Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Planul cadru de învățământ pentru programul „A doua șansă”- învățământ primar

Știri de la Inspectoratul Școlar

Planul cadru de învățământ pentru programul „A doua șansă”- învățământ primar

În rubrica de astăzi, dna jr. dr. Ramona Bacter (consilierul juridic al Inspectoratului Școlar Județean Bihor) ne vorbește despre Planul cadru de învățământ pentru programul „A doua șansă”- învățământ primar.

Conform Anexei 2 la Ordinul ministrului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului nr. 5248/31.08.2011, planul cadru cuprinde o zonă comună pentru toți elevii – trunchiul comun, reprezentată de numărul minim de ore prevăzut pentru fiecare disciplină. În orele de trunchi comun se parcurge programa școlară.
Note specifice programului „A doua șansă” - învățământ primar – trunchi comun
a) Orele de consultații pentru disciplinele Limba și literatura română și Matematică sunt alocate pentru activități diferențiate obligatorii pentru toți elevii (extindere, aprofundare, remediere). Extinderile reprezintă conținuturile cu asterisc din programe, care pot fi selectate și nu sunt obligatorii pentru toți elevii aceleiași clase.
b) Pentru nivelul I și nivelul II, la disciplina Limba și literatura română precum și la disciplina Matematică, una dintre orele din trunchiului comun este alocată alfabetizării prin intermediul noilor tehnologii. Aceasta presupune abordarea integrată a conținuturilor de Limba și literatură română, respectiv Matematică și unor elemente de conținut privind Tehnologia Informației și Comunicării.
c) În cadrul programului „A doua șansă” - învățământ primar se poate opta pentru studierea limbii moderne 1 pentru limba engleză (pentru care au fost elaborate programă, ghidul cadrului didactic și ghidul elevului). Modulul de Limba modernă 1 se introduce din primul nivel, cu focalizare exclusivă pe nivelul comunicațional.
d) Modulul de Educație civică are loc la nivelul în care se înscrie elevul, este urmat de acesta în mod individualizat, la intrarea sa în program și se constituie în modul inițial cu funcție de alfabetizare civică și motivare pentru învățare. Acest modul poate fi urmat de elev la nivelul I, II, III sau IV. Modulul este urmat o singură dată de către cursant.
e) La nivelul III și IV se introduce în trunchiul comun disciplina Tehnologia Informației și Comunicării, câte o oră pe săptămână. La finalul parcurgerii nivelului IV, elevii vor fi evaluați pe baza standardelor de evaluare din programa școlară corespunzătoare.
f) Disciplina Consiliere și orientare se introduce în trunchiul comun, câte o oră pe săptămână pentru fiecare nivel de studiu. La această disciplină nu se acordă calificative.
Note specifice programului „A doua șansă” - învățământ primar – CDȘ
a)Curriculum la Decizia Școlii se va derula prin activități de tip Școală după școală, înainte sau după orele de curs.
b)Consiliul de administrație al unității de învățământ, în urma consultării elevilor și pe baza resurselor disponibile, stabilește curriculum la decizia școlii. Cadrele didactice din unitatea de învățământ care predau la „A doua șansă” - învățământ primar propun elevilor 3-4 discipline opționale, urmând ca aceștia să opteze pentru cel puțin două dintre ele. La nivelul unității de învățământ se pot constitui grupe eterogene din punct de vedere al nivelului de studiu. Disciplina opțională se poate desfășura cu un minimum de 12 elevi de la programul „A doua șansă” - învățământ primar. Elevul are obligația de a participa la două discipline opționale pentru fiecare nivel de studiu.
c) În funcție de solicitările elevilor din clasa de tip „A doua șansă” - învățământ primar, încă de la nivelul I se poate introduce un modul opțional de studiere a Limbii și literaturii rromani.
d) Disciplinele opționale pot fi concepute la nivelul unei singure arii curriculare, inter sau transcurricular.
În școlile cu predare în limba română, elevii aparținând minorităților naționale pot studia, în condițiile legii, disciplina Limba și literatura maternă. Numărul de ore alocat acestei discipline este de două ore pe săptămână, în fiecare an de studiu. Aceste ore intră în trunchiul comun și sunt incluse în schemele orare ale școlilor respective. În aceste condiții, numărul total de ore pe săptâmână poate depăși, pentru acești elevi, numărul maxim de ore pe săptămână.
Pentru nivelul I și nivelul II, la disciplina Limba și literatura română, precum și la disciplina Matematică, una dintre orele din trunchiului comun este alocată alfabetizării prin intermediul noilor tehnologii. Aceste ore se desfășoară în limba română. Planul cadru de mai sus se aplică la toate clasele și unitățile de învățământ cu predare în limba minorităților naționale. În acest caz, orele de consultații din cadrul ariei curriculare Limbă și Comunicare se desfășoară în limba maternă.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 20:43:55 Ora de vară a Europei de Est