Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Elevii de liceu vin în sprijinul tinerilor cu sindrom Down

„Prietenii mei de la ADOR”

Elevii de liceu vin în sprijinul tinerilor cu sindrom Down

„Prietenii mei de la ADOR” este un proiect prin care elevii de liceu vin în sprijinul tinerilor cu sindrom Down

În sala „Traian Moșoiu” a Primăriei Oradea a avut loc conferința de final a proiectului de responsabilitate socială „Prietenii mei de la ADOR”.  Conferința a fost moderată de doamna Florica Cherecheș, consilier local, președintele Comisiei Sociale.
În cadrul proiectului, 75 de elevi din trei licee orădene (Colegiul Național „Mihai Eminescu”, Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” și Liceul Teologic Baptist „Emanuel”) au învățat să realizeze pagini web și au obținut o certificare internațională în acest domeniu și anume WebStarter. Ca aplicație practică a noțiunilor teoretice studiate, elevii, împărțiți pe echipe, au realizat un site web despre un tânăr cu sindrom Down, în total 18 site-uri.
Pe parcursul celor cinci luni de proiect, liceenii au interacționat cu tinerii cu sindrom Down, le-au aflat preocupările, pasiunile, dar și problemele cu care se confruntă în societate, cu alte cuvinte au devenit  buni prieteni.
Prin acest proiect s-au urmărit:
1. Creșterea nivelului de competențe IT în rândul elevilor orădeni
2. Implicarea elevilor orădeni în proiecte de responsabilitate socială
3. Sprijinirea incluziunii sociale a tinerilor cu sindrom Down
4. Conștientizarea faptului că Tehnologia Informației și Internetul pot constitui instrumente puternice în rezolvarea unor probleme sociale.
Cristian Vereș, responsabil de proiect din partea Asociației instruIT a spus: „Modul în care elevii orădeni au înțeles să se implice în proiect, site-urile deosebit de frumoase și cu informatii bogate despre tinerii cu sindrom Down, ne fac să credem că obiectivele noastre au fost atinse. Cel mai greu ne-a fost să jurizăm cele 18 site-uri web realizate de elevii orădeni. Toate sunt foarte reușite și de aceea ne-a fost mai ușor să găsim mai multe criterii de apreciere a site-urilor decât să facem o ierarhizare a acestora. Astfel am premiat Site-ul cu cel mai bun design, Site-ul cu cea mai diversificată informație, Site-ul cu cele mai frumoase imagini, Cel mai amuzant site, Cel mai emoționant site – în total 18 categorii de premii, câte una pentru fiecare site realizat în cadrul proiectului.”
Un merit deosebit în implementarea acestui proiect îl au profesorii din cele trei licee orădene care au instruit gratuit elevii și i-au îndrumat pe copii în realizarea paginilor web dedicate tinerilor cu sindrom Down. De aceea, atât Asociația instruIT ca organizator al proiectului, cât și Asociația Down Oradea, în calitate de principal beneficiar țin să le mulțumească din suflet doamnelor profesoare Kelemen Erzebet, Teuch Tunde și Stoian Amelia de la Colegiul Național „Mihai Eminescu”, Vaida Nicoleta și Luncan Ioana Alina de la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” și Vraciu Dana de la Liceul Teologic Baptist  „Emanuel” pentru sprijinul acordat.
 „Prietenii mei de la ADOR” s-a derulat sub patronajul Primăriei Oradea și cu sprijinul ECDL România și al Asociației „instruIT”.
ECDL România a oferit elevilor participanți în proiect un discount de 20% din costul certificării Web Starter și a premiat toți participanții și toate site-urile realizate în cadrul proiectului „Prietenii mei de la ADOR”.
Site-urile premiate
1. Site-ul cel mai modern din punct de vedere tehnologic – C.N. „Mihai Eminescu”, echipajul nr. 2
2. Site-ul cu cel mai bun design – C.N. „Mihai Eminescu”, echipajul nr. 7
3. Cea mai bună prezentare a unui site – Lic.T. „Onisifor Ghibu”, echipajul nr. 6
4. Site-ul cu cea mai diversificată informație– Lic. T. „Onisifor Ghibu”, echipajul nr. 1
5. Site-ul cu informația cea mai bine structurată – C.N. „Mihai Eminescu”, echipajul nr. 1
6. Site-ul cel mai bun din punct de vedere al interactivității conținutului – Lic. T. „Onisifor Ghibu”, echipajul nr. 4
7. Site-ul în care grafica pune cel mai bine în valoare conținutul – C.N. „Mihai Eminescu”, echipajul nr. 5
8. Site-ul cel mai bun din punct de vedere al ușurinței navigării – C.N. „Mihai Eminescu”, echipajul nr. 4
9. Site-ul cu informația cea mai interesantă – C.N. „Mihai Eminescu”, echipajul nr. 6
10. Cel mai inedit site – Lic. T. „Onisifor Ghibu”, echipajul nr. 7
11. Cel mai amuzant site – C.N. „Mihai Eminescu”, echipajul nr. 8
12. Cel mai emoționant site – Lic. Teologic Baptist „Emanuel”, echipajul nr. 1
13. Site-ul cu cele mai frumoase imagini – Lic. T. „Onisifor Ghibu”, echipajul nr. 2
14. Site-ul cu cea mai bună prezentare a unui tânăr de la ADOR – Lic. Teologic Baptist „Emanuel”, echipajul nr. 2
15. Premiul Special al Primăriei Oradea pentru cel mai bun site – Lic. T. „Onisifor Ghibu”, echipajul nr. 3
16. Premiul special al Asociației Down Oradea pentru cel mai bun site – C.N. „Mihai Eminescu”, echipajul nr. 3
17. Premiul special al ECDL România pentru cel mai bun site – Lic. T. „Emanuel”, echipajul nr. 3
18. Premiul special al Asociației instruIT pentru cel mai bun site – Lic. T. „Onisifor Ghibu”, echipajul nr. 5
Despre Asociația „instruIT”
Asociația „instruIT” este unul dintre cei mai importanți furnizori de cursuri IT din România și principalul centru de instruire și testare ECDL din zona de vest a țării. În cadrul Forumului național ECDL din luna aprilie 2009, Asociația „instruIT” a fost recompensată cu premiul III pe țară și premiul I pe zona Crișana–Maramureș pentru rezultatele obținute în anul 2008. Este al patrulea an consecutiv în care Asociația se menține pe podium în ceea ce privește numărul de persoane instruite și certificate ECDL, deși numărul de centre acreditate ECDL a depășit 500.
Despre ECDL România
Permisul european de conducere a computerului (ECDL – European Computer Driving Licence) este cel mai răspândit program de certificare a competențelor digitale recunoscut la nivel internațional în 148 de țări și numără până în prezent peste 9 milioane de persoane înregistrate în program.
Programul ECDL (European Computer Driving Licence) este singurul program de certificare a cunoștințelor de utilizare a computerului adoptat și recunoscut simultan de Consiliul Europei, prin Comisia ESDIS-Employment and Social Dimension of the Information Society și European Community Personnel Selection Office, de UNESCO si PNUD.
ECDL România este Operatorul Național al licenței ECDL în România, cu o rețea de peste 500 de centre de instruire și testare acreditate pe întreg teritoriul țării.
Pentru mai multe informații contactați: Cristian Vereș – 744/602.159,  office@instruit.org (C.V.)

Trimite email
duminică, 5 mai 2024, 11:01:58 Ora de vară a Europei de Est