Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Să descoperim (și să sărbătorim) Europa!”

Joi, la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”

„Să descoperim (și să sărbătorim) Europa!”

Clasele de la profilul de Protecția Mediului au marcat și sărbătorit joi (10 mai 2012), în chip special două evenimente, organizând concursuri de rebus în cadrul proiectului național „Biodiversitatea în imagini”, respectiv, prezentări, momente artistice și mâncăruri tradiționale de Ziua Europei.

Manifestările au fost coordonate de doamna profesor Ramona Maghiar, cu concursul diriginților claselor (IX F – prof. Marinela Filip, X E – prof. Nagy Aurelia, XI și XII F – prof. Florina Musca și Ramona Maghiar) și cu sprijinul conducerii colegiului: profesor dr. Ruben Filimon – director și prof. Mihai Bacoș – director adjunct.
În deschiderea manifestării coordonatorul proiectului „Biodiversitatea în imagini”, dna profesor Ramona Maghiar, a prezentat în sinteză stadiul derulării proiectului, scopul și modalitățile de colaborare cu cei cinci parteneri (Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” Oradea, Școala cu clasele I-VIII „Lucreția Suciu” Oradea, Liceul Teoretic „C.A. Rosetti” București, Colegiul Național „Inochenție Micu Clain” Blaj și Agenția pentru Protecția Mediului Bihor), după care a dat cuvântul elevei Ana Drăgan (din XII F) pentru derularea celui de-al doilea eveniment. În evocarea Zilei Europei, echipajele concurente au început cu prezentări PowerPoint. În cazul României, „bobocii” din IX F, coordonați de prof. Marinela Filip, aveau să exceleze la toate capitolele, fapt care a „obligat” juriul să le acorde cele mai multe diplome (5). După prezentarea PP realizată de Corina Hodișan, la microfon au urmat artiștii: Camelia Chizec, Mihai Suciu și Daiana Dărăban, „acompaniați” de două perechi de dansatori. Elevii din a X-a E și doamna profesor Nagy Aurelia au reprezentat Olanda (cu tricourile portocalii ale fotbaliștilor olandezi), cu lalele pe masă și mâncăruri tradiționale, dar și Italia, cu artiști și pizza din ambundență pe masă. Elevii din a XI-a F și doamna profesor Florina Musca au prezentat Austria, printr-un impresionant PP, autori Bianca Balog, Mariana Breb și Anamaria Coita, dar și Turcia – ca țară candidată; coregrafia de nota 10 a aparținut Sandrei Moga, cu niște dansatoare de top: Cristina Ferche, Emilia Rațiu, Szatmari Timea și Adela Belea; la stand ne-au „vrăjit” Mădălina Hadade și Somogyi Adelina. Republica Cehă și Spania au fost prezentate de Marius Bele și Alexandru Gherghel din XII F, elevii dnei prof. Ramona Maghiar.  
Cu plăcintă și sarmale ca la mama acasă!  
Grecia, dar mai cu seamă România au „ademenit” juriul și publicul cu mâncărurile tradiționale specifice, la care elevii din IX F s-au dovedit „imbatabili”. Francisca Dudaș, în primul caz, ne-a prezentat: plăcintă cu dovleac, tatziki, salate grecești, ulei de măsline și băutura specifică – Ouzo, iar cinci dansatoare (Bianca Andor, Camelia Chizec, Anamaria Drăguț, Oana Maria Pop și Felicia Filimon) ne-au surprins cu dansul lor grecesc tradițional; reprezentând România, moroșanca Oana Maria Pop (de loc din Sighetul Marmației) ne-a încântat cu limbajul neaoș maramureșan, vorbind despre haluște (sarmale), colejă cu brânză și slănină (adică mămăligă), făcută la Palota de Balla Fabio; sarmalele de nota 10 au fost aduse de Corina Hodișan tocmai din Sârbi; cum ar fi putut lipsi de pe masa românului tocmai clisa (slănina) și ceapa roșie aduse de Florina Denisa Flonta din Dușești; „dă plăcintă gura cântă!” Plăcintele au fost puse pe masă de Ana-Maria Reștea, din Oradea.
Dacă nu am reușit să vă stârnim pofta și să vă facem să regretați că nu ați fost prin preajmă, atunci poate reușim să vă stimulăm sucul gastric cu pozele...
În concluzie, am participat la o manifestare incitantă, cu multiple valențe instructiv-educative și provocatoare din punct de vedere artistic și gastronomic! Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze (130 de poze), accesați Galeria foto: „Să descoperim (și să sărbătorim) Europa!”

Trimite email
duminică, 5 mai 2024, 13:58:19 Ora de vară a Europei de Est