Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Azi elev, mâine profesor, avocat, farmacist, economist, inginer, psiholog, ziarist…?”

„Azi elev, mâine... părinte”

„Azi elev, mâine profesor, avocat, farmacist, economist, inginer, psiholog, ziarist…?”

Prezentă la activitatea „Ieri elev, azi părinte”, în calitate de reporter-elev la Zilele școlii „Nicolae Bălcescu” 2010, mi-am pus aceste întrebări uneori, dar nu în felul în care le privesc acum…
Am doar 11 ani…

La activitatea coordonată de către dna prof. Szatmari Dorina, din data de 22 aprilie 2010, invitați de onoare au fost absolvenți ai Școlii cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu”, azi adulți, cu cariere în diferite domenii: economie, psihologie, învățământ, farmacie. Alături de ei, la activitate au participat cadre didactice – membri ai echipei proiectului „Cultură-civilizație - comunitate” din care face parte activitatea, profesori din școală, dl Meșter Stelian - reprezentantul comitetului de părinți pe școală și mulți elevi din clasele a VIII-a și a VII-a.
S-au relatat amintiri care au stârnit lacrimi în ochii celor prezenți.
Emoțiile și uimirea au fost amplificate de prezentarea făcută de dna prof. Popescu-Sturz Maria, care, cu voce caldă a vorbit despre istoricul școlii, despre cadre didactice și elevi care fac onoare școlii. Pe parcursul expunerii, imaginile se derulau una după alta; fotografii alb-negru au dezvăluit momentul tăierii panglicii școlii în 1965, săli de clasă pavoazate altfel, parte dintre profesorii noștri... mai tineri, elevi în uniforme de pionieri ... Apoi, lumea prezentată a început să se coloreze, și încet, încet, elevii prezenți au ajuns să recunoască în imagini profesorii, laboratoarele și sălile actuale.
Invitații au invocat rând pe rând amintirea dascălilor care i-au îndrumat și cărora le datorează mult din ceea ce sunt azi. Din cuvântul fiecăruia a răzbătut aceeași idee, spusă doar altfel: ACUM le mulțumim, ACUM înțelegem sfatul lor, PESTE ANI am ajuns să apreciem, ... semn că nici măcar ei, cei realizați acum în domeniile în care lucrează, nu au înțeles pe deplin mesajul profesorilor atunci când au fost elevi...
Doamna Păcurar Corina, profesor de limba și literatura română la Colegiul Național „Emanuil Gojdu” și-a amintit cu drag de profesorii pe care i-a avut și a subliniat rolul esențial pe care l-au avut aceștia în alegerea carierei, în împlinirea profesională, în pregătirea pentru viață. Prezența sa agreabilă, comunicarea deschisă și plăcută, i-a determinat pe mai mulți elevi din clasa a VIII-a să includă pe lista lor de opțiuni colegiul „Gojdu”.
Doamna Mihincău Anca, psiholog, asistent social la DGAPC Oradea, a declarat: “Am terminat această școală în urmă cu 12 ani; școala înseamnă pedagogie, iar profesorii pe care i-am avut la școala „Nicolae Bălcescu” au fost adevărați pedagogi. Generația mea a știut să-și aprecieze profesorii și vă dau sfatul ca și voi să-i apreciați și să îi  ascultați”.
Dna Hinț Simina, profesor, director la Centrul Județean de Asistență Educațională Bihor, a scos în evidență cât de serios a învățat carte la școala „Bălcescu” și cât de mult au ajutat-o standardele înalte pe care i le-au fixat profesorii. Deoarece prin meseria pe care o practică observă fenomenul educațional pe ansamblu, domnia sa a subliniat diferențele de cerințe, faptul că elevii obțin acum note mari mult mai ușor decât în urmă cu câțiva ani și din păcate se sustrag de la unele activități benefice lor, având uneori consimțământul părinților.
Dna Vereș Alexandra, farmacist, a dat sfaturi elevilor din clasa a VIII-a, prezenți în sală, care doresc să urmeze această profesie; să învețe, să îi asculte pe profesori, să aleagă un liceu de profil.
Doamna Noje Simona, economist la BCR, a adus prin cuvântul său omagiu dascălilor pe care i-a avut, recunoștința pe care le-o poartă și plăcerea cu care se întâlnește oricând cu foștii ei profesori.
Doamna Ioanovici Dana, economist la S.C. Plastor Trading SRL, a remarcat responsabilitatea pe care a simțit-o când era elev, faptul că școala a ajutat-o foarte mult dezvoltând această responsabilitate. Fiica ei, Alexandra, elevă în clasa a VIII-a la școala noastră, o privea cu emoție și admirație...
Doamna Gyuracska Marta, profesor de fizică la școala noastră, s-a prezentat într-o multiplă postură: fost elev și profesor, părinte, pensionar, la  școala „Nicolae Bălcescu”. Cuprinsă de emoție, dna Marta a spus că întreaga ei viață e legată de această școală.
Doamna Onofrei Anca, profesor de matematică la școala „Nicolae Bălcescu”, a declarat că „este cuprinsă de emoție și satisfacție că predă matematică în școala unde a fost elevă, unde a fost fiul dânsei elev și că și-ar dori să fie bunică cu nepot în această școală”.
 Doamna Ienei Vasilica, institutor la școala noastră, a rememorat amintiri din anii de gimnaziu petrecuți aici, activități și competiții la care a participat cu succes și la care acum, în calitate de dascăl la aceeași școală, încearcă să îi determine pe elevi să se implice.
Eleva Benedek Renata, din clasa a VIII-a E, cu voce tremurândă și lacrimi în ochi, a emoționat întreaga sală prin cuvântul ei:
„Mulțumesc foarte mult că am deosebita onoare de a fi elevă a acestei școli, unde am trăit momente foarte fericite. În primul rând aș dori să mulțumesc dnei învățătoare care joacă un rol special în sufletul meu. Apoi, îi mulțumesc dnei diriginte Gyuracska Marta, care este un exemplu de cinste și corectitudine și care m-a susținut mereu.
Nu în ultimul rând, aș dori să mulțumesc doamnei profesoare Popa Aurina care m-a fermecat din prima clipă. Modul ei de a preda m-a fascinat. Datorită ei, m-am decis să devin profesoară de limba și literatura română.
Vă sfătuiesc, dragi colegi din clasa a VIII-a, să petreceți cu multă bucurie, împreună, ultimele două luni de școală care au rămas și să nu uitați niciodată că ați fost elevii acestei școli.”
La încheierea activității în cabinetul de limba română, dl director Ioan Mocan a mulțumit invitaților și a promis reluarea organizării a unor astfel de întâlniri, în fiecare an. Invitații au vizitat școala, au stat îndelung la discuții cu elevii și profesorii, au făcut fotografii.
Cu garoafe în mâini, cu amintiri împrospătate în suflet, cu fețe zâmbitoare, cei ce o dată alergau pe coridoare în uniforme de elevi, au părăsit clădirea școlii pentru o vreme...
Porțile școlii „Nicolae Bălcescu” le sunt deschise oricând, tuturor absolvenților și tuturor celor care doresc să cunoască viața școlii noastre!
Am plecat spre casă trăind amintirile ciclului primar și imaginându-mi cum va fi când voi fi adult și îmi voi aminti de anii de școală de la „Nicolae Bălcescu”. Sper să mai existe astfel de activități și când voi fi eu adult, să pot veni și să spun ce am simțit azi.
Gândindu-mă că atunci când vom fi adulți, la anii de gimnaziu, nu ne vom putea întoarce decât retrăind amintiri, cu lacrimi de emoție în ochi, am ajuns la concluzia că trebuie să ne bucurăm  de acești ani frumoși, de fiecare clipă, de fiecare sfat primit.
(Ioana Dzițac, elevă în clasa a V-a C, la Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu” din Oradea)

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 00:59:37 Ora standard a Europei de Est