Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Continuarea lucrărilor este condiționată de lichidarea restanțelor

La Școala din Mădăras,

Continuarea lucrărilor este condiționată de lichidarea restanțelor

Multe s-au înfăptuit în vară la Școala cu clasele I-VIII din Mădăras: șarpantă, geamuri și uși termopan, parchet laminat în toate sălile, zugrăveli interioare, grup sanitar interior, la fel și la grădiniță, unde este tras și gazul. Dar directorul școlii, Alexandru Filip, nu este mulțumit până nu vede rezolvate încălzirea centrală și zugrăvirea exterioară. Apa vine din turnul de apă la chiuveta din cancelarie și laborator, dar și la grupul sanitar, în sălile de clasă, însă, directorul vrea dozatoare.

Restanțele sunt usturătoare, circa patru miliarde!
Lucrările sunt de calitate, după cum apreciază directorul, dar firma din Salonta nu și-a recuperat întreaga sumă. Mai sunt de achitat circa patru miliarde. Banii sunt așteptați să vină de la Guvern. Pe ultima sută de metri, lucrătorii s-au oprit, dorind să tragă un semnal de alarmă. Pe coridor, au mai rămas de zugrăvit vreo trei metri, grupul sanitar e neterminat, iar de luni, vor veni elevii la școală. Cât despre încălzirea centrală, se vorbește doar. Deși conducta de gaz e trasă până în centrala din spatele clădirii. Instalația nu e făcută, iar caloriferele sunt încă în magazin. Tot pe lista de așteptare sunt și dozatoarele. Cică firma care le comercializează urmează să-i comunice, astăzi (miercuri, 12 septembrie), primarului Dan Tiurbe prețul total. Ne întrebăm, însă, de unde bani și pentru dozatoare?
Manuale sunt, dar cele noi urmează să fie ridicate joi de la centrul de sector (Liceul Agricol Salonta). Dascăli sunt, chiar dacă noi nu am reușit să-i vedem la față. Ieri (marți, 11 septembrie), la ora 12.10, în școală erau doar directorul și secretara (Eugenia David). În schemă sunt 11 titulari și 13 suplinitori, din care nouă localnici și 15 navetiști, în întreaga comună. Primarul Dan Tiurbe le decontează navetiștilor biletul de microbuz.
Am plecat din Mădăras cu un gust amărui. Școala e pregătită să-și primească elevii, dar mai sunt multe probleme de rezolvat, care cer timp și bani. Bunele intenții ale directorului și primarului nu pot mulțumi pe nimeni. Toamna a venit, iar iarna e pe-aproape. Să nu ne încălzim doar cu vorbele meteorologilor, când gazul e pe conductă în spatele clădirii!
La Școala din Ianoșda, se lucra pe trei fronturi!
Pe o ploaie mocănească ce nu ne-a slăbit de la plecarea din Oradea, am pornit (în premieră) spre Ianoșda.
Prin Homorog, am trecut ca trenul prin gară, cum se spune. Ne-am oprit doar să pozăm fațada ponosită a școlii.
La Școala din Ianoșda, surprize plăcute! Multă lume… bună (directoarea adjunctă, profesori și învățători, reprezentanți ai primăriei…), și un travaliu neobișnuit, precum într-un stup de albine lucrătoare în sezonul de pregătit mierea. Suntem luați în primire de directoarea adjunctă, dna Balogh Ildiko, profesoara de biologie. Pe coridor, gresia strălucea în culorile plăcute ale unei toamne ruginii. În porțiunea dinspre sala calculatoarelor, muncitorii erau încă în activitate, continuau să pună gresie. Am văzut două săli pregătite să-și primească elevii (sălile claselor a IV-a și a VII-a), iar învățătoarea Anca Labai era pe poziții, pregătind manualele pentru cei din a III-a. Femeia de serviciu lucra în sectorul claselor primare. O reprezentantă a primăriei era cu ochii pe laptop. Profesorul de sport, Zuh Ludovic, coordona activitatea de pe frontul din fața școlii, unde viceprimarul, Dumitru Pătcaș, adusese o echipă de muncitori cu drujba să defrișeze zona. Cică ProTV-ul s-ar fi înființat ieri după-amiază prin zonă! Ei și ? Să vină și ei mai devreme să-i prindă pe oameni asupra faptului, nu? La Școala din Ianoșda au venit la curățenie până și romii. De, dna directoare le-a dat fier, de vândut, iar acum îi bucură cu  câteo bancă de pus pe foc, după schimbarea mobilierului.
Dacă vrei, poți, nu?
Am promis gazdelor, să revenim în comună și după începerea cursurilor.
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (Continuarea lucrărilor este condiționată de lichidarea restanțelor).

Trimite email
luni, 29 aprilie 2024, 11:09:36 Ora de vară a Europei de Est