Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Campania „Sfintele Paști în suflet de copil”

La C.T. „Andrei Șaguna” - Oradea

Campania „Sfintele Paști în suflet de copil”

Începând din acest an școlar, la Colegiul Tehnic „Andrei Șaguna” din Oradea s-a implementat Strategia Națională de Acțiune Comunitară.

Ce înseamnă SNAC? Înseamnă dezvoltarea activității de voluntariat, realizată de elevi din învățământul preuniversitar și studenți, care permite acestora să devină cetățeni informați și devotați solidarității umane. Acțiunea Comunitară poate fi inclusă în curriculumul la decizia școlii la toate nivelurile învățământului preuniversitar.
Prin intermediul SNAC, se urmărește încurajarea elevilor/tinerilor pentru a se dedica activităților desfășurate cu persoane aflate în dificultate, în scopul susținerii procesului de integrare socială a acestora, precum și de dezvoltare educațională personală; implicarea copiilor și adulților cu nevoi speciale, a cadrelor didactice, a elevilor și a altor voluntari în cadrul unor proiecte ce vor fi realizate în echipă; realizarea incluziunii și implicării persoanelor aflate în dificultate, prin angajarea tuturor celor interesați într-un program educațional de activități ce promovează intens integrarea socială; să stimuleze mental și să dezvolte abilitățile persoanelor cu nevoi speciale prin activități creative, de imaginație și terapeutice, cum ar fi artele plastice, arta dramatică, dansul, sportul, IT, muzica, abilitarea manuală și aromoterapia – și prin petrecerea timpului liber cu copiii/adulții;
„În cadrul Colegiului Tehnic „Andrei Șaguna”, am stabilit un calendar de activități prin realizarea unui Acord de parteneriat cu Centrul de Plasament nr. 2 din Oradea. În cadrul acestui acord au fost stabiliți beneficiarii, cât și voluntarii SNAC. Dna director Antiana Man a fost foarte receptivă și deschisă, oferindu-ne toată disponibilitatea și sprijinul în orice demers am întreprins. Dintre activitățile desfășurate menționăm: Săptămâna  legumelor donate,  Festivalul  legumelor, Proiectul educațional umanitar desfășurat în cadrul SNAC Bihor și Asociația Bonga. Proiectul intitulat „Eu pot, poți și tu!”, Noi umblăm a colinda (daruri și colinde pentru Centrul de Plasament nr 2) , Cititor versus cinefil (vizionarea filmului „Moromeții”).
 Cu ocazia sărbătorilor pascale, am inițiat Campania „Sfintele Paști în suflet de copil”, care are ca scop colectarea unor obiecte de îmbrăcăminte și jucării pentru copiii dintr-un Centru de Plasament din Oradea. Voluntarii au adus în perioada 30 martie - 12 aprilie 2011, obiecte de îmbrăcăminte și jucării. În data de 14 aprilie, obiectele au fost donate Centrului de Plasament nr. 2 Oradea”; profesorii implicați în această activitate au fost: Silvia Malița, Cristina Olar, Dan Chișiu și Simona Lăcătușu, după cum ne-a declarat prof. Ramona Chișiu coordonatorul SNAC.
„Dar din dar se face raiul!”
De la prof. Biro Ildiko aveam să aflăm despre un alt proiect de voluntariat care se derulează, de patru ani, cu bune rezultate la nivelul colegiului. Este vorba despre proiectul „Dar din dar se face raiul!” (coordonat de prof. Alexandrina Teușdea, beneficiind de tot sprijinul din partea doamnei director Antiana Man). Fiind vorba de daruri, acestea au venit din partea tuturor catedrelor. Mână de la mână, dascălii și elevii, cu sufletul deschis, au reușit să adune o sumă însemnată din care s-a procurat țesătură polar pentru confecționarea a 27 de păturici pentru copiii părăsiți la Maternitatea Oradea. Păturicile au fost confecționate în atelierul de textile al colegiului...
Așadar, la Colegiul Tehnic „Andrei Șaguna” din Oradea, SNAC-ul este la el acasă, iar acțiunile „shogunilor” merită cunoscute, apreciate și încurajate de comunitatea locală! (Ovidiu Dan)

Trimite email
duminică, 5 mai 2024, 02:42:01 Ora de vară a Europei de Est