Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Promovarea unui comportament ecologic adecvat în cadrul Liceului Teologic Baptist „Emanuel”

De Ziua Mondială a Mediului, a fost lansat proiectul

Promovarea unui comportament ecologic adecvat în cadrul Liceului Teologic Baptist „Emanuel”

Luni (6 iunie 2011), la Liceul Teologic Baptist „Emanuel” din Oradea, s-a sărbătorit Ziua Mondială a Mediului, făcându-se bilanțul proiectului de mediu lansat anul trecut (în 4 iunie 2010), finanțat de Primăria Oradea, intitulat „Implementarea conceptului de dezvoltare durabilă în cadrul Liceului Teologic Baptist „Emanuel”, și lansarea unui nou proiect: „Promovarea unui comportament ecologic adecvat în cadrul Liceului Teologic Baptist „Emanuel”.

Evenimentul a fost deschis de dl prof. Florin Iștoc, care a salutat și a prezentat invitatul special al manifestării – dna Florica Cherecheș, consilier local (un prieten drag al copiilor de la liceul „Emanuel”). Dl prof. Iosif Curta (director adjunct al liceului) a fost invitat să rostească rugăciunea la început de activitate, după care consilierul local, dna Florica Cherecheș, a dialogat cu elevii, dorind să afle ce cunosc ei despre Consiliul Local și consilierii locali, și dacă văd ei ce se face pe plan local pentru înfrumusețarea municipiului, pentru un mediu mai curat și mai sănătos. Surpriza plăcută nu a întârziat să apară, elevii dovedind că văd tot ce se amenajează în orașul de pe Crișul Repede. „Dorim să fiți exemple vii pentru cetățeni și pentru colegii voștri de generație, să sancționați dând exemple demne de urmat!”
La întrebările consilierului ce nu vă place și ce ați dori să schimbați, elevii au ridicat probleme deosebit de interesante: poluarea CETului, plantarea unui inel, a unei pădurici ca un brâu în jurul orașului, Crișul să devină navigabil (dotat cu hidrobiciclete), teren de volei în parcuri...
Văzând câte idei realizabile au copiii, doamna consilier le-a sugerat să-i trimită toate propunerile și sesizările lor pe e-mail. „Voi primi cu plăcere din partea voastră orice sesizare și propunere. Am încredere că veți deveni cetățeni responsabili...”, a conchis dna Cherecheș. Și reprezentantul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, dna prof. Rodica Turcaș, s-a arătat încântată de atitudinea responsabilă a copiilor și le-a urat succes în participarea activă la schimbarea în bine a mediului, în conștientizarea comunității pentru păstarea unui mediu curat.
Faptele vorbesc!    
Așa după cum spuneam, echipa de proiect de anul trecut, în frunte cu prof. Ramona Iștoc, și-a prezentat (în power point) proiectul derulat anul trecut, intitulat „Implementarea conceptului de dezvoltare durabilă în cadrul Liceului Teologic Baptist „Emanuel”, trecând în revistă principalele activități eco desfășurate de elevii liceului: plantări și ecologizări în spațiul verde adoptat (parcul de pe strada Henri Coandă); introducerea colectării selective a maculaturii și peturilor în toată școala; participarea la programul național de curățenie „Let’s do it Romania”; 100 de elevi din clasele a VII-a A și B, a XI-a A și B, coordonați de prof. Ramona și Florin Iștoc, au participat la concursul național de responsabilitate socială „Patrula eco”, numele patrulei eco a liceului fiind „Omuleții verzi”; micii ecologiști ai liceului au participat la Concursul  Național „Școli pentru un viitor verde”, realizând patru activități principale: colțul verde, ecologizarea spațiului verde înconjurător școlii, colectare de maculatură și activitate creativă (obiecte artistice din deșeuri electrice, electronice); în cadrul proiectului național „Cernobâl - 25 de ani”, micii ecologiști au desfășurat mai multe activități menite să atragă atenția societății civile cu privire la pericolul pe care îl reprezintă sectorul nuclear (expoziție-concurs de postere, afișe, planșe cu tema „Energie nucleară, de ajuns!”), prezentări în power point: Cernobâl, Fukushima, radioactivitatea din Bihor; la etapa județeană a Concursului național „Bune practici” în educația pentru protecția mediului, echipajul format din elevii Gavriș Manuela și Hora Codrin, din clasa a XI-a A, a obținut locul I, calificându-se astfel pentru etapa națională, care va avea loc la sfârșitul lunii iunie; cei doi elevi au participat cu macheta unui parc eco la un Concurs național de proiecte de mediu, unde au obținut mențiune, în iulie 2010; în 4 iunie 2010, de Ziua mondială a Mediului, a fost lansat proiectul „Promovarea conceptului de dezvoltare durabilă în cadrul Liceului Teologic Baptist „Emanuel” (echipa de proiect: coord. prof. Ramona și Florin Iștoc, director - prof. Constantin Buleandra,  inspector școlar - prof. dr. Elisaveta Roșu și elevii claselor a XI-a A și B).
Concursul și parada ținutelor eco
Până să înceapă prezentarea ținutelor eco, directorul liceului, dl prof. Constantin   Buleandra i-a testat pe micii ecologiști, care și de această dată s-au arătat a fi bine orientați și intenționați în acțiunile ecologice.
În cadrul concursului „Vestimentația eco” și parada costumelor eco, au fost prezentate 11 ținute realizate din materiale reciclabile (textile, ziare, cartoane ...) de către echipe formate din elevi ai claselor a XI-a A și B, jurizate de patru profesoare și invitatul special - dna Florica Cherecheș - președintele juriului. Câștigătorii concursurilor „Vestimetația eco” și „Cernobîl” au fost răsplătiți cu diplome...
Prezentare de proiecte, machete...
În cadrul manifestării a fost organizată și o expoziție cu desene și machete, iar autorii au fost invitați să-și prezinte proiectele (lucrările): macheta eco a elevilor Gavriș Manuela și Hora Codrin, precum și „Modalități de economisire a energiei”; macheta unei case eco (clasa a XI-a A și B) ... Elevii clasei a IX-a B, coordonați de prof. Dorina Popa, au prezentat un filmuleț eco, o surpriză cât se poate de plăcută.
La final, participanții la manifestare au fost îndemnați să viziteze expoziția - concurs „Respectând creația, respecți Creatorul!”, realizată de elevii claselor V - IX (desene și machete). Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Promovarea unui comportament ecologic adecvat în cadrul Liceului Teologic Baptist „Emanuel”. 

Trimite email
duminică, 28 aprilie 2024, 06:34:04 Ora de vară a Europei de Est