Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Rămas bun, doamnă învățătoare! (III)

O dăscăliță de 24 de carate

Rămas bun, doamnă învățătoare! (III)

O clasă frumoasă, cu elevi care în cei patru ani petrecuți împreună au devenit prieteni în adevăratul sens al cuvântului, care au cunoscut atâtea bucurii, date de rezultate deosebite!

Astfel am putea defini, pe scurt, colectivul clasei a IV-a C, de la Școala cu clasele I-VIII  Avram Iancu din Oradea,  îndrumat de prof. Steliana Cîrciumaru.
Cu câteva zile înainte de absolvire, cei 24 de elevi au oferit celor prezenți în curtea școlii o lecție de neuitat. Ca adevărați actori, au pus în scenă schițe cunoscute și îndrăgite de-ale lui I. L. Caragiale și Mircea Sântimbreanu, punctând, într-un mod plin de haz și de învățătură, momente importante din viața de școlar. Printre aceste momente („monumente”) au fost intercalate cântece în care era vorba de matematică, istorie, română, geografie... Crescut și format în spirit european,  grupul „Allegria” a abordat din vastul său repertoriu și problema „spinoasă” a Uniunii Europene. Prin monologurile și dialogurile alese cu atâta măiestrie de dascălul lor, absolvenții clasei a IV-a C și-au etalat atât bagajul de   cunoștințe, cât și deprinderile, aptitudinile și abilitățile cu care s-au înnobilat. Fiind mereu în prima linie și derulând zeci de proiecte, elevii au făcut bilanțul și au constatat cu mândrie că proiectul internațional „Eco-școala”, coordonat chiar de buna lor învățătoare, a fost mereu câștigător. Dar „Allegria” (grupul de nota 10) e la fel de priceput și la dans. Ne-au convins de acest lucru și ne-au determinat să-i declarăm campioni și la acest capitol.
 În tot acest timp, în care actorii și artiștii erau în centrul atenției, Steliana sta cuminte în „banca” sa, sorbindu-i din ochi. Cuvintele învățătoarei, presărate cu lacrimi, au fost puține într-un asemenea moment de cumpănă, dar au cuprins tot universul de suflet pe care l-a creat acest minunat dascăl cu har. Aflată în preajmă, doamna director, prof. Gheoghina Bîrlădeanu, nu putea să nu reacționeze pozitiv, felicitând elevii și părinții, dar și pe minunata lor îndrumătoare, un profesor de calitate, de 24 de carate!
 Să mai spunem că printre spectatorii prezenți la momentul lor de bilanț, s-au aflat și foști elevi de-ai doamnei învățătoare (din clasele a VIII-a și a XII-a), precum și câțiva preșcolari care și-au propus ca de la toamnă să le ia locul în bănci...
Absolvenții au fost răsplătiți cu diplome, iar ei i-au înmânat învățătoarei florile recunoștinței, îmbrățișând-o cu căldura inimilor pe care ea le-a bucurat timp de patru ani! (Dorina T.)  

Trimite email
sâmbătă, 4 mai 2024, 17:51:13 Ora de vară a Europei de Est