Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Vizită de studiu în Turcia, la Kirșehir

Diseminarea proiectului

Vizită de studiu în Turcia, la Kirșehir

În perioada 12-15 aprilie 2011, dl prof. Vonea Răzvan a participat la o vizită de studiu Comenius prin Programul transversal al Programului de învățare pe tot parcursul vieții, cu tematica „Tendințe, perspective și schimbări de roluri în managementul școlar al unităților de învățământ”, în Turcia, în orașul Kirșehir (în mijlocul Turciei).

În perioada 12-15 aprilie 2011, dl prof. Vonea Răzvan a participat la o vizită de studiu Comenius prin Programul transversal al Programului de învățare pe tot parcursul vieții, cu tematica „Tendințe, perspective și schimbări de roluri în managementul școlar al unităților de învățământ”, în Turcia, în orașul Kirșehir.
Tipul acțiunii este cel al mobilităților individuale – Vizită de studiu pentru specialiștii din domeniul educațional și se adresează directorilor de unități școlare.
Vizita de studiu obținută a fost rezultatul aprobării cererii de finanțare de către Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (www.anpcdefp.ro). Grantul care mi s-a aprobat a fost de 950 de euro, pentru cheltuieli de transport și cheltuieli de subzistență. Vizita mea de studiu care a întrunit nouă directori de unități școlare din Europa nu ar fi putut avea loc fără sprijinul financiar primit în cadrul programul LLP, prin Agenția Națională și Comisia Europeană.
Tematica vizitei de studiu se circumscrie leadership-ului unităților școlare, perspectivelor și schimbării rolului directorilor de școală. Vizita de studiu la care am participat se înscrie pe linia perfecționării directorilor de școli din țările europene, în ceea ce privește stilurile de management din diferite țări europene; organizarea activității manageriale din școli; planificarea, organizarea, coordonarea, controlul și îndrumarea pe care directorii le implementează în cadrul organizațiilor lor școlare.
La această vizită de studiu au partipat directori de școli din nouă țări europene: România, Ungaria, Italia, Anglia, Finlanda, Slovenia, Bulgaria, Spania și Olanda.
Instituția organizatoare, gazdă, a fost Kirsehir Zusuf Demir Bilim ve Sanat Merkezi, prin dna profesor de limba engleză Ozlem Akin. Instituția organizatoare este de fapt un centru de excelență pentru elevii capabili de performanță, instituție școlară de sine stătătoare axată pe două profile de formare: știință și artă. Elevii sunt selectați din clasele mici pe baza unui test de verificare a IQ fiecăruia și a unor teste specifice de inteligență sau talent. După programul școlar, elevii vin în centrul de excelență unde lucrează în grupe de maximum cinci elevi cu un profesor îndrumător, pe domeniile: fizică, chimie, biologie, informatică, muzică, desen. Centrul are laboratoare pentru fiecare domeniu de formare, dotat cu aparatură didactică modernă și mijloace didactice adaptate particularităților elevilor. Orașul gazdă, Kirsehir, a derulat începând din 2004 peste 170 de proiecte de cooperare europeană, a avut peste 1000 de „musafiri” din țările UE și au obținut granturi pentru proiecte europene de peste 1.300.000 de euro.
Vizita s-a desfășurat pe parcursul a trei zile. *În prima zi am avut prezentări ale fiecărui participant privind sistemul educațional național, s-au făcut schimburi de idei privind leadershipul din țările participante; s-au prezentat modalitățile de accedere la funcția de director de școală în țările participante. *În a doua zi, s-au vizitat școli din două orașe: Kirșehir și Nevșehir, de asemenea, au avut loc întâlniri cu inspectorii generali din cele două localități, în care s-au efectuat schimburi de informații privind sistemul educațional și structura managerială a instituțiilor școlare. *În a treia zi, activitățile noastre de cultivare și schimb reciproc de stiluri manageriale au fost plăcut îmbinate cu vizite ale obiectivelor turistice din zonă, cu o seară culturală tradițională, în care fiecare țară și-a prezentat specificul său.
Pe lângă concluziile pertinente privind activitatea directorilor din școlile din Europa ale căror sinteze vor face obiectul unor diseminări prin modalități diverse, îmi voi aminti cu plăcere de serile turcești, de diversitatea, abundența gustărilor turcești și amabilitatea acestor ospătari, de orașul Ankara, Istanbul.
Mulțumesc pe această cale Agenției Naționale pentru oportunitatea de a participa la o vizită de studiu europeană pe tematica managementul școlar și de a vizita încă o dată o țară aflată pe două continente: Turcia. Recomand cu căldură aplicarea la un astfel de program LLP, de către toți cei interesați, precum și vizitarea acestei frumoase țări orientale. (Răzvan VONEA)

Trimite email
luni, 29 aprilie 2024, 21:13:28 Ora de vară a Europei de Est