Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Trepte matematice pentru clasa a VII-a

Ioana Dzițac, emblemă a generației sale

Trepte matematice pentru clasa a VII-a

Cu fiecare clasă de gimnaziu absolvită, Ioana Dzițac a urcat câte o treaptă a podiumului pe care ea însăși și l-a făurit în escaladarea „Everestului”, în cazul său, „Everestul” fiind piscul matematicii.

La sfârșitul clasei a V-a, Ioana a scris „Trepte matematice (pentru) clasa a V-a”. La finele clasei a VI-a, a scos „Trepte matematice (pentru) clasa a VI-a”. În vară, la absolvirea clasei a VII-a, a mai „săltat” („urcat”) o treaptă, ajungând la „Trepte matematice (pentru) clasa a VII-a”.
În acest mod, eleva dnei profesor Dorina Szatmari, de la Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu” din Oradea, simte să fie utilă colegilor mai mici, pasionați ca și ea de matematică, pe care o consideră „regină” între științe.
Iată ce scrie Ioana în Prefața celei de-a treia cărți din colecția „Trepte matematice”: „Nu mă consider un mic matematician, ci doar o elevă care, printre alte pasiuni, are și pasiunea de a studia, dar și de a transmite mai departe matematica colegilor mai mici, generațiilor viitoare, o matematică privită și analizată cu ochi de copil...
Scopul realizării acestei serii de cărți este unul  precis: de a ajuta elevii de gimnaziu în vederea recapitulărilor, pregătirilor pentru diverse concursuri, examene viitoare.
Am reușit, de-a lungul clasei a VII-a, să-mi completez noțiunile teoretice, temele date la școală, cu alte noțiuni și probleme din alte cărți, reviste, iar peste vară, să structurez materialele și să le introduc la calculator, așa încât să pot scoate această nouă carte. Cartea este structurată în 5 părți, care cuprind sinteza unor noțiuni teoretice, întărite cu exemple, seturi de exerciții și probleme cu diferite grade de dificultate, pornind de la nivelul programei analitice până la nivelul olimpiadelor școlare; dar neuitând că sunt copil, am încercat să dau o tentă originală cărții, prin introducerea unor jocuri, rebusuri, probleme logico-distractive, dar și a unor probleme de matematică aplicată, încercând a pune în evidență utilitatea acesteia, iar din pasiunea pentru informatică, am adaptat unele probleme practice de matematică prin realizarea unor grafice în Exel și interpretări ale acestora, dar și a unor programe de calcul în C++”, scrie Ioana în prefața cărții sale.
Pentru cei neavizați, care nu o cunosc pe Ioana, o să spunem că avem în față un elev cu reale calități de lider al generației sale, prin trăsături pozitive de voință și caracter, prin consecvență, râvnă și perseverență în a urca treaptă cu treaptă spre înnobilare. Înzestrată cu o minte luminată, cu o privire și un zâmbet cuceritor, Ioana strălucește și prin frumusețea sa morală, prin bunătate și spirit de dăruire pentru o cauză vrednică de laudă și admirație. Modestă peste măsură, ea își cunoaște limitele de copil și de elev cuminte și silitor. După palmaresul impresionant pe care îl are expus la vedere, în cartea sa, și după Referințele pe care le are consemnate, tot în acest al treilea volum al colecției, Ioana ar avea motive de mândrie, de aroganță..., dar construcția sa nu-i permite asemenea „lux”. Ioana este realmente un elev model, cuminte și silitor, care știe ce vrea, luptător, tenace și lucid, admirată și prețuită, în egală măsură, de colegi și profesori.
„Ceea ce este remarcabil la această tânără este setea de cunoaștere combinată cu un remarcabil spirit civic. Ioana iubește matematica, dar nu uită să privească în jur, să se implice”, scrie dna prof. univ. dr. Ioana Moisil.
O carte de „matematică altfel”
Vorbind despre cartea de față, doamna profesor Dorina Szatmari, profesorul și mentorul Ioanei, o apreciază a fi „o carte de „matematică altfel”, cu un parfum aparte, care cuprinde pe lângă noțiuni teoretice însoțite de probleme și exerciții cu grade diferite de dificultate și câteva capitole absolut originale, datorate în exclusivitate autoarei”. Iar doamna ing. Emma-Margareta Munteanu scrie despre Ioana ca despre un boboc care înflorește: „Acum când tinerii aleargă după distracții și discoteci, acest boboc luptă cu înverșunare pentru a ne demonstra că singurul mod de a răzbate în viață este totuși cartea. Poate veți spune că nu toată lumea are înclinații spre învățătură. Da, este adevărat, dar fiecare vis poate fi îndeplinit. De aceea încearcă acest copil să-i facă pe tinerii de vârsta ei să gândească și să spere, să muncească și tot ceea ce fac să o facă din suflet și pasiune...
Dragi oameni, luați exemplu atunci când un copil luptă pentru mai bine. Luptați și voi, ajutați-l și fiți alături de el”, ne îndeamnă dna ing. Emma Munteanu (din Udine, Italia).
Ioana, mă alătur celor mulți care te admiră pentru preocupările și realizările tale demne de o cauză mai bună, fă să triumfe iubirea și copilăria, matematica și adevărul în lume! (Ovidiu DAN)    

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 01:15:48 Ora standard a Europei de Est