Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Săptămâna Campaniei Globale pentru Educație

(2-8 mai 2011)

Săptămâna Campaniei Globale pentru Educație

La Școala cu clasele I-VIII „Dimitrie Cantemir”, Oradea s-a desfășurat, în săptămâna 2-8 mai 20011, Campania Globală pentru Educație.

Coordonatorul național al Campaniei este Organizația Salvații Copiii, iar parteneri au fost Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, Centrul municipiului București de Resurse și Asistență Educațională, Centrul Romilor pentru Intervenție Socială și Studii „Romani Criss”, Centrul Educația 2000+, Centrul pentru Educație și Dezvoltare Profesională „Step by Step”, Asociația Ovidiu Rom, World Vision România, Federația Națională a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar și Federația Sindicatelor Libere din Învățământ.
La nivel național, Organizația Salvați Copiii intenționează ca, în cadrul campaniei din acest an, să pună accentul pe consecințele neparticipării la educație a femeilor și fetelor, abordând legătura dintre această neparticipare și fenomene cum ar fi traficul de persoane, egalitatea de șanse pe piața muncii, mortalitatea și morbiditatea infantilă, abandonul copiilor în maternități și spitale etc.  
În acest an, la nive
l internațional, Campania își propune să atragă atenția opiniei publice asupra importanței accesului la educație al femeilor și fetelor, lansând un apel către toate statele să aloce resursele necesare, să ia măsurile oportune și să dea dovadă de sprijin activ astfel încât femeile și fetele să aibă șanse egale în domeniul educației.
Coordonatorul Campaniei Globale pentru Educație la nivelul Școlii cu clasele I-VIII „Dimitrie Cantemir”, Oradea a fost prof. Diana Nichita, responsabil C.E.A.C. pe școală (Comisia pentru Evaluarea și Asigurarea Calității în învățământul preuniversitar). Cadrele didactice și elevii școlii au susținut dreptul la educație al fiecărei persoane și al fetelor și femeilor în mod special.
Activitățile derulate în cadrul Săptămânii Globale pentru Educație au avut sprijinul, aportul și implicația conducerii unității școlare, prin dna prof. Codău Teodora (director) și dna prof. Szekely Erszebet (dir. adj.). În ordinea derulării lor activitățile Campaniei au fost:
Marți, 3 mai 2011: „Ce înseamnă pentru mine accesul la educație pentru fete și femei” – activitatea a fost desfășurată la clasa I B; „Testimoniale și pledoarii pentru educație” (clasa a VII-a B) și „Opinia noastră” (clasa a VIII-a A).
Miercuri, 4 mai: „Ce înseamnă pentru mine accesul la educație pentru fete și femei” (clasa a VI-a B, a VII-a A și elevii clasei a II-a C și a III-a A și-au adus contribuția alături de dnele înv. Florica Popuș și Mariana Pința; la activitatea clasei a VI-a A a participat ca invitat și consilierul școlii dna prof. Ana Radu).
Joi, 5 mai: lecția „Marea povestire”.  În cadrul acestei lecții participanții au analizat importanța accesului la educație pentru fete și femei (elevii clasei a IV-a C, înv. Coșarcă Tatiana). Invitații acestei activități au fost dna Cherteș Viorica, președinta Asociației Femeilor Ortodoxe din Episcopia Oradiei, dna Raț Voichița – membră a aceleiași asociații, asistentul medical al școlii, dna Staniș Cornelia. La clasa a VI-a A s-a desfășurat activitatea în cadrul căreia au fost prezentate și dezbătute cazuri din comunitatea locală în care neparticiparea la educație a influențat decisiv destinul unor fete/ femei sau al familiilor acestora. La activitate au fost prezenți, ca invitați, dna Mânzu Ana (inspector A.S.C.O. Oradea și voluntar Focus - București), dna Firez Mariana (reprezentant al Comitetului de părinți pe clasă), dna prof. Galiș Viorica, precum și foști elevi ai școlii.
Vineri, 6 mai: „Exemplele de lângă noi” - la activitatea clasei a IV-a D (înv. Doina Lung) a fost invitată dna Arădău Andrada, care a vorbit copiilor despre beneficiile educației, dar și despre consecințele abandonului școlar. La clasele a II-a A (înv. Maghiari Liliana) și a IV-a A (înv. Capotă Maria), invitat a fost profesorul de sprijin al școlii, dna Puriș Ana.
Să respectăm și să aplicăm sloganul campaniei: „Este un drept!/ Fă-l să fie drept!/ Educație pentru fete și femei!” (Diana Nichita)

Trimite email
duminică, 5 mai 2024, 17:23:10 Ora de vară a Europei de Est