Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„M-am spovedit pe hârtie!”

„Amintiri din prezent”, de Grațian Lascu

„M-am spovedit pe hârtie!”

Nu am citit cartea lui Grațian, deci nu am cum să vorbesc (să scriu) despre ea, ci despre evenimentul de vineri seara de la Continental Forum.

O fi planificând cineva lansarea cărții „Amintiri din prezent” a elevului economist chiar de Dragobete? Nu știm dacă a fost cu intenție sau dacă cineva a dorit să ne furnizeze o poveste de iubire tocmai în 24 februarie.
Despre eveniment, noi am aflat de la Ioana Ștef, nici de la distinsul profesor Virgil Blage, nici de la dl director Răzvan Vonea. Bag seamă că totul s-a „lucrat” cu rapiditate și în ascuns, fără tam-tam, ca să nu-i supectăm pe unii chiar de mușamalizare.
Poate că era bine ca domnul director să fi adunat toată suflarea colegiului, vineri, la ultima oră de curs, în fosta sală de sport a liceului, să prezinte cartea și autorul. Mulți viteji după război, nu-i așa? Și totuși cine a decis lansarea cărții într-un salon luxos, neîncăpător și la o oră nepotrivită! Nu întrebăm, ne mirăm!
E impropriu spus: Grațian și-a lansat cartea. Alții i-au lansat-o. Cred că el și-ar fi lansat-o pe scările și coridoarele școlii, acolo în campus, pentru că de acolo își trage seva. Acela este prezentul. De acolo vin amintirile.
Erich von Daniken a scris „Amintiri despre viitor” (Enigme nedezlegate ale trecutului)... „Ca o reacție la certitudinile și automatismele vieții moderne...”
„Literatura nu este un exercițiu al fericirii”
Grațian s-a spovedit pe hârtie, după cum avea să recunoască vineri seara, de Dragobete, deși unii fac alergie la tot felul de sărbători. Însă și ele sunt utile. Cum am trăi (în prezent, apropo de cartea lui Grațian), dacă nu ar fi aceste evenimente? Dar nici în sala de sport nu era bine. Aflau prea mulți despre carte, iar mâine-poimâine, se trezea domnul director la ușă cu o groază de scriitori, vorba dlui Florin Ardelean: „E un risc foarte mare. Riscul de a ne trezi cu toții scriitori. Autorul nu ascunde nimic, nici măcar numele unor personaje... Literatura nu este un exercițiu al fericirii. Nu scrii atunci când nu mai poți de bine. Cei care se simt bine nu scriu literatură...”. „E un text de iubire? Nu cred. Tot ce ține de iubire are un sirop de zmeură...”
„Tânărul în oglindă...”
Mai devreme, Florin Budea, cel dintâi cuvântător, invitat să vorbească despre carte ne-a recomandat-o „cu multă dragoste și căldură”. Domnia sa a citit-o și a scris și Cuvântul introductiv – „Tânărul în oglindă, jurnalul unei povești de dragoste, un roman de generație, în care tânărul iubește așa cum trăiește.”
Domnul Mircea Bradu, moderatorul și cel care „se face vinovat” de publicarea cărții la Editura Arca, e un om de aleasă cultură și probitate, un om de bine, cu deschideri spre tineri și evenimente de cultură. Prin urmare, nu putea fi un altul mai potrivit să o facă din moment ce ai casei au tăcut chitic. Dl Bradu are mult respect pentru toată lumea și o slăbiciune pentru jurnaliști și scriitori, pentru care are numai cuvinte de laudă, de aici și aprecierile pe care le face la adresa celor care merită cuvinte mari. După un jurnalist și un scriitor (și profesor la facultatea de jurnalism), dl Mircea Bradu a invitat „la microfon” un profesor, pe distinsul profesor de economie al lui Grațian.
„Să aplaudăm un debut promițător!”
Domnul profesor Virgil Blage l-a „altoit” pe Grațian cu 1 (nota 1) în teză, dar a venit cu tema făcută și a vorbit despre carte, cât toți ceilalți la un loc.
„În patru ore am citit-o și mi-am făcut și o notă. I-am dat 1. Morala? Am câștigat un om care mă respectă... Nu pot suporta să fiu jandarm. Pentru mine copiatul este un furt și lipsă de respect pentru cel pe care îl furi...
Vorbind despre carte, pe mine m-a atras titlul. Să definim prezentul; prezentul lui, dar și al nostru...”
Domnul profesor a tratat cartea pe reperele prezentului autorului: blogul, școala (locul unde este posibil orice), scara blocului, psihologul (un semnal al falimentului spovedaniei), țigările (ieftine de contrabandă), clubul (dulce cuib al pierzaniei și al uitării de sine), femeile (domnișoarele), misoginii, sexul (erotismul), criza, hip-hop, house, Eliade, Proust...; ultimele două repere: mult talent și sensibilitate. Și totuși, ultimul reper suntem noi cei de față. Ca nespecialist spun: să aplaudăm un debut promițător!” a conchis dl profesor Virgil Blage.
„Cartea va porni alte războaie”
„După ce l-am „pălmuit”, să-i dăm cuvântul și autorului”, a decis dl Mircea Bradu.
„Azi s-a împlinit un vis... Așa m-am regăsit, așa am scris, așa am vrut, așa am iubit. Am scris din prostie, de unul singur într-o casă cu patru camere... Încercam să uit primul eșec în viață. Pentru mine înseamnă mult, foarte mult. S-a vorbit despre sinceritate, despre brutalitate. Totul e normal și real pentru vârsta mea, mi-au spus unii. Așa simțim... M-am spovedit pe hârtie...
Drumul a fost destul de greu, destul de lung pentru că editurile nu ne vor. Editura vrea profit, nu vrea să promoveze valori. Un regret cred că am. Am făcut o invitație specială pentru o anumită persoană. Ea nu este în public. Cartea va porni alte războaie... Așa am simțit, așa am scris...”
Apropo de sală, Grațiane, să știi că în public au fost și mulți dascăli (de-ai tăi) de la Școala nr. 11, inclusiv doamna învățătoare!
A urmat „sesiunea” de acordare de autografe. Noi ne-am retras (în fugă) să prindem un alt eveniment care pornise de 15 minute la Oradea Shopping City... (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „M-am spovedit pe hârtie!”  

Trimite email
luni, 29 aprilie 2024, 23:05:00 Ora de vară a Europei de Est