Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Academicianului Nicolae Manolescu i-a fost conferit titlul de Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea

Un nou titlu de Doctor Honoris Causa

Academicianului Nicolae Manolescu i-a fost conferit titlul de Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea

Joi (18 noiembrie 2010), în Aula Magna a Universității din Oradea, i-a fost acordat titlul onorific de Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea academicianului Nicolae Manolescu, președintele Uniunii Scriitorilor din România, directorul revistei „România literară” și ambasadorul României pe lângă UNESCO.

 „În acest cadru festiv decernăm astăzi (joi, 18 noiembrie 2010 – n.n.) titlul de Doctor Honoris Causa domnului profesor universitar Nicolae Manolescu, președintele Uniunii Scriitorilor din România, directorul revistei România literară și ambasadorul României pe lângă UNESCO.
Evidențiem astfel ajutorul dat Universității noastre și orașului de-a lungul anilor de către domnul academician Nicolae Manolescu și acesta este modul nostru de a înregistra și de a aprecia (,,cât se poate omenește prevedea” este un etalon) contribuția deosebită a domnului profesor în cultura românească, în mediul academic și rezonanța socială și morală a atitudinilor sale cu privire la dimensionarea existenței și dreptul la normalitate, nuanțe și criterii în diferite intervale. Acestea sunt argumentele pe care s-a bazat conducerea Universității din Oradea atunci când a înaintat Senatului propunerea de acordare a Titlului Onorific de DOCTOR HONORIS CAUSA al Universității din Oradea, Domnului academician Nicolae Manolescu, propunere care a fost aprobată prin Hotărârea de Senat nr. S149, din 14 septembrie 2010.”
Am citat din Laudatio, prezentat de prof. univ dr. Ioan Derșidan, secretar științific, Facultatea de Litere a Universității din Oradea.
„Nu se face reformă în vreme de criză!”
În răspunsul său, academicianul Nicolae Manolescu a făcut o radiografiere a învățământului românesc actual, privit prin prisma politicii guvernului de a înfăptui o (pretinsă) reformă învățământului, în plină criză, de a impune o lege a învățământului pe care dascălii nu o vor... într-o asemenea variantă!
Pornind de cuvântul „oi”(cuvântul de „capă și spadă”, cuvântul considerat ca cel mai potrivit, mai accesibil din abecedarul pe care l-a buchisit), academicianul avea să parcurgă un traseu lingvistic, făcând slalom prin reforma actuală, opinând că, încet, dar sigur, s-a ajuns la „masacrul limbii române”. În acest moment dureros... de cumpănă, Domnia sa a făcut trimiteri către mass-media (mai cu seamă către televiziunile naționale și comerciale), arătând însă cu degetul către școală, pentru că „nenorocirea pleacă de la școală”...
„Câți se mai laudă că au fost școliți?”
 „A fi școlit”... nu l-am mai auzit, deși era un lucru extraordinar. Câți se mai laudă că au fost școliți? La fel de mult îmi place și cuvântul „a învăța”. Este foarte frumos, dar este foarte rar. Învățătura a dispărut de tot. Acum spunem că mergem la școală ca să ne educăm, nu să învățăm. Dar o educație fără învățătură este o formă de manipulare. Eu aș prefera Ministerul Instrucției, nu Educației. Nu se poate învățătură fără instrucție...
Nu se face reformă în vreme de criză, altfel va fi o lege de economie, de austeritate. Nu e normal să faci o lege când trebuie să măsori fiecare bănuț. 4% din PIB nu înseamnă nimic. În Franța e 10% dintr-un PIB superior...”
Făcând trimitere la cele șapte cărți ale sale („Teme”), academicianul a continuat să puncteze tot din mediul unde se simte acasă, în învățământ, la școală, arătând că „Dintotdeauna mi-au plăcut temele, să-mi fac lecțiile. Mi s-a părut că ceea ce nu faci la o vârstă nu o mai faci niciodată. În timpul școlii trebuie să citești cât de mult. Dacă nu ai făcut-o, nu o vei face nici după aceea, când intervin alte lucruri prioritare...” Pentru distinsul profesor, sistemul de valori e esențial, filologii și matematicenii sunt la fel de valoroși, însă, fiecare ar trebui să învețe câte ceva de la celălalt... „Să luăm metoda de gândire din disciplinele reale”.  „Domenii aproximative nu există!”
Concluzionând la capătul unei încântătoare prelegeri la care am fost martor (în parte), doresc să–mi exprim sincer și deschis punctul de vedere: După cum vorbește și gândește, Domnia sa ne-ar fi mai util nu la UNESCO, ci aici în țară, în fruntea Ministerului Instrucției Naționale... (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Academicianului Nicolae Manolescu i-a fost conferit titlul de Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea. 

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 22:46:13 Ora de vară a Europei de Est