Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cinci programe postuniversitare la Universitatea Agora

Începând cu anul universitar 2012-2013

Cinci programe postuniversitare la Universitatea Agora

Universitatea Agora din municipiul Oradea organizează începând cu anul universitar 2012-2013 programe postuniversitare de formare și dezvoltare profesională continuă, învățământ cu frecvență, aprobate de minister prin adresa nr. 57208/ 19. 09. 2012, după cum urmează:

1.Instituții de dreptul muncii, cu durata de 224 ore didactice
2.Instituții de drept privat, cu durata de 224 ore didactice
3.Științe penale și criminalistică, cu durata de 224 ore didactice
4.Managementul resurselor umane, cu durata de 210 ore didactice
5.Audit financiar contabil, cu durata de 224 ore didactice.
Obiectivele generale  ale programelor postuniversitare
- aprofundarea cunoștințelor din domeniul dreptului și domeniul economic
- însușirea modificărilor care au apărut în disciplinele care se regăsesc în planurile de învățământ
- dobândirea unor cunoștințe și deprinderi complementare, necesare celor care exercită ori se pregătesc să exercite o funcție cu atribuții în aria programului postuniversitar
- contribuire la formarea de experți în domeniul dreptului și domeniul economic.
În vederea realizării obiectivelor generale, demersul nostru își propune câteva obiective didactice specifice:
*Oferim cursanților unele materiale informative de actualitate direcționate spre aspecte teoretice, studii comparative și aplicații practice
*Îmbinarea aspectelor teoretice cu cele practice aplicative pentru a ușura cursanților înțelegerea multitudinilor de situații problematice care pot apărea datorită modificărilor ce survin într-un anumit domeniu de activitate
*Cunoașterea conținuturilor conceptelor esențiale aferente disciplinelor din planul de învățământ
*Dobândirea unor abilități de analiză și interpretare a manifestărilor și contextelor socio-economico-juridice
*Aprofundarea unor discipline care contribuie la pregătirea specialiștilor din domeniul dreptului și economic.
Obiective specifice de cercetare științifică:
- Solicitarea cursanților de a elabora proiecte de cercetare, rapoarte de cercetare, studii de caz pe baza experienței profesionale pe care aceștia o dețin și pentru îmbogățirea instrumentarului metodologic pe care îl folosesc și operează în diverse situații  profesionale
- Realizarea de studii și cercetări aplicative pe diferite teme specifice, cu accentuarea raportării conținuturilor teoretice la contextele realității contemporane. Astfel, se urmărește, atât prezentarea părții teoretice, a conceptelor dintr-o disciplină de specialitate, cât și problematica pe care o ridică aplicarea teoriei în situații practice.
Pe tot parcursul desfășurării cursurilor se va urmări prezentarea informațiilor teoretice și practice într-o manieră interactivă, modernă, folosindu-se tehnica de predare audio și video pentru a ușura accesul cursanților la informații, precum și pentru a facilita comunicarea și cunoașterea atât între cursanți, cât și între cursanți și profesori.
În concluzie, prin obiectivele formulate, structura tematică a planului de învățământ și conținutul propus pentru disciplinele incluse, aceste programe postuniversitare se disting ca o componentă specializată, legitimată în  realitatea socială contemporană și de mare importanță  în comunitatea academică a Universității Agora.
La aceste programe postuniversitare se poate înscrie orice absolvent care a finalizat cu diplomă cel puțin studiile universitare de licență.
Înscrierile au început în data de 25 septembrie 2012 și continuă până la ocuparea locurilor disponibile.
Pentru detalii despre programele postuniversitare puteți suna la secretariat: tel: +40 259 427 398
Persoane de contact la domeniul ECONOMIC - lect. univ. dr. Casian Butaci, e-mail: casian12@yahoo.com, iar la domeniul DREPT - lect. univ. drd. Delia-Ștefania Florian, e-mail: deliaflorian@gmail.com
http://univagora.ro/academic/postuniv/
prof. univ.dr. Elena-Ana Iancu - director al Departamentului de Științe Sociale

Trimite email
marți, 7 mai 2024, 01:52:33 Ora de vară a Europei de Est