Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

La Brâncuși, Vuia sau Emanuel

Cea de-a doua sesiune a examenului de bacalaureat

La Brâncuși, Vuia sau Emanuel

Liceenii bihoreni care din diferite motive nu au reușit să-și ia examenul de bacalaureat în prima sesiune (februarie – iulie), o pot face în cea de-a doua, care a început luni (23 august 2010), cu evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română și limba maternă, probe care au fost programate și pentru marți.

Potrivit planificării întocmite la nivelul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, la această sesiune, candidații pot susține examenul la C.T. „Constantin  Brâncuși” (unde au fost arondate 13 școli), la Colegiul Tehnic „Traian Vuia” (trei școli: „Tr. Vuia”, „M. Viteazul” și „H. Coandă” ) sau la Liceul Teologic Baptist „Emanuel” (29 de școli).
Luni, am trecut pe la toate cele trei centre, să luăm „pulsul” evenimentului.
La Brâncuși, comisia era pe poziții, față în față cu candidații. Potrivit datelor furnizate de președintele comisiei, prof. Mihai Crețu (directorul colegiului), în centru de la Brâncuși au fost programați la această sesiune 456 de candidați din 13 școli. La română oral sunt așteptați doar 34, la limbile moderne 64 (41 la engleză și 23 la franceză), limba maternă se susține doar la „Emanuel”. În centrul de la „Brâncuși”, comisia este formată din: Mihai Crețu – președinte, Nemeth Radu – secretar, Berian Abigail Eva și Ramona Bălan – membri; examinatori (la română oral) – prof. Ana-Maria Iova și Mădălina Lupău.
La „Traian Vuia”, numărul candidaților repartizați trece de 200 (la română, oral), așa încât, pentru examinarea lor au fost constituite trei subcomisii; la limbile moderne sunt așteptați 196 (186 la engleză și 10 la franceză), așa după cum aveam să aflăm de la prof. Dorel Șaitoș - președintele comisiei. Din comisie mai fac parte: Adrian Căpitanu - secretar, Ioan Miheș și Adriana Petrică – membri; examinatorii (sesiunii) sunt: Marcela Sabău, Mihaela Cheregi, Lidia Șandra, Nadia Bochiș, Nicoleta Pop și Elena Roșca.
În ciuda faptului că sunt arondate 29 de școli, la „Emanuel” sunt așteptați circa 390 de candidați (la română oral – 44, un singur candidat la limba maternă și 56 la limbile moderne (53 la engleză și 3 la franceză). Comisia este formată din directorul liceului, prof. Constantin Burleandră – președinte, Adrian Hoduț – secretar, Sergiu Berian – membru; examinatorii sesiunii: dr. Alina Burcă, Dorina Mirela Popa, Kozma Eva, Kirkosa Eniko, Olar Cristinco, Simona Claudia Bolcaș, Luminița Boroș, Floare Fărcaș, Călin Gal-Chiș și Monika Muscaș.
Evaluarea competențelor lingvistice la limbile moderne este programată marți și miercuri (24-25 august), iar evaluarea competențelor digitale, în 26 și 27 august.
Probele scrise – săptămâna viitoare
Prima probă scrisă (la limba și literatura română) se va desfășura luni, 30 august. Susținerea probei scrise la limba și literatura maternă va avea loc marți, 31 august, iar a probei obligatorii a profilului, miercuri, 1 septembrie. Ultima probă scrisă - proba la alegere a profilului și specializării – este programată pentru vineri, 3 septembrie. În data de 5 septembrie vor fi afișate primele rezultate (până la ora 16.00) și vor fi depuse contestațiile (16.00 - 20.00)… (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La Brâncuși, Vuia sau Emanuel.

Trimite email
luni, 29 aprilie 2024, 23:10:22 Ora de vară a Europei de Est