Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ioana Dzițac a participat la școala de vară de la Oxford Cheltenham

Un vis împlinit

Ioana Dzițac a participat la școala de vară de la Oxford Cheltenham

Ioana Dzițac, o minune de copil, care impresionează prin sensibilitate, imaginație și creativitate, cumințenie și frumusețe morală, cultură și eleganță în gândire, și-a dorit mult să ajungă sus, dincolo de nori, spre a privi și „de sus în jos, nu numai de jos în sus”.

Iar vara aceasta, visul ei s-a împlinit, atunci când a zburat către Anglia, la Oxford Cheltenham, pentru a participa la o „minunată școală de vară”, după aprecierea Ioanei.
La Școala Dean Close a avut plăcerea să-și petreacă 15 zile, participând la cursuri de limba engleză, 15 ore pe săptămână (acreditate British Council și English U) și predate de profesori vorbitori nativi de limbă engleză; acolo a avut șansa să aibă drept colegi de grupă copii din China, Olanda, Spania, Coreea de Sud, Germania,
Franța și Portugalia...
„Cursurile au fost interactive și dinamice; am avut diferite proiecte, discuții libere pentru îmbunătățirea vocabularului, iar noțiunile de gramatică au fost abordate prin diferite jocuri; dezbaterile pe teme impuse au constituit un punct forte pentru mine, deoarece, de exemplu, s-au purtat discuții despre astronomie, sfârșitul lumii, Nostradamus și extratereștri, teme de care eu sunt pasionată și la care m-am remarcat”.
Ambițioasă, perseverentă, calculată și plină de calități, Ioana nu putea să nu strălucească și cu această ocazie. Ne-o dovedesc aprecierile scrise, documentele: certificatul de absolvire și raportul de evaluare a progresului, diploma pentru foarte buna contribuție la clasă, diplomă pe care au mai primit-o doar doi cursanți.
Dincolo de uriașul bagaj de cunoștințe dobândit, rămân amintirile și prieteniile câștigate, emoțiile interiorizate la vederea acelor ținuturi de legendă.
„Am mers la Alton Towers, unul dintre cele mai mari parcuri de distracție din Anglia, unde am încercat diferite curse extreme; am făcut o excursie la Cadbury World, fabrica de ciocolată din Birmingham, unde am primit dulciuri, am vizitat muzeul și am făcut un tur interactiv al fabricii, unde am aflat istoria acesteia și modalitatea prin care se obține ciocolata; am ajuns în cel mai mare centru comercial din Europa, Birmingham City Centre, un loc în care se găsesc peste 160 de magazine și restaurante, toate sub un singur acoperiș; am avut parte de un Treasure Hunt, unde a trebuit să răspundem la ghicitori pentru a ajunge într-o locație secretă; altădată ne-am încercat talentul de a găti cu un curs de Cooking (iar prăjiturelele au ieșit de minune).
De-a dreptul antologică a fost vizita faimosul și frumosului oraș Oxford unde am văzut Carfax Tower, Christ-Church College (de unde s-au inspirat cei care au realizat seria filmelor „Harry Potter”), Merton College, University Church of St Mary the Virgin, Hertford Bridge, Bodleian Library (unde se află un număr impresionant de cărți) și Sheldonian Theatre, precum și Grădină Botanică din Oxford. Ultima zi nu o puteam petrece decât la Londra, evident, unde am vizitat Westminster Abbey, Big Ben, Houses of Parliament, Downing Street and Nelsons Column, am ieșit la picnic în St. James Park, am vizitat Buckingham Palace, Trafalgar Square, the National Gallery, Piccadilly Circus…
Pe mine, școala internațională de vară m-a încărcat pozitiv: am cunoscut locuri și culturi noi, oameni noi și m-am întors cu un bagaj de cunoștințe îmbogățit. Primul meu zbor a coincis cu visul meu de a ajunge la o școală renumită din Anglia; a fost un zbor înalt, lin, care-mi doresc să se repete; e frumos acolo sus, atât în înaltul cerului, cât și în miezul școlarității englezești”.
Aceasta este Ioana Dzițac și visul său împlinit de a ajunge sus, dincolo de nori, spre a privi și „de sus în jos, nu numai de jos în sus”. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Ioana Dzițac a participat la școala de vară de la Oxford Cheltenham.

Trimite email
marți, 26 noiembrie 2024, 14:10:14 Ora standard a Europei de Est