Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Festivalul cultural internațional „Special Kids” – ediția a III-a

Astăzi, la „Arcadia”

Festivalul cultural internațional „Special Kids” – ediția a III-a

Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.1 din Oradea și Inspectoratul Școlar al județului Bihor au organizat, astăzi (miercuri, 24 februarie 2010), la Teatrul de Stat pentru Copii și Tineret „Arcadia” din Oradea, cea de-a treia ediție a Festivalului cultural internațional „Special Kids”, cu tema „Prietenia”.

„Învățăm făcând, trăim muncind”
Proiectul, girat de Inspectoratul Școlar (inspector de specialitate, prof. Doina Gyori) și conducerea centrului (director – psiholog Lucia Popa, director adjunct – psiholog Carmen Ilisie) și coordonat de psihopedagog Teodora Pantazi, se derulează în cadrul parteneriatului școlar multilateral Comenius, intitulat „Învățăm făcând, trăim muncind”.
Sub (în)semnul și culorile prieteniei, s-au arătat, miercuri, pe scena de la „Arcadia”, copii pe care nu-i credeam în stare să emoționeze până la lacrimi. Mesajul, sinceritate și trăirile lor ne-au copleșit. Iar pentru performanțele  reușite, meritele le poartă cei care se apleacă asupra lor cu atâta drag și răbdare, dascălii lor, fie ei educatori, psihologi ori psihopedagogi, asistenți sociali..., care depun eforturi înzecite spre a le dărui lumină și multă încredere.
O expoziție și două secțiuni de concurs (muzică și dans)
Holul mare al teatrului „Arcadia” era „mobilat” cu lucrările excepționale ale micilor artiști, iar autorii lor, în majoritate, aveau să se exprime și pe scenă, prin vers și cânt, prin dans, jocuri ori prin mimă...
De la microfoane, spectacolul a fost prezentat în română și engleză de elevul Darius Maghiar și prof. psihopedagog Teodora Pantazi (coordonatorul principal și sufletul festivalului). Doamna Doina Gyori, inspector școlar de specialitate, a salutat distinșii invitați, reprezentanți ai Consiliului Județean Bihor (Mircea Jacan și Dana Þîrle), invitații și participanții din Cluj-Napoca și de peste hotare (din Portugalia și Polonia), după care a dat undă verde întrecerii „Special Kids” (care înseamnă copii speciali, ce se reunesc sub sigla parteneriatelor Comenius). „Acest  festival-concurs, devenit tradiție, vrea să demonstreze faptul că elevii cu CES pot crea lucruri magice și se pot autodepăși beneficiind de o îndrumare potrivită”, vorba Teodorei, coordonatorul de proiect.
În cadrul primei secțiuni, au evoluat opt grupuri, formații de copii integrați în învățământul de masă, care învață la Liceul Teoretic German „Fr. Schiller” din Oradea, Șc. „Lucreția Suciu”, Grădinița nr. 45, Șc. „C-tin Șerban” din Aleșd, Șc. „Octavian Goga” din Oradea, S.A.M. „George Barițiu”, Șc. „George Coșbuc” și de la o școală din Portugalia.
Secțiunea a II-a a fost rezervată copiilor din învățământul special. Atent și înțelegător, juriul (format din Carmen Ilisie – director adj. al centrului, Crăciun Parasca – inspector al DJCCPCN Bihor și solistul vocal Cornel Borza) a avut de cântărit mesajul și prestația a nu mai puțin de 12 formații și soliști (vocali și instrumentiști).
Am urmărit în concurs grupurile de copii de la C.S.E.I. nr. 1, grădinițele nr. 20 și 54, C.S.E.I. nr. 3 și nr. 2, două grupuri de la C.S.E.I. și Liceul pentru deficienți de vedere din Cluj-Napoca, copii și tineri de la Școala Specială din Popești și C.S.E.I. din Tileagd, de la Asociația DOWN din Oradea, de la Gr. Șc. „Ioan Bococi” și de la o școală din Polonia. Pentru secțiunea de Artă și meșteșuguri, s-au primit lucrări inclusiv de la partenerii de proiect din Anglia și Bulgaria, care nu au reușit să-și trimită reprezentanți și pe scenă. (Ov. Dan)
P.S. pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Festivalul cultural internațional „Special Kids” – ediția a III-a.

Trimite email
luni, 29 aprilie 2024, 10:38:54 Ora de vară a Europei de Est