Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Amintiri unicat

De la Oradea la Sibiu, Brașov, Sinaia…

Amintiri unicat

Excursia pe care am organizat-o (prof. de limba română, Mihaela Fildan și profesor diriginte, Ivan Daniel), în perioada 29 aprilie - 1 mai, cu clasa a lX-a A de la Liceul Teologic Baptist „Emanuel”, a oferit elevilor prilejul de a vizita unele dintre cele mai cunoscute monumente istorice și orașe din România, precum: Sighișoara, Sibiu, Brașov, Alba Iulia, Castelul Peleș din Sinaia, Castelul Bran, Cetatea Râșnov.

Ne-am bucurat împreună de un timp bun, menit atât pentru a realiza o unitate mai bună în relațiile colegiale, cât și pentru a îmbogăți cunoștințele culturale ale elevilor participanți. Timp de trei zile  am urmărit cum natura picta pentru noi imagini de o infinită splendoare.
Eleva mea, Ema Colța, și-a adus aminte de Vasile Ghica care spunea că nici natura și nici poporul nu și-au semnat capodoperele. Noi am rămas plăcut impresionați pe întreaga durată a acestei activități, în care, pot spune, am admirat „capodoperele” pe care natura avea să ni le descopere.
Castelele au înviat pentru fiecare vizitator și au înflorit în inimile acestora respectul pentru valoare și trecut. Învăluit în mister, Castelul Peleș ne-a primit cu o atmosferă boemă, calmă și enigmatică. Nu e locul căruia să-i descoperi dintr-o dată toate tainele. Cu un acord tacit, vizitatorii au înțeles suferința, firea sensibilă a reginei, dar și  tăria de caracter, demnitatea regelui. Toate șopteau o poveste veche, dar care continuă între zidurile castelului. Totul e învăluit în mister. Numeroasele camere au amintit de prietenii de seamă ai casei precum: Vasile Alecsandri, George Enescu. Toți aceștia și încă mulți alții, știuți pe nume sau neștiuți, țes istoria. Eram mândri că suntem români. A fost atât de frumos!!!
Am vizitat apoi orașe și cetăți: cetatea Râșnov, castelul Bran, Dumbrava Sibiului, cel mai mare muzeu în aer liber, Alba Iulia, Brașov, Sibiu, Sighișoara- care, de asemenea, au impresionat prin stilul arhitectonic și căldura specifică. Lângă pietrele reci, pe băncile liniștitoare, printre arborii seculari, peste apele albastre și chiar în văzduhul înseninat am  lăsat gândurile  noastre bune ca niște pietre vii de aducere-aminte.
Peste ani, ne vom aduce aminte de  aceste momente plăcute, care s-au sădit durabil în ființele noastre. Poate că nu vom mai ști locul, poate că imaginea va fi neclară, dar ni s-au întipărit în minte pentru totdeauna trăirile unice, farmecul și gingășia lucrului frumos făcut împreună, ca într-o adevărată echipă, trupă de adunat amintiri unicat.  
Nimic altceva nu poate fi zis în încheiere, decât că am înțeles încă o dată maxima așezată și în camera de zi a regelui Carol I: „NIHIL SINE DEO”. (Mihaela Fildan)

Trimite email
duminică, 28 aprilie 2024, 17:56:23 Ora de vară a Europei de Est