Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cea de-a doua serie de cursuri „Biblionet”

Luni, a început, la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai” din Oradea

Cea de-a doua serie de cursuri „Biblionet”

La Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai” din Oradea a început, ieri (luni, 5 iulie 2010), cea de-a doua serie de cursuri „Biblionet”, cursuri care se adresează biliotecarilor din bibliotecile publice din județul Bihor intrate în proiectul „Biblionet”, aflat în cel de-al doilea an de derulare.

„Cursurile sunt în așa fel structurate informațional încât să asigure pregătirea bibliotecarilor pentru administarea centrului de internet pe care îl vor avea după primirea echipamentelor oferite de proiectul „Biblionet”, după cum aveam să aflăm de la Delia Pantea, bibliotecar metodist, coordonatorul proiectului „Biblionet” Bihor.
Prima serie de cursuri s-a desfășurat în perioada 21 - 25 iunie 2010 și a cuprins 10 bibliotecari din opt localități din județul Bihor (Sandu Condoroș de la Biblioteca din Avram Iancu, Anca Laza din Budureasa, Borocki Nicoleta din Ștei, Talida Bitea din Nucet, Rodica Solomie din Holod, Camelia Micula din Cărpinet, Georgeta Ardelean și Kosa Silvia din Aleșd, Diana Naprodean și Nicoleta Birău din Beiuș).
La noua serie de cursuri (programată în perioada 5 - 9 iulie) participă tot zece bibliotecari din opt localități ale județului: Petrila Marina din Ștei, Lucia Bordaș din Cefa, Nicoleta Bogdan din Aștileu, Marinela Aristan din Mădăras, Tamara Urs Hadade și Denisa Alb din Aleșd, Durko Irina din Diosig, Cornea Domnica din Tileagd, Irina Lada și Maria Ilisie din Salonta.
Cursurile sunt susținute de Viviana Pop și Paul Zot.
Agenda proiectului
Așadar, proiectul „Biblionet” se află în cel de-al doilea an. Programul „Biblionet” - Lumea în biblioteca mea (în valoare de 26,9 milioane de dolari) se derulează pe perioada a cinci ani și are drept scop dezvoltarea unui sistem modern de biblioteci publice în România. „Județul  Bihorul s-a calificat în prima etapă a proiectului. În 20 iulie 2009, ne-am găsit pe lista județelor calificate în prima etapă a proiectului, alături de județele: Bacău, Brăila, Constanța, Galați, Harghita, Iași, Maramureș, Neamț, Sălaj, Suceava și Vâlcea”. Din iulie până în decembrie 2009, dar și în 2010, pe agenda proiectului au fost prinse nenumărate și variate activități: calificarea în proiect a unui număr de 19 biblioteci publice din tot atâtea localități ale județului, echiparea centrului de training al Bibliotecii județene cu 11 laptopuri, imprimantă, scanner și retroproiector, selectarea și pregătirea trainerilor Bibliotecii județene la Timișoara în vederea susținerii cursurilor IT-CIP, parcurgerea cursurilor de instruire IT și managementul centrului de internet de către toți bibliotecarii implicați în proiect (30), livrarea și instalarea echipamentelor pe toată raza județului (84 de calculatoare, 19 imprimante, 19 scannere și softurile aferente), întâlniri în țară cu finanțatorii proiectului, precum și mici festivități de dechidere a a bibliotecilor modernizate. În februarie 2010, au fost înscrise în cea de-a doua etapă a proiectului încă 12 biblioteci publice bihorene, iar în martie a reînceput ciclul de pregătire, echipare și redeschidere de noi centre bibionet în județ, așa după cum am aflat de la Delia Pantea – coordonatorul proiectului. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cea de-a doua serie de cursuri „Biblionet”.    

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 01:01:21 Ora de vară a Europei de Est