Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Concurs dedicat tradițiilor și obiceiurilor de Paște, la diferite popoare

Vineri, la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai” din Oradea

Concurs dedicat tradițiilor și obiceiurilor de Paște, la diferite popoare

Elevi din clasele IV-VIII de la Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” din Oradea au participat, vineri (26 martie 2010), la un concurs dedicat tradițiilor și obiceiurilor de Paște, la diferite popoare (precum: Spania, Anglia, Franța, Germania și România).

Manifestarea, organizată de catedrele de limbi moderne și de arte ale școlii, în parteneriat cu Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai” din Oradea, s-a desfășurat în sala secției de copii și tineret a bibliotecii.
Directorul instituției gazde, dna Ligia Mirișan, a salutat această nouă activitate, apreciind faptul că școala „Avram Iancu” este unul dintre partenerii cei mai activi ai bibliotecii, iar subiectul este cât se poate de actual, lumea întreagă pregătindu-se pentru marele praznic împărătesc – Învierea Domnului.
După o introducere în tema tradițiilor și obiceiurilor pascale la diferite popoare, realizată de Simona Popa, reprezentantul bibliotecii, cele cinci echipaje (reprezentând cele cinci țări prezente în concurs) au fost invitate să urmărească prezentarea în power point. Fiecare secvență prezentată despre tradițiile și obiceiurile de Paște era urmată de întrebări, iar concurenții trebuiau să dea răspunsul imediat, în scris, contra cronometru. La spanioli, în Joia Mare, în orașul Verges, se organizează anual „Dansul morții”, care include și o paradă pe străzile orașului. Tot spaniolii (fetele) obișnuiesc să ia apă din râu în noaptea Învierii, apă cu puteri miraculoase (care vindecă, dar și conservă tinerețea și frumusețea); englezii ascund sau rostogolesc ouă de pe deal, lunea după Paște; tot ei au un dans (Morris) care a fost demonstrat de doi elevi (costumați corespunzător); în alte vremuri, în Franța, manifestările de Paște durau o săptămână; în Bucovina, în noaptea Învierii, fetele se duc să spele clopotul cu apă neîncepută, iar în zorii zilei se spală cu ea pe față să fie frumoase tot anul și curtate de băieți; în Þara Bârsei, în  Moldova, în Þara Moților și la Sibiu se practică alte obiceiuri... Reprezentanții celor cinci echipaje au încondeiat ouă, au rostogolit ouă și  au căutat ouăle ascunse de gazde, iar în final au fost răsplătiți cu diplome. Directorul școlii (prof. Gheorghina Bârlădeanu) s-a arătat încântat de activitate, felicitând concurenții și dascălii (prof. Delia Curpaș, Patricia Marcu, Liana Moruț, Raluca Bucur, Cristina Vaida, Mariana Milian și Florina Bora); la fel de mulțumite au fost și gazdele (Mariana Barna, Mariana Buda și Adelina Boga), care au înmânat diplome câștigătorilor. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (97 de poze), accesați Galeria foto: Concurs dedicat tradițiilor și  obiceiurilor de Paște, la diferite popoare.

Trimite email
sâmbătă, 4 mai 2024, 21:16:34 Ora de vară a Europei de Est