Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Concursul național „Bune practici” în educația pentru protecția mediului

Luni și marți, la C.T. „Transilvania”

Concursul național „Bune practici” în educația pentru protecția mediului

Este vorba despre un proiect educațional inițiat și organizat de Inspectoratul Școlar Județean Bihor, în urmă cu trei ani, concursul național fiind înscris în calendarul activităților educative al M.E.C.T.S.

Elementul de noutate la cea de-a treia ediție constă în faptul că de-acum, concursul se adresează și elevilor din ciclul primar, pe lângă cele două cicluri inițiale, gimnazial și liceal.
Și la actuala ediție, organizatorii s-au bucurat de o bună participare. La ciclul primar, au concurat echipaje din județele Bihor, Satu Mare, Bistrița – Năsăud, Timiș, Constanța și Hunedoara; la ciclul gimnazial, au fost prezente echipaje din Bihor, Bistrița – Năsăud, Satu Mare, Brăila, Botoșani, Neamț, Constanța, Timiș, Hunedoara și municipiul București, iar la ciclul liceal, s-au întrecut echipaje din Bihor (două echipaje), Satu Mare, Iași, Brăila și municipiul București. Bihorul a fost reprezentat de elevi de la Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” din Oradea (îndrumați de prof. Steliana Cîrciumaru), de la Școala cu clasele I-VIII din Marghita (prof. Monica Porțan), Colegiul Tehnic din Vadu - Crișului (prof. Bogdan Bodea) și Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” din Oradea (prof. Camelia Timofte). Gazda bună a concursului a fost Colegiul Tehnic „Transilvania” din Oradea. La deschiderea manifestărilor au onorat: prof. Nicolae Ungur – inspector școlar general adjunct al I.S.J. Bihor, Călin Mocan – director al Comisariatului Județean Bihor al Gărzii Naționale de Mediu, prof. dr. Mariana Ruge – directorul colegiului gazdă, prof. univ. dr. Ioan Chereji de la Facultatea de Protecția Mediului, alți inspectori școlari din cadrul echipei de proiect: Florin Negruțiu, Violeta Taichiș, Doina Gyori și Elisaveta Roșu – coordonatorul principal.
Luni, în prima zi de concurs, a avut loc evaluarea materialelor din portofoliu: pliant, afiș, cinci fotografii, alături de prezentarea scenetei pe teme ecologice (la învățământul primar); la învățământul gimnazial a fost prezentată investigația sau cercetarea realizată în arealul adoptat, iar la învățământul liceal, tot o investigație și un filmuleț de trei minute, cu aspecte din activitatea de protecția mediului desfășurată de elevii participanți la concurs în arealul adoptat.
„Marți, a fost programată o aplicație de teren în zona Remetea, Meziad și Roșia, având ca obiectiv exersarea deprinderilor de a investiga un areal natural prin observație directă dirijată și a identifica aspecte de microclimat, floră și faună specifice zonei, dar și a identifica intervenția antropică în mediu, eventuale dezechilibre, produse de aceasta și să propună soluții de ameliorare a impactului antropic negativ asupra mediului (soluții sub formă grafică); miercuri, este programată o vizită în parcul dendrologic al Universității din Oradea”, după cum ne-a spus coordonatorul principal al proiectului, profesor - inspector Elisaveta Roșu.
S-au acordat foarte multe premii speciale
Aseară, a avut loc festivitatea de premiere. La înmânarea premiilor a participat și generalul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, prof. Dorel Luca, pe lângă prof. univ. dr. Ioan Chereji și Călin Mocan, sponsorii susținători ai premiilor speciale.
Au fost acordate foarte multe premii speciale, pe cicluri de învățământ și categorii de materiale.
Iată cum arată clasamentul general:
La ciclul primar: pe locul I – echipajul Școlii „Avram Iancu” din Oradea (Claudia Gui, Andrei Avram, Darius Fildan și Andrei Căvășdan), locul II – echipajul Școlii din Pișcolt – Satu Mare, locul III – echipajul Școlii „Av. Iancu” din Bistrița, jud. Bistrița – Năsăud.
La gimnaziu: pe locul I – echipajul școlii din Tichilești – Brăila, locul II – echipajul Școlii din Marghita (Maria Porțan și Diana Bandula), locul III – echipajul Școlii „Av. Iancu” din Bistrița.
La liceu: pe locul I – echipajul Lic. T. „O. Ghibu” din Oradea (Ștefan Babătă, Răzvan Ciumpe) și echipajul Colegiului Tehnic din Vadu – Crișului (Zarina Iancu, Tecsi Andrei), locul II – echipajul C.N. „Gh. M. Murgoci” din Brăila, locul III – echipajul Gr. Șc. Agr. „H. Vasiliu” din Podu Iloaiei, județul Iași.
Fiind invitați să ia cuvântul, conducătorii echipajelor s-au arătat încântați de organizarea competiției și condițiile de cazare și masă. Echipajul din Tichilești – Brăila, aflat la a doua participare, a întrebat dacă nu se pot face „abonamente” la acest concurs național... (Ovidiu DAN) 

Trimite email
duminică, 28 aprilie 2024, 23:27:10 Ora de vară a Europei de Est