Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Excursie la Hațeg

Pe mâna lui Andrei Toia

Excursie la Hațeg

În vacanța de vară, Andrei Toia, de la Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși” din Oradea, mă suna foarte des pentru a mă convinge să facem o excursie nemaipomenită în zona Hațegului, să vedem mai multe obiective istorice și religioase...

A venit toamna și planurile sale au prins  contur în perioada 1-3 octombrie 2010, când o trupă forte (nebună-nebună) de peste 35 de elevi de la Colegiul Economic „Partenie Cosma” și Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși”, însoțiți de prof. Daniela Ghiuro și dna prof. Aurica Cifor, ne-am îmbarcat în autocar cu drapelul național, cu un banner marcat de Andrei cu „numele” nostru, bagaje multe... și am pornit veseli la drum, ne scrie doamna profesor Daniela Ghiuro.
 Primul obiectiv vizitat a fost Cetatea Devei - construită la începutul sec. XIII, pe un deal vulcanic, la aproximativ 200 de metri. A fost o puternică fortăreață militară antiotomană din Transilvania; datorită unui incendiu puternic a ars aproape în întregime, azi existând doar  ruinele zidurilor (aflate acum în renovare) la care se ajunge foarte rapid cu o telecabină modernă; de sus, panorama orașului este foarte frumoasă. Ai impresia că totul este foarte mic... După câteva ore, am poposit la faimosul castel de la Hunedoara - Castelul Corvinilor sau al Huniazilor, unde am fost impresionați de zidurile foarte solide, crenelurile, turnurile, curțile interioare, dar și sălile deosebite. Acest castel este cel mai important monument gotic din Transilvania, fiind construit de Iancu de Hunedoara pe o stâncă...
„Apă ai, inimă n-ai...”
Cel mai mult m-a impresionat fântâna din interior, adâncă de 30 de metri, care are o poveste foarte tristă. Fântâna a fost săpată de trei prizonieri turci în schimbul libertății lor; se pare că, deși, după 15 ani, ei au găsit apa, nu au mai fost eliberați niciodată; unul din ei (Hassan) a lăsat scrijelit în piatră: „Apă ai, inimă n-ai...”
Rupți de oboseală, vineri seara, pe la ora 18.00, am ajuns la Sarmizegetusa - sat, unde ne-am cazat la pensiunea Zamolxe. Am luat cina... și s-a încins discoteca ... până la 3. Sâmbătă, am fost treziți de Andrei... Am luat micul dejun și am pornit să vizităm Mănăstirea Densus (la 10 km de Hațeg), în satul Totești, cea mai veche biserică în care se țin slujbe, cu un interior mic de aproximativ 15 metri pătrați, cu inscripții romane pe ziduri și picturi murale pe un fond albastru ultra-marin existente încă din sec.XV, în perioada comunistă, imaginea acestei biserici exista pe timbrele poștale; apoi, la 22 km de Hațeg, în satul Suseni, există o altă biserica nemaipomenită - Colț, la 3 km de comuna Râul de Mori, și o cetate pe o stâncă, numită la fel, care au fost inspirația lui Jules Verne pentru romanul „Castelul din Carpați”;la mănăstirea Colț există doar câțiva călugări bine organizați; este printre primele mănăstiri atestate. Ea a fost construită de cneazul Candea la începutul sec. al XIV-lea, din piatră, cu ziduri de peste un metru grosime, în formă de navă, cu altar și naos, cu multe elemente gotice; are o frescă foarte veche pe pereți (acum este în renovare); ni s-a explicat că în perioada comunistă a fost neglijată, fiind folosită ca adăpost pentru animale. După 1989, apare un nucleu de călugări conduși de ieromonahul Calinic.
Tot sâmbătă, am vizitat și zidurile primei cetăți daco-romane: Ulpia Traiana Sarmizegetusa, unde am rămas impresionați de organizarea orașului antic, cu canalizare; orașul cuprindea aproximativ 32 de hectare, având un For al lui Traian, unde se țineau ședințele publice, apoi Amfiteatrul, cu luptele gladiatorilor, unde încăpeau aproximativ cinci mii de spectatori; temple ale unor zei - Nemesis, Domus, ateliere etc. Cetatea a fost fondată între anii 108-110, pe timpul împăratului Hadrian, populată cu veteranii războaielor dacice; zidurile de piatră au 4 – 5 metri înălțime. Așezarea avea o foarte bună organizare internă, reprezentând centrul politico-administrativ al provinciei Dacia. Zidurile s-au conservat foarte bine de atâția ani, dovadă a calității muncii din epoca respectivă...
 Am revenit la pensiune „bombardați” cu atâtea noutăți și o sumedenie de poze făcute în locurile vizitate, multe suveniruri cumpărate de pretutindeni și cu impresia că parcă suntem mai bogați și mai deștepți. Seara, am făcut un foc mare de tabără, am cântat, am făcut poze și am dansat...  Duminică, după micul dejun, ne-am împachetat și am plecat spre casă, cu un imens regret că parcă a trecut prea repede. Ne-am mai oprit o dată în zona Hațegului, pe o pajiște unde am mâncat ca „la botul calului”. Am urcat în autocar și ... pe la ora 18, am ajuns în Oradea.
 Cred că pentru toți elevii, a fost o experiență de neuitat, o lecție de istorie, nemaipomenită, o „temă” de dirigenție, de comportare civilizată...
Îi mulțumim lui Andrei pentru itinerariul extraordinar și toate eforturile legate de cazare, transport, program, precum și dirigintei lui, prof. ing. Filip Viki (de la C.T. „Constantin Brâncuși”). Daniela Ghiuro

Trimite email
luni, 29 aprilie 2024, 22:33:24 Ora de vară a Europei de Est