Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Frumoasa tradiție a târgului de mărțișoare

Pentru a șasea oară, la Șc. „Avram Iancu” din Oradea

Frumoasa tradiție a târgului de mărțișoare

Motto: „În martie îți dorești/ Cât de multe să primești./ Poartă–le și vei vedea/ Că noroc mult vei avea!”
Vineri (26 februarie 2010), la orele amiezii, curtea Școlii cu clasele I-VIII „Avram Iancu” din Oradea intrase deja în zodia Mărțișorului...

Preșcolarii Grădiniței nr. 55 (structura Grădiniței nr. 50) au dorit să fie primii la Târgul de mărțișoare, dar și să spargă gura târgului, vorba aceea, cu ale lor mărțișoare stropite cu roua sufletelor lor înlăcrimate de bucuria renașterii naturii și de razele soarelui care le zâmbeau cu nonșalanță.
La scurt timp de la instalare, standul preșcolarilor Nataliei Șipoș, de la grupa cu program normal a Grădiniței nr. 55, a devenit ținta tuturor ochilor, iar mărțișoarele au început să se împuțineze... De, cine se scoală de dimineață... vinde primul! Alături de ei, au venit colegii lor din grupa pregătitoare, de la programul prelungit, însoțiți de inst. Mihaela Vidican și ed. Mărioara Cardoș. Primii școlari sosiți pe platou au fost „boboceii” clasei I C – „vedetele” dnei prof. Monica Toader, care se încălziseră în sala de clasă cu un cântecel pregătit pentru 8 Martie („Mama, doar mama”). Ei veneau cu două panouri pline-ochi cu mărțișoare și felicitări, care mai de care mai tentante!
Ca o cetate aflată sub asediu
Curând, curtea a devenit un amfiteatru”, o cetate aflată sub asediu, un loc de „pelerinaj” pentru căutătorii de bijuterii și nestemate. Postată la o intersecție de drumuri comerciale, Cristina Cristea, mămica unui mare negustor din a II-a C, făcea legea cu singurele mărțișoare cu surprize din tot târgul Crăișorului, iar învățătoarea clasei, prof. Ioana Mihele, era toată numai zâmbet văzând succesul pe care îl aveau mărțișoarele „Andreei Marin”. Trasă de limbă, în particular, aveam să aflăm că surprizele conțineau: inimioare, fluturași, scoici și pietre aduse din Sicilia, precum și puișori de găinușe...   
Printre cei care au cumpărat cele mai multe mărțișoare și felicitări s-au numărat Cristina Voiț și Karina Sabău (cu câte cinci bucăți fiecare), Oana Bondar (4), Sena Mundruț, Andrei Șuteu, Bianca Rațiu și Denisa Luncan (toți din clasa a II-a B, elevii dnei înv. Marta Lovas). La standul clasei a IV-a D, toți comercianții erau băieți, elevii dlui înv. inst. Constantin Negruț. Cu nimic mai prejos, erau și standurile celorlalți dascăli: înv. Mariana Negruț (a IV-a B), prof. Ana Luncan (a III-a B), prof. Elena Bejușca (a II-a A), prof. Ramona Anghel (a III-a C), prof. Lucia Zsak (a IV-a A), prof. Steliana Cîrciumaru (a IV-a C).
„A intrat în tradiția școlii noastre ca luna martie să fie întâmpinată cu bucuria pe care ți-o dau frumoasele sale simboluri tradiționale, mărțișoarele și felicitările, atât de dragi românilor, și mai cu seamă copiilor, care le confecționează cu multă dăruire din te miri ce: pene, mărgele, nuci, piele, hârtie creponată, hârtie glasată, etamină, coji de fistic, lut, burete colorat, scoici, frunze și flori presate... ”, ne-a mărturisit directorul școlii, doamna profesor Gheorghina Bîrlădeanu, care, la fiecare ediție, cumpără cât zece!
În 9 martie, la Căminul de bătrâni din Sălard
Din vorbă-n vorbă, aveam să aflăm că trei clase de-a II-a (A, B și C) urmează să plece pe 9 martie la Căminul de bătrâni din Sălard pentru a-i bucura pe bunici cu un spectacol și mici atenții (fructe), dăruite din tot sufletul de elevii dnelor învățătoare: prof. Elena Bejușca, Marta Lovas și prof. Ioana Mihele. Astfel de acțiuni lăudabile desfășoară prof. Elena Bejușca de trei ani, dar nu numai de 8 martie, ci și de Crăciun și Sfintele Paști.
(Dorina T. & Ovidiu D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Frumoasa tradiție a târgului de mărțișoare.

Trimite email
sâmbătă, 4 mai 2024, 11:26:57 Ora de vară a Europei de Est