Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Se poate învăța doar de pe Internet, chiar la nivel de excelență

Educația netățenească (episodul 1)

Se poate învăța doar de pe Internet, chiar la nivel de excelență

Distinsul profesor univ. dr. Ioan Dzițac, rectorul Universității AGORA, ne propune o rubrică inedită - „Educația netățenească” – altfel spus: cum să exploatăm calculatorul și Internetul cu folos!

 Educația netățenească este la fel de necesară și importantă ca și educația cetățenească, dar, din păcate, în școala românească nu se face sistematic nici una nici alta. Școala, în loc să ne  umple capul cu informație perisabilă, ar trebui să-i educe pentru, și prin, utilizarea calculatorului și spațiului web.
Scrisoare de prezentare și intenție
Sunt mai mult un netățean decât un cetățean, adică „navighez” mai mult pe (Inter)net decât „mă plimb” prin cetate. Navighez și lucrez în spațiul web de la 5 până la 12 ore pe zi. Unui netățean i se mai spune și internaut sau cybernaut. Nu sunt în nici un caz un cracker, deși mi-aș dori să devin un hacker. Caut informații pentru actualizarea cursurilor mele de informatică, pe care le predau la facultate, caut și citesc articole științifice, coordonez mai multe pagini web, gestionez mai multe baze de date distribuite în Internet și administrez două platforme de e-learning pentru învățământ la distanță. Acestea sunt doar activitățile mele profesionale. În plus, fac unele cumpărături online și îmi plătesc facturile online, via internet banking sau cu cardul, citesc presa online, scriu în wikipedia, folosesc poșta electronică în interes de serviciu și personal, uneori mai folosesc și chat-ul, dar nu-mi rămâne timp să-mi fac blog și nici cont pe facebook sau în alte rețele de socializare.
Propun un serial prin care să învățăm unii de la alții.
Cazuri extreme
1.Se poate învăța doar de pe Internet, chiar la nivel de excelență!
Doi frați gemeni, care n-au fost nicio zi la școală, sunt angajați azi de două renumite firme de IT din SUA: Mozilla Corporation și Willow Garage. Din clasa I, având dizabilități fizice grave, au învățat să butoneze la calculator acasă, neputând să scrie cu creionul pe hârtie. O învățătoare venea la ei acasă pentru îndrumare și examinare. La fel s-a întâmplat la școala generală și liceu, rolul de îndrumători fiind preluat de diriginți. La facultate au urmat informatica la forma ID (învățământ la distanță) și au absolvit ca șefi de promoție, depășindu-i și pe cei de la IF (învățământ cu frecvență, adică la zi). Am avut onoarea să le fiu îndrumător la lucrările de licență, pe care și azi le dau ca exemplu studenților mei. Eu personal am învățat multe de la ei. Despre modul cum au reușit să învețe cei doi, vă voi povesti în numărul viitor. Ca să dau un indiciu despre cine este vorba: pagina Universității Agora, www.univagora.ro, a fost realizată de ei. (I. D.)

Trimite email
vineri, 22 noiembrie 2024, 15:29:04 Ora standard a Europei de Est