lecții și am răspuns întrebărilor care ne-au fost adresate de către cei mici, apoi am participat împreună cu ceilalți colegi parteneri la ședințe de lucru privind evaluarea activităților desfășurate până în prezent și am discutat despre calendarul viitoarelor activități.
În ultima zi petrecută în grădiniță, s-a organizat o serbare în cinstea noastră. Am asistat la programul pregătit de către copii, iar apoi am participat la o seară cu specific polonez unde am degustat mâncăruri tradiționale.
Pe durata șederii în Polonia am avut întâlniri cu diferite oficialități. Am fost primiți la Inspectorul Școlar al regiunii, care ne-a făcut o prezentare a sistemului de educație polonez. În cadrul vizitei la Primăria orașului Borough, ne-au întâlnit cu primarul, autoritățile locale și cu angajații primariei, care susțin acest parteneriat. Primarul orașului a subliniat în cuvântul de primire importanța educației și a învățământului în societatea noastră. Reprezentanții țărilor participante au mulțumit pentru primire, au făcut schim de opinii și s-au oferit cadouri, pliante, cărți, albume și de o parte și de cealaltă..
În cadrul acestei mobilități, am făcut și câteva vizite: am vizitat Stadionul Lech Poznañ și Fabrica de bere Lech, precum și un tur al orașului Poznañ cu tramvaiul. Pe toată durata reuniunii, ne-am bucurat de o deosebită atenție din partea gazdelor poloneze. Atmosfera a fost caldă, prietenoasă, propice unei colaborări eficiente. Ne-am împrietenit cu colegii parteneri cu care lucrăm și cu care urmează să se revedem în decembrie 2012 în Finlanda și pe care îi așteptăm cu mare drag să ne viziteze în 2013. (Violeta Roman)

Trimite email
sâmbătă, 4 mai 2024, 16:54:48 Ora de vară a Europei de Est