Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„O instituție care impune respect și responsabilitate”

Liceul Teologic Greco-Catolic

„O instituție care impune respect și responsabilitate”

Liceul Teologic Greco-Catolic din Oradea este „o instituție care impune respect și responsabilitate”, ca să-l cităm pe directorul său, prof. Andrei Cristea, înregimentat sub culorile sale în 1995 (la trei ani după înființarea liceului).

În acest an (2010), au absolvit liceul cei care în urmă cu 12 ani (generația și clasa Denisei Moșincat, Cosmin Bulboacă, Alexandru Jacan, Alexandru Morar, Maria Toma...) intrau în prima clasă I înființată în județul Bihor în alternativa educațională Step by step; alternativă care nu poate fi confundată în nicio privință cu programul „Școală după școală”, care este cu totul altceva, iar mințile bolnave și răuvoitorii ar trebui să renunțe la asemenea apropieri și aberații. Tot Liceul Teologic Greco-Catolic este inițiatorul (pionierul) înființării asociației de părinți „Pas cu pas”, care sprijină alternativa și școala. De rolul și importanța acestei asociații s-au convins în timp toți dascălii din sistemul tradițional, care au pornit avalanșa înființării pe capete de asociații de părinți, începând cu ciclul preprimar. Tot pentru perturbarea minților celor slabi de îngeri și lipsiți de cunoaștere, cărora unii vor să le inoculeze ideea că alternativa Step by step ar fi pentru copiii cu CES (cu cerințe educative speciale), un alt neadevăr grosolan. Spunem toate acestea pentru a contracara tot ce se spune pe la colț de stradă pentru a denigra și a îndepărta lumea de această alternativă educațională care și-a dovedit în timp superioritatea, eficiența și valoarea...
La Liceul Teologic Greco-Catolic funcționează cu succes două grupe de grădiniță (în două locații), opt clase ale ciclului primar, alternativa Step by step (tot în două locații), precum și câte opt clase de gimnaziu și liceu; așadar 24 de clase și două grupe, cu un total de 620 de elevi și preșcolari. „La clasa a IX-a există două profiluri: de mate-info și teologie, al cărui plan-cadru (mă refer la profilul de teologie) este aproape identic cu profilul de filologie, absolvenții putând urma, cu succes, orice facultate doresc la orice universitate. Trebuie să se mai știe că la înscrierea la liceul nostru, doritorii nu sunt condiționați sau discriminați; nu-i întrebăm de ce religie sunt. Nu ne interesează de ce religie este elevul care dorește să urmeze liceul nostru. Specificul școlii noastre, pe lângă informațiile științifice pe care le dobândesc în procesul instructiv-educativ, este de a le deschide copiilor poarta spre a-l cunoaște pe Iisus, care este al tuturor și care ne îndeamnă pe toți, în aceeași măsură, la iubire față de aproapele”, ne-a declarat directorul liceului, prof. Andrei Cristea.
24 de burse pentru liceeni
În baza bunei colaborări care există între Protopopiatul greco-catolic și două asociații din Italia, anual, 24 de liceeni beneficiază de burse speciale, între care și șefii de promoții, care își petrec o săptămână gratuit în Italia. „Cei care sponsorizeză sunt cei care la rândul lor au fost sprijiniți într-un fel sau o fac în memoria celor decedați care au avut o contribuție la dezvoltarea idealurilor lor. Astfel că evanghelia se împlinește de la om la om, fără să țină cont de granițe și religii”, a precizat dl director.
Vorbind despre proiecte și programe de viitor, dl director s-a oprit la unul considerat esențial, în parteneriat cu Primăria Oradea, care va restaura în totalitate, interior și exterior, clădirea-monument a școlii, unicat de stil brâncovenesc sau neoromânesc, o bijuterie fără seamăn. Iar peste ani, dacă se acceptă (de ce nu, am zice noi), am putea purta numele lui Iuliu Maniu, deci: Liceul Teologic Greco-Catolic „Iuliu Maniu”. De ce, nu, domnule director, cine s-ar putea opune unui asemenea nume, și pe ce bază? Noi subscriem!
Liturghia copiilor  
Poate că nu mulți au aflat despre bunul obicei instituit la acest liceu de a organiza, pentru orice copil, în fiecare duminică, între orele 12 și 13, liturghia copiilor la catedrala „Sfântul Nicolae”; pentru elevii liceului, liturghia se oficiază în cursul săptămânii (fiind componenta spirituală a educației tinerilor): joia pentru elevii ciclului primar, iar vinerea pentru gimnaziu și liceu. A nu se crede cumva că elevii acestui liceu nu fac cursuri de dans și arte marțiale, dans sportiv și volei... care sunt sprijinite de asociația de părinți.
Discutând cu prof. Monica Blaga (consilier educativ) și prof. Rodica Mureșan (director adjunct al liceului), aveam să aflăm despre alegerile care au avut loc în cadrul Consiliului elevilor, respectiv despre detașamentul uriaș de olimpici și premianți de tot felul care fac cinste liceului, ale căror nume ar umple cel puțin încă o pagină de revistă, începând cu cei de la grădiniță, care au participat la concursul internațional de pictură „Arta la preșcolari”, la ciclul primar (cu „Primăvara  - o pictură parfumată”, „Din moși strămoși...”, concursul memorial „Schier Herman”, „Darurile iernii”, „Dascălul, apostol al neamului”, Cupa Moș Crăciun, concursul de carting..), la gimnaziu (concursul „Memoria Holocaustului”, „Terra Nostra”, „Sanitarii pricepuți”, concursul național de șah, „Școala mea – clădire de patrimoniu”, „La vremuri noi, oameni noi”, „Împreună pentru viitor”); premii și mențiuni nenumărate obținute la Evaluarea în educație, la Micul matematician, la olimpiade și concursuri naționale, etape județene și interjudețene, șase premii și mențiuni la etapa națională a olimpiadei de religie... Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „O instituție care impune respect și responsabilitate”.

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 03:44:22 Ora de vară a Europei de Est