Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Statutul profesorului psihopedagog în învățământul românesc

Asociația Națională a Profesorilor Psihopedagogi „Orizont” (ANPPO) Oradea

Statutul profesorului psihopedagog în învățământul românesc

Miercuri, 29 februarie 2012, la sala de ședințe a Consiliului Județean Bihor, a avut loc Conferința de lansare a Asociației Naționale a Profesorilor Psihopedagogi „Orizont” (ANPPO) Oradea, având ca temă „Statutul profesorului psihopedagog în învățământul românesc.

Lansarea s-a realizat în colaborare cu Consiliul Județean Bihor, Universitatea din Oradea – Facultatea de Științe Socio-Umane, Departamentul de Științe ale Educației, Departamentul de Psihologie, Inspectoratul Județean Bihor și Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Orizont” Oradea, fiind onorată de prezența unor distinși invitați: reprezentanți ai Consiliului Județean Bihor, consilierii Pășcuți Laurențiu și Bejan Loredana, reprezentați ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor – inspector școlar general adjunct, prof. Ungur Nicolae Marcel și inspector școlar de specialitate - prof. Gyori Doina, reprezentanți ai Universității din Oradea, conf. univ. dr. Chelemen Ioan, conf. univ. dr. Blândul Valentin, lector univ. dr. Drugaș Marius, lect. univ. drd. Peter Karla, prep. univ. drd. Onicaș Raluca, prep. univ. drd. Perțe Andra, prof. dr. Tiurbe Virginia - director al Casei Corpului Didactic și prof. Hinț Simina – director C.J.R.A.E. Bihor...
În deschiderea adunării au luat cuvântul prof. dr. Marușca Angela Ioana - președintele asociației și prof. Drugaș Ioana – vicepreședinte al asociației (membri fondatori), care au prezentat misiunea și obiectivele asociației, beneficiarii și structura organizatorică; desemnarea membrilor de onoare ai ANPPO s-a realizat cu înmânarea de diplome.
În cadrul evenimentului a avut loc și o lansare de carte: „Poezia dragă mie, Mă învață tot ce știe!” – o culegere de poezii terapeutice pentru copii, avându-le ca autoare pe prof. Drugaș Ioana și prof. Potra Ioana Grațiana.
A urmat o sesiune plenară în care s-au abordat diferite teme, prezentate atât de către invitați, cât și de către membrii asociației. Prima sesiune plenară i-a avut ca moderatori pe dna prof. Doina Gyori - inspector școlar de specialitate al I.S.J. Bihor și pe prof. psihopedagog Ioana Drugaș, a doua sesiune plenară fiind condusă de lector univ. drd. Karla Peter și vicepreședintele ANPPO, dna prof. Elena Erdeli (director adjunct al Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă „Orizont”). În cadrul celei de-a doua sesiuni s-au prezentat proiectele ce se desfășoară la nivelul C.S.E.I. „Orizont”: „S.O.S Natura”- proiect multilateral Comenius (coordonat de prof. Petruț Raluca și Erdeli Elena); „Magia naturii ne invită la joacă”- proiect multilateral Comenius (prof. Balla Eniko și prof. dr. Marușca Angela Ioana); Jurnal…de festival – Festivalul Național „Flori de mai” (prof. Ficuț Adriana); „Nașterea Domnului - dar de Crăciun” (prof. Cristea Cristina și Maier Daniela); „Inimi pentru inimi” - proiect cu implicare națională dedicat Zilei Internaționale a Persoanelor cu Handicap (prof. Maier Daniela); „Curiozitate și adevăr” (prof. Denes Melinda); „Cu părinții alături”- proiect educațional al profesorilor de sprijin și itineranți (prof. Benyi Carmen și prof. Ungur Maria); „Podul prieteniei” - proiect concurs internațional (coordonat de prof. Erdeli Elena).
Bune practici ale profesorului psihopedagog
La ultimul punct al programului conferinței, intitulat „Bune practici ale profesorului psihopedagog”, au fost prezentate modele de activități practice desfășurate la clasă sau în cadrul proiectelor educaționale, inclusiv proiectul Comenius.
Alături de membrii fondatori (prof. dr. Marușca Angela Ioana, prof. Drugaș Ioana, contabilul șef Hodișan Florica) și invitați, la conferință au participat
membrii ANPPO (de la C.S.E.I. „Orizont”): prof. psihoped. Petruț Raluca, prof. psihoped. Canalaș Liliana, prof. psihoped. Turcuș Sanda, prof. ed. Bealcovschi Mariana, prof. psihoped. Mladin Nicoleta, prof. psihoped. Deneș Melinda, prof. psihoped. Badea Mariana, prof. psihoped. Pup Adelina, prof. psihoped. Ursuț Mirela, precum și profesori - directori de la celelalte centre școlare pentru educație incluzivă și grupuri școlare orădene (prof. Vese Alina, prof. ing. Varga Ileana, prof.  Lezeu Rodica, prof. Moldovan Mihaela, prof. Ficuț Silvia, prof. Carmen Ilisie și alții).
Membrii Comitetului de organizare și desfășurare al ANPPO mulțumesc tuturor colaboratorilor și partenerilor din celelalte județe (Cluj și Timiș), dornici să se implice în activitățile ce se vor desfășura în cadrul celor patru departamente: proiecte și parteneriate, cercetare și formare, publicații și programe terapeutice recuperatorii.
Și pentru că astăzi este 1 Martie, dorim să vă mai dăm o veste... pe post de „mărțișor”: a apărut primul număr al revistei „Inimi pentru inimi” (tot un simbol al primăverii și iubirii). Echipa de redacție mulțumește tuturor celor care s-au implicat, iar coordonatoarea de proiect (prof. Daniela Maier) îi felicită și se mândrește cu toți colaboratorii plini de creativitate, entuziasm și dăruire. (Maria Ungur)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Statutul profesorului psihopedagog în învățământul românesc.

Trimite email
duminică, 28 aprilie 2024, 05:40:47 Ora de vară a Europei de Est