Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cadrul didactic – adevăratul lider al școlii sale

Școala de Vară (ediția a VIII-a)

Cadrul didactic – adevăratul lider al școlii sale

Asociația pentru Promovarea Cooperării în Educație (A.P.C.E.) din Oradea în parteneriat cu New Enlgand College, SUA, Universitatea din Oradea, Facultatea de Științe Socio-Umane, Catedra de Științe ale Educației, Inspectoratul Școlar Județean Bihor și Casa Corpului Didactic Oradea va organiza în perioada 5 – 13 iulie 2012, Școala de Vară: Teachers the real leaders of their schools, Cadrul didactic – adevăratul lider al școlii sale (sesiunea avansați în perioada 5-7 iulie 2012) și Cooperative learning – the abc of cooperation, Învățarea prin cooperare - ABC-ul cooperării (curs de bază în perioada 9-13 iulie 2012).

Mesele rotunde și atelierele de lucru se vor desfășura la Universitatea Oradea (strada Universității, nr. 5, Facultatea de Științe Socio-Umane, clădirea X, sala X014).
Festivitatea oficială va avea loc joi, 5 iulie 2012, ora 9.00, sala X014, clădirea X, Facultatea de Științe Socio-Umane din Oradea.
Printre invitați se numără profesorul formator pe tema Învățării prin cooperare: CARLTON J. FITZGERALD, ED.D., decan asociat al New England College, Henniker, New Hampshire, SUA.
La Școala de Vară s-au înscris 65 de persoane (30 pentru sesiunea avansați și 35 pentru cursul de bază), cadre didactice din învățământul preunivesitar și superior, respectiv studenți interesați de însușirea unor strategii interactive de predare pentru optimizarea interrelațiilor psihosociale la nivelul grupurilor de elevi.
Motivația manifestării
În rândul cadrelor didactice este foarte larg răspândită opinia că doar relațiile competitive generează o motivație adecvată pentru învățare. Individualismul și competiția, promovate în majoritatea claselor de elevi, pot fi echilibrate de practici educaționale democratice și colaborative. Modelul învățării prin cooperare este un model de predare centrat pe elevi, oferindu-le ocazia de a-și concretiza nevoia de a lucra împreună într-un climat de întrajutorare și sprijin reciproc.
Asociația pentru Promovarea Cooperării în Educație, împreună cu Catedra de Științe ale Educației a Universității din Oradea, Inspectoratul Școlar Județean și CCD Bihor, vine în sprijinul cadrelor didactice interesate în a-și dezvolta, respectiv a le dezvolta elevilor lor, deprinderi comunicare și învățare de muncă în grupuri cooperante. Prin intermediul Școlii de Vară cu temele: „Cadrul didactic – adevăratul lider al școlii sale” și „Învățarea prin cooperare – ABC-ul cooperării”, ne propunem sensibilizarea celor care lucrează în învățământ față de problema cooperării în educație, ca o alternativă viabilă la practicile școlare tradiționale.
Prezența participanților americani reprezintă o excelentă oportunitate oferită participanților la cursuri de a lua contact cu modele de predare alternative, lărgindu-și astfel viziunea asupra procesului educațional. De asemenea, colaborarea cu profesorii americani este o premisă a unor posibile proiecte de parteneriat și dezvoltare internațională, pe care APCE o oferă cadrelor didactice din România.
 
Despre Asociația pentru Promovarea Cooperării în Educație (APCE)
Asociația pentru Promovarea Cooperării în Educație (APCE) cu sediul în Oradea (Str. Universității, nr. 1), înființată în martie 2006, are ca misiune dezvoltarea unei societăți deschise, bazată pe respect și cooperare între toți actorii sociali.
Scopul asociației
Promovează valori precum: cooperarea, egalitatea șanselor și respectul între diferiți parteneri sociali
Obiectivele asociației
*Dezvoltarea cooperării la nivelul factorilor sociali cu impact în educație *Promovarea participării active în viața socială *Promovarea egalității de șanse între indivizi, indiferent de categoriile sociale din care provin *Dezvoltarea toleranței și a respectului față de semeni *Dezvoltarea personală și întărirea imaginii de sine a actorilor sociali *Formarea continuă și dezvoltarea profesională a membrilor societății
Persoană de contact - Simona Laurian
tel. 0723-779647, e-mail: mmonalaurian@yahoo.co.uk
Responsabil program, președinte APCE
lector univ. dr. Simona Laurian

Trimite email
sâmbătă, 4 mai 2024, 01:07:40 Ora de vară a Europei de Est