Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Inspectorul școlar general „a împărțit” directorilor „foile de parcurs”

La ședința de joi,

Inspectorul școlar general „a împărțit” directorilor „foile de parcurs”

La ședința de joi (8 septembrie 2011), desfășurată la sala festivă a Colegiului Național „Mihai Eminescu” din Oradea, inspectorul școlar general, prof. Dorel Luca, „a împărțit” directorilor „foile de parcurs”.

„O să fim șoferi (cu foaie de parcurs). Ne raliem la ceea ce se întâmplă în Europa... Suntem stat european. Educația se pliază pe orientările UE. Trebuie să ajungem acolo unde ne este locul. Nu stăm bine la teste... Prin agenda Lisabona s-au stabilit cinci obiective... S-a elaborat strategia „Europa 2020”. Să-i învățăm pe copii să gândească. Nu sunt pregătiți să se descurce în societate. Vom mai vorbi despre generalizarea treptată a învățământului preșcolar...”
Timp de câteva ore, generalul Inspectoratului Școlar Județean Bihor (dar nu numai generalul) „le-a făcut capul calendar”, vorba românului. A făcut referire și la „apelul bocancilor” (examenele din august ale suplinitorilor care doreau să intre în sistem (învățământ)... „și care apoi făceau harcea-parcea sistemul”, la cartela de acces, cu tot softul și camerele video (în total vreo 15 milioane vechi), care se va introduce începând din semestrul a II-lea, în prima fază, în învățământul liceal...
„Ne place sau nu ne place”...
Legea Educației Naționale trebuie aplicată”!
După dușul rece de la bac, generalul Dorel Luca a îndemnat directorii să tragă concluzii, să ia aminte și măsurile care se impun. Nu a demis și nu a cerut demisii, cum ar fi dorit unii (jurnaliști), dar trebuie să se pună capăt copiatului („care devenise un sport național” – vorba generalului). „În ședința de azi, vom vorbi și despre o nouă reducere de posturi, dar și despre cele 100 de posturi aflate în aplicație, rămase neocupate, cu fracțiuni și catedre mozaic..., despre plata cu ora. Să nu veniți cu propuneri de încadrare a unui profesor care nu a luat notă peste 5 la concursul de titularizare!”
Pe agenda generalului au mai figurat probleme legate de consiliul de administrație, exercițiile de evacuare în caz de incendiu (care trebuie să aibă loc în prima săptămână de școală în toate școlile, iar în mediul rural în special).
O nouă reducere de posturi!
Criza bântuie serios și lovește din nou... în dascăli! De la 9.666 de posturi, trebuie să se ajungă la 9.319. Conducerea I.S.J. Bihor a întors problema pe toate fețele, a făcut toate sforțările și „șmecheriile” posibile pentru a păstra cât mai multe posturi, „dar vom mai face săpături. Vorba aceea, nu avem femeie de serviciu, șoferi..., dar trebuie să avem dascăli!” Generalul a făcut apoi apel la popularizarea (mediatizarea) celor două proiecte cu finanțare europeană derulate de I.S.J. Bihor (Educatori pentru societatea cunoașterii și Formarea profesorilor de mate și științe). „Să fie afișate în sala profesorală și să se înscrie lumea la aceste proiecte (până în 30 septembrie)”. Ceilalți vorbitori (de la tribună), dl Sebastian Hebriștean, dna jr. dr. Ramona Bacter și dna Cornelia Molnar s-au referit la comunicările cu I.S.J., documentele școlare (foile matricole – model 2005, nu mai vechi), modificările legislative... Juristul inspectoratului (dr. Ramona Bacter) a bătut monedă pe noile reglementări legate de pensionarea  personalului didactic, în lumina Legii Educației Naționale. „Pensionarea se face în ziua în care a împlinit vârsta standard. Dacă în 3 septembrie a împlinit vârsta, atunci se pensionează!” Educatoarele și  învățătorii care și-au desăvârșit studiile ajungând profesori pentru ciclul primar vor fi plătiți ca atare începând de la 1 septembrie 2011 (potrivit art. 284, aliniat 4). Tot potrivit noii legi a Educației,  concediile fără plată nu mai sunt aprobate de I.S.J. Bihor, ci de consiliile de administrație ale școlilor. Nu se mai acordă indemnizații la naștere, nici cele două salarii compensatorii la pensionare... Doamna Cornelia Molnar a vorbit despre normare și salarizare.
Revenind la microfon, dl inspector general a „bucurat” asistența spunând că „orele de educație fizică le fac profesorii de educație fizică”, faptul că „sumele câștigate în instanță se vor da... când se vor da!”... O săptămână „Școala altfel”... reducerea absenteismului (monitorizarea lunară a absențelor din școli), planificările calendaristice (sunt publicate pe site-ul ministerului de resort), atenție la schițele de lecție; cartela de acces și evaluarea inițială, îmbunătățirea competențelor de lectură, gradația de merit și consfătuirile cadrelor didactice, dar și alte probleme au fost aduse în atenția directorilor în ședința de joi. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Inspectorul școlar general „a împărțit” directorilor „foile de parcurs”

Trimite email
luni, 29 aprilie 2024, 22:11:26 Ora de vară a Europei de Est