Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Generația integrării europene – valori românești, valori europene”

9 Mai – Ziua Europei

„Generația integrării europene – valori românești, valori europene”

La Liceul Teologic Baptist „Emanuel” din Oradea, manifestările dedicate Zilei Europei au fost organizate de profesorii de istorie, Ramona și Florin Iștoc.

Primul cuvânt, însă, l-a avut directorul liceului, dl prof. Constantin Buleandra, care a felicitat organizatorii și participanții care au umplut până la refuz holul bisericii „Emanuel”, adaptat după nevoi...
„Prin activitățile propuse, ne dorim să trezim interesul elevilor pentru cercetarea unor momente și personalități care au creat România Modernă. Personalitățile pe care elevii le descoperă pot fi un exemplu de moralitate, tenacitate, caracter și civism, demne de urmat.
Cetățeanul european nu poate și nu trebuie să-și uite elementele de identitate națională care îl definesc, îl particularizează și îmbogățesc familia  europeană. Totodată, el nu se poate integra într-o lume care treptat renunță la frontiere dacă nu-i cunoaște regulile și mecanismele de funcționare și nu le acceptă. Nu în ultimul rând, proiectul își propune să dezvolte relațiile interpersonale, să încurajeze munca în echipă, precum și folosirea calculatorului într-un mod instructiv-educativ, pentru realizarea pliantelor și descoperirii unor informații prin efort propriu”, ne-a declarat prof. Ramona Iștoc.
Organizați în echipe, pe clase, fiecare echipă își avea standul său specific, reprezentând o țară europeană (Franța, Germania, Belgia, Olanda, Italia, Marea Britanie, Grecia, Spania, Austria și Ungaria), iar România era reprezentată de cinci zone: Ardealul, Muntenia și Oltenia, Moldova, Bucovina, Maramureș și Dobrogea. Fiecare echipă a ținut să se identifice cât mai mult cu țara respectivă prin felurile de mâncăruri pregătite și prezentate pe platou și farfurii, prin postere și pliante, planșe, desene, colaje și muzică, dar și printr-o vestimentație corespunzătoare.
În afara târgului de prezentare, au fost organizate concursuri (de prezentare a unor instituții europene, concurs de postere, cu tema „Europa este a noastră”, concursul „Festivalul popoarelor europene”), sceneta „Proclamarea Independenței României”, iar la final, în curtea liceului au fost lansate baloane cu heliu (conținând mesaje de prietenie adresate tinerilor Europei, de către elevii clasei a VI-a A).
Concursul „Festivalul popoarelor europene”
Secțiunea cultură europeană
 Premiul I – Spania (cls. a V-a A): Andreea Racolța, Alexandra Ardelean, Tiutin Cristina, Tărău Gabriela. Această echipă a mai primit un premiu special pentru costumația cea mai autentică
Premiul I (egalitate de puncte) – Grecia (cls. a VII-a B și V B): Cherecheș Denisa, Herman Denisa, Eghedi Delia, Lucuș Georgiana, Bica Paula, Mocan Noemi, Roman Andreea. Această echipă a mai primit două premii speciale: pentru cel mai creativ stand și pentru cele mai bune produse culinare
Premiul II – Italia (cls. a VII-a B și V B): Rebeca Racz, Denisa Toia, Popa Patricia, Neacșu Alexandra, Bulzan Raul. Și această echipă a primit un premiu special, pentru cea mai bună prezentare.
Premiul III - Ungaria (cls. a VI-a B și VII A): Șteț Diana, Kiss Bianca, Crețu Alexandra, Daniel Petruș
Mențiune - Franța (cls. a V-a A): Horea Deaconescu, Alexandru Cirap, Trifan Titus, Boldiș Darius
Câteva premii speciale: * pentru originalitatea poeziei (Olanda- cls. a VII a A) * pentru cele mai bune informații și imagini (Belgia, cls. a VIII a A) * pentru cea mai bună exprimare în limbă străină( Marea Britanie, cls. a VIII a A) * pentru costumație autentică (Austria, cls. a V-a A și B) * pentru produse culinare autentice (Germania, cls. a V-a A și B).
Secțiunea cultură românească
Premiul I (Ardeal, Muntenia, Oltenia)- cls. a VI-a B: Petrușan Damaris, Albu Adina, Lacatoș Bianca, Orășanu Denisa, Baciu Sergiu, Morar Maximilian; au primit și două premii speciale: pentru cea mai bună prezentare și pentru creativitatea standului
Premiul II (Maramureș) –cls. a VI-a B și VIII A: Cuciula Flavia, Tiutiu Miriam, Bondar Ștefana, Ovari Andreea, Corda Paula, Hăulică Mădălina, Zaharie-Butucel Ligia; două premii speciale: pentru cea mai bună exprimare în limbaj popular specific regiunii și pentru produse culinare autentice
Premiul III (Moldova) - cls. a V-a A: Hoșman Rafaela, Ghețe Rebeca, Groza Mădălina, Pușcaș Doroteea, Fazecaș Ruth, Orășanu Astrid; un premiu special pentru cea mai autentică costumație
Premiul III (egalitate de puncte) - Ardeal - cls. a V-a B: Pătcaș Adela, Bodog Ligia, Bodog Georgia; două premii speciale - pentru corectitudinea informațiilor și cele mai autentice produse culinare
Mențiune ( Moldova ) - cls. a VI-a B: Cărcăleanu Tabita, Oprea Debora, Șaitoș Petra, Lucaci Aronela, Șinca Vlad, Vede Ionatan.; două premii speciale - pentru creativitate și cea mai originală poezie. (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Generația integrării europene – valori românești, valori europene”.

Trimite email
duminică, 28 aprilie 2024, 21:08:26 Ora de vară a Europei de Est