Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Educatoarele s-au consfătuit, luni, la „Ady Endre”

Consfătuirile cadrelor didactice

Educatoarele s-au consfătuit, luni, la „Ady Endre”

Educatoarele din municipiul Oradea s-au consfătuit, luni (20 septembrie 2010), la sala festivă a Liceului Teoretic „Ady Endre” din Oradea.

Pentru pregătirea și prezentarea materialelor de pe agenda reuniunii, inspectorul de specialitate, prof. Aurelia Bodea, a apelat la directorii a trei grădinițe: Maria Nan (directorul Grădiniței nr. 52), Viorica Indrea (Gr. nr. 42 - „Maria”) și Georgeta Bara (Gr. nr. 47).
În deschidere, dna inspector a prezentat analiza activității pe anul școlar 2009-2010, privită din perspectiva noului curriculum și a realizării dezideratelor acestuia: diversificarea strategiilor de predare, învățare, evaluare (cu accent pe activitățile integrate, învățarea prin descoperire, cooperare, promovarea unei educații incluzive, metode activ-participative și jocul ca acțiune fundamentală a copilului), mediul educațional, rolul familiei și valorizarea domeniilor de dezvoltare globală a copilului. Monitorizând activitatea derulată, au fost identificate punctele tari: *abordarea noului curriculum a fost prioritatea anului școlar *documentele școlare au fost riguros întocmite *grădinițele și-au elaborat CDS-ul în manieră atractivă *unitățile dispun de material curricular (plan de învățământ, ghid, metodici, programe, truse și materiale pentru jocuri), de materiale și mijloace moderne, de auxiliare didactice avizate de MECTS *derularea unor activități curriculare și extracurriculare atractive, variate, cu impact pozitiv în comunitate *participări la proiecte educaționale, concursuri naționale și internaționale, județene și locale *dezvoltarea unor parteneriate eficiente *încadrare cu personal didactic calificat *interes crescut al cadrelor didactice pentru propria formare *personal didactic și nedidactic bine format pentru servicii sociale; punctele slabe: mentalitatea reticentă a unor cadre didactice privind reforma învățământului și aplicarea noului curriculum, slabă preocupare pentru cunoașterea și aplicarea metodelor noi, insuficiente strategii didactice moderne, cu învățare centrată pe copil, inconsecvență în muncă și punctualitate la unele cadre didactice...; oportunități: diversitatea de oferte de la edituri, folosirea auxiliarelor didactice cu mult discernământ, creșterea nivelului de performanță a pregătirii curriculare a copilului, creșterea calității resursei umane angajate în grădiniță, educația timpurie, o nouă alternativă educațională, implementarea metodelor moderne, dezvoltarea unor proiecte internaționale, promovarea grădiniței în comunitate, atragerea și implicarea părinților în activitățile grădiniței, dezvoltarea unor relații de parteneriat care să susțină buna derulare a activității, gestionarea eficientă a resurselor materiale și financiare; amenințări: rutina instalată la unele cadre didactice, dezinteres pentru cursurile de perfecționare datorită taxelor mari, auxiliare didactice scumpe, tendința de migrare a personalului din învățământ spre alte domenii de activitate, mobilitatea copiilor și reducerea frecvenței acestora, datorate crizei economice, resurse financiare reduse pentru stimularea cadrelor didactice care obțin performanțe, scăderea populației preșcolare, lipsa de proiecte în vederea atragerii de resurse extrabugetare; bune practici la nivelul județului: concursuri (Micii campioni, Cupa „Maria”, Fantezie în pași de dans, Fantezii de iarnă, Coșul toamnei, Floare de lotus), festivaluri (La izvor de folclor, Împreună în Europa), simpozion național „Excelența sa, educatoarea”, târgul grădinițelor, sesiuni de comunicări (Educarea inteligenței emoționale și sociale - nov. 2010, Dincolo de curriculum – mai 2010); concluzii: Identificăm multiple preocupări ale educatoarelor pentru stimularea potențialului creativ și cognitiv al copiilor prin utilizarea unei palete largi de metode, mijloace și forme de individualizare a activității; educatoarele din Bihor s-au implicat în elaborarea unor materiale-suport pentru implementarea noului curriculum (Condica educatoarei, Caietul de lucru „Filip și cheia fermecată”, Caiet de educație sanitară „Cinci pași pentru sănătate”...); se observă o bună pregătire și implementare a unor instrumente ale educației multiculturale, incluzive; valorificând experiența acumulată, am realizat o abordare interdisciplinară, atât la nivel teoretic, metodologic, cât și la nivel practic; au fost puse în aplicare strategii alternative în care a primat învățarea de tip integrat...
Consfătuirea națională
În cadrul consfătuirii naționale a inspectorilor școlari de specialitate (desfășurate în 6-8 septembrie 2010, la Bușteni), au fost prezentate: diagnoza procesului educațional pe anul școlar 2009-2010; analiza activității de predare-învățare curriculum aplicate, strategiile didactice și metodele de predare-învățare utilizate, instrumentele de evaluare utilizate și rezultatele preșcolarilor la evaluarea curentă – exemple de bună practică; priorități ale educației pentru anul școlar 2010-2011; toate au fost trecute în revistă de doamna director Maria Nan. Materialul despre activitățile integrate (considerate o prioritate) a fost prezentat (tot în power point) de doamna director Viorica Indrea, iar doamna director Georgeta Bara a abordat problema auxiliarelor didactice în învățământul preșcolar. În cea de-a doua intervenție a sa, dna Aurelia Bodea a făcut precizări pentru anul școlar 2010-2011 (referindu-se la activitatea didactică a educatoarei, caietul de evidență a activității cu copiii, portofoliul personal, portofoliile copiilor, planificarea anuală, evaluarea, mediul educațional: Calendarul naturii și Jurnalul gtrupei, programe și proiecte, noutăți); Editurile prezente în cadrul  expoziției organizate în hol au fost invitate să-și prezinte oferta... (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Educatoarele s-au consfătuit, luni, la „Ady Endre”.

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 02:57:29 Ora de vară a Europei de Est