Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„ARACIP nu acordă stimulente angajaților săi!”

Dezmințire

„ARACIP nu acordă stimulente angajaților săi!”

ARACIP și Ministerul Educației dezmint categoric informațiile referitoare la acordarea preferențială a unor stimulente angajaților MECTS.

Președintele Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP), domnul Șerban Iosifescu, dezminte categoric informațiile apărute în presa centrală, potrivit cărora unii dintre angajații ARACIP, instituție subordonată MECTS, ar fi primit preferențial stimulente. Domnul Șerban Iosifescu deplânge abordarea neprofesionistă a presei centrale și titlurile tendențioase.
Pentru corecta informare a publicului, ne vedem obligați să facem următoarele precizări:
*ARACIP nu acordă stimulente angajaților săi. În cadrul ARACIP salarizarea se efectuează conform Legii 330/2009 și a grilei de salarizare aferente;
*ARACIP implementează, începând cu luna noiembrie a anului 2008, proiectul strategic ,,Dezvoltarea sistemului de management și de asigurare a calității în învățământul preuniversitar" (ID 2984), în cadrul cererii de propuneri de proiecte strategice POS DRU „Educație mai bună pentru toți", din fonduri europene. Întrucât veniturile provenind din prefinanțarea aferentă proiectului au fost epuizate, în perioada noiembrie 2009 - aprilie 2010, nu s-au mai putut efectua plăți în cadrul acestui proiect.
*Datorită deblocării plăților aferente acestor proiecte, în mandatul domnului ministru Daniel Petru Funeriu, plățile restante corespunzând lunilor noiembrie - decembrie 2009 și ianuarie - aprilie 2010 au fost efectuate cumulativ, într-o singură lună (aprilie 2010), cu respectarea următoarelor prevederi legale: Ordinul Ministrului Muncii Familiei și Protecției Sociale nr. 12/2010 privind modificarea Ordinului Ministrului Finanțelor Publice nr. 2548/2009 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor OUG nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale pentru obiectivul convergență.
*Menționăm faptul că venitul net lunar al experților din proiect pentru derularea activităților acestui proiect variază între aproximativ 1900 și 3500 lei net, aceste sume fiind acordate în baza unor contracte de muncă, potrivit reglementărilor legale în vigoare privind implementarea proiectelor finanțate din fonduri structurale (Ghidul solicitantului, aprobat prin ordin al ministrului muncii, cu completările și modificările ulterioare).
Prin urmare, sumele vehiculate în articolul intitulat ,,Protejații lui Funeriu primesc stimulente de sute de milioane” nu reprezintă nici prime, nici stimulente, pe care ARACIP, de altfel, nu le-a acordat niciodată, ci venituri cumulate pe mai multe luni, în cadrul unor proiecte europene de succes, conducând astfel la  creșterea ratei de absorbție a fondurilor europene.
În cadrul Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului se monitorizează situația salarizării și orice abatere de la litera legii va fi sancționată, conform prevederilor legale în vigoare. De asemenea, dorim să precizăm că vehicularea unor astfel de informații tendențioase și a unor titluri mincinoase, au ca singur scop manipularea opiniei publice, în detrimentul unei corecte informări a acesteia.
Conducerea ARACIP va demara procedurile de cercetare administrativă, în vederea identificării angajatului care a făcut publice date de natură să prejudicieze celelalte categorii de personal din cadrul ARACIP, precum și imaginea instituției. Precizăm faptul că protecția datelor cu caracter personal este reglementată de Legea 677/2001.
(Biroul de presă)

Trimite email
luni, 6 mai 2024, 21:41:44 Ora de vară a Europei de Est