Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Unitate în diversitate!”

Concurs „9 Mai - Ziua Europei”

„Unitate în diversitate!”

Moto: Nu formăm coaliții între state, ci uniune între oameni”. Jean Monnet

Am redescoperit Europa și ne-am alăturat ei salutând celebrarea Zilei de 9 Mai încă de după 1989. În toți acești ani, Ziua Europei a semnificat pentru noi speranța și dorința de a deveni parte a familiei europene.
Pentru că am avut privilegiul să trăim clipe istorice (integrarea României în Uniunea Europeană, de la 1 ianuarie 2007) , am dorit să celebrăm împreună cu elevii aceste evenimente marcante. Astfel că, la Liceul Teologic Baptist „Emanuel” din Oradea, în ultimii trei ani, a devenit o tradiție ca în luna mai, catedra de istorie-geografie să organizeze concursul pe echipe dedicat Zilei Europei.
Prin acest concurs ne-am propus ca elevii să-și îmbogățească cunoștințele despre U.E. și statele membre, să-și dezvolte spiritul de competitivitate și creativitate, conștiința apartenenței la spațiul european, dar și să promovăm respectul  și aprecierea valorilor culturale naționale și europene. 
Manifestarea a avut loc marți, 8 mai 2012, în sala de nunți a Bisericii „Emanuel”, fiind moderată de către profesorul organizator, Ramona Iștoc. La concursul pe echipe, pentru clasele de gimnaziu, au participat nouă echipaje, reprezentând tot atâtea țări ale Uniunii Europene.
Concursul a cuprins trei probe: prezentarea unor PowerPoint-uri care să evidențieze câteva din simbolurile țărilor alese (fie clădiri istorice, personalități, peisaje inedite etc.); prezentarea standului (punctându-se creativitatea, complexitatea, estetica lui) și în final, mult așteptata probă de degustare a produselor culinare tradiționale.
Juriul a fost prezidat de dl prof. Constantin Buleandra - director al liceului - și alcătuit din următorii profesori: Bolcaș Claudia, Medan Eugenia, Fildan Mihaela, Popa Dorina, Moțiu Rodica, Fiter Ciprian și olimpica națională Gavriș Manuela, din clasa a XII-a A.
Elevii participanți au dat dovadă de o documentare riguroasă, de multă creativitate, originalitate, implicându-se trup și suflet nu doar ei, ci și familiile lor, pentru ca echipele lor să se prezinte cât mai bine și să impresioneze juriul. Eforturile lor au fost răsplătite cu diplome și aplauze.
Câștigătorii concursului „9 Mai – Ziua Europei”
La prima probă (prezentare PowerPoint):
Premiul I a fost obținut de către echipa clasei a V-a A (Alexandru Balaszahazi, Marcus Ardelean, Dorog Daria, Carțiș Lavinia, Frînc Bianca, Ungur Alexandra, Matei Cezar, Petrușan Darius) - reprezentând Ungaria.
Premiul II - a VIII-a B (Morar Maximilian, Lucaci Aronela, Șaitoș Petra, Petrușan Damaris, Oprea Debora, Cărcăleanu Tabita), reprezentând Italia.
Premiul III - a VII-a A (Ardelean Alexandra, Racolța Andreea, Moca Titus, Orășanu Astrid, Drugaș Ștefania, Ivan Eliza, Maxim Adela), reprezentând Germania.
La a doua probă (prezentarea standului):
Premiul I – echipa Angliei: Tiutin Andrada, Șandor Doroteea, Bărar Carina, Bițiș Ruth, Cuciula Alina, Bungău Daria, din clasa a V-a A.
Premiul II - echipa clasei a V-a B (Rus Patricia, Burz Giulia, Someșan Abigail, Teușdea Antonia, Onița Teodora și Marcus Iștoc), reprezentând Grecia.
Premiul III - echipa clasei a VI-a A (Hrițcu Andreea, Hoșman Patricia,Tiutiu Natan și Morar Toni), reprezentând Spania.
La a treia probă (produse culinare tradiționale):
Premiul I - echipa Franței: Hoșman Rafaela, Pușcaș Doroteea, Orbai Iulian, Bala Alexandru, Kiss Cynthia și Pantiș Beni), din clasa a VII-a A
Premiul II - echipa Belgiei: Carțiș Daniela, Bodog Georgia, Pătcaș Adela, Serecuț George și Silaghi Andrei, din clasa a VII-a B.
Premiul III - echipa clasei a VIII-a A: Hrițcu Bianca, Curta Iulia, Frînc Andreea, Fodor Ingrid și Pentie Daiana, reprezentând Austria. (Ramona Iștoc & Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze (108 poze), accesați Galeria foto: „Unitate în diversitate!”

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 18:07:37 Ora de vară a Europei de Est