Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Conferința de presă a Inspectoratului Școlar

Marți, la Grădinița nr. 36 – „Iris” din Oradea

Conferința de presă a Inspectoratului Școlar

Reprezentanții presei au fost convocați, marți (16 februarie 2010), de către conducerea Inspectoratului Școlar al județului Bihor, la o conferință de presă... „la Grădinița „Luceafărul” din Oradea, situată în cartierul Luceafărul” - ca să cităm din e-mail-ul I.S.J. Bihor.

Unde dai și unde crapă!
O grădiniță „Luceafărul” nu s-a inventat încă în Oradea, poate de-acum încolo, după „botezul oficios”... În fond, și la urma-urmei, vorba aceea, în fapt, se face vorbire despre Grădinița nr. 36 („Iris” - dacă tot vreți să o spunem pe aia dreaptă), mutată de curând (doar în două zile, vineri și sâmbătă, 5 - 6 februarie 2010) în cartierul Luceafărul din Oradea (situat în calea Aradului).
Nici că i se putea face o mai bună promovare Grădiniței nr. 36 – „Iris”, care funcționează în noul său sediu, din calea Aradului (4/A), de luni, 8 februarie, cu trei grupe de copii...
Bârnele, răutatea și colbul...
Din cauza bârnelor din ochi, a răutăților și pornirilor în a găsi și a cultiva cu orice preț sămânța de scandal, unii și-au pus în plan să dărâme și să desființeze, scormonind prin noroaiele de pe șantier...
Cu un calm englezesc, generalul (Dorel Luca) le-a răspuns elegant și punctual...
Așadar, Selina (cea nesuferită, care face și drege) și Primăria Oradea (cu un primar la fel de greu de digerat și nesuferit) fac front comun și mută grădinița din „buricul târgului” tocmai pe „moșia” Selinei, unde copiii vor sta (gratuit) în chirie (vreo trei ani), mâncând bine, doar cu 6 lei, ca tot copilul de grădiniță, dar... de la restaurantul Selinei. Acesta este tot „secretul” și... sămânța de scandal, coane Fănică!
Prima grădiniță Waldorf din Oradea
Tot din comunicatul cu pricina, aveam să află că la conferința de presă, vom fi înștiințați despre grădinița Waldorf, o inițiativă aparținând unui grup de orădeni de a înființa în Oradea prima grădiniță Waldorf.
Poate doriți să aflați ce-și propune Waldorf... dezvoltarea sănătoasă, armonioasă și plenară în voință, simțire și gândire a copilului, privit ca individualitate în formare, prin crearea posibilității de afirmare a forțelor înnăscute.
Elementele specifice ale educației preșcolare Waldorf:
*viziune antropologică asupra copilului *abordarea diferențiată a posibilităților de inițiativă ale copilului *ritmul zilei *predarea în module cu durata de două-patru săptămâni *utilizarea de materiale didactice (și jucării) ecologice...
Principiile pedagogiei preșcolare Waldorf:
*Copilul este o unitate (de) voință-simțire-gândire *Copilul este o ființă larg receptivă din punct de vedere senzorial * Ritmul și repetiția structurează activitățile *Grupa este compusă  din copii de vârste diferite, din considerente sociale și cognitive...
Pedagogia Waldorf cultivă creativitatea în profesia pedagogică, dar și asumarea în egală măsură de către pedagogi și părinți a responsabilității de a-i educa pe copii. Se caută formarea și dezvoltarea comunității educaționale alcătuite din copii, educatori și părinți...
Generalul Inspectoratului Școlar, prof. Dorel Luca, dorește să se știe că agreează un astfel de sistem de educație (care funcționează și prin alte orașe, la Timișoara, Cluj-Napoca și București...), iar din toamnă, la Grădinița nr. 36, ar putea funcționa și trei astfel de grupe de copii, pe lângă cele trei existente la ora actuală. Doritorii pot să înscrie copiii chiar de astăzi (miercuri, 17 februarie 2010). Organizatorii ne-au anunțat că s-au primit deja 43 de cereri, iar până la 60, mai sunt așteptați... 17, pentru grădinița Waldorf.
Bacalaureatul și proiectele  
Generalul I.S.J. Bihor a mai informat reprezentanții presei în legătură cu desfășurarea probei de evaluare a competențelor lingvistice la Limba și literatura română, despre rezultatele înregistate în prima zi..., precum și despre proiectele pe care le derulează I.S.J. Bihor în parteneriat cu inspectoratele școlare ale altor județe (Timiș, Sălaj, Cluj, Satu Mare, Caraș-Severin, Vrancea...), dar și cu Bucureștiul.
Subiectele le vom trata separat, cu altă ocazie.
Grădinița nr. 36 dispune de un spațiu imens și de dotări de invidiat!
De la inst. Lidia Petrica, directorul grădiniței, aveam să aflăm despre funcționarea grădiniței în noul spațiu..., ceva de invidiat, cu șase săli de grupă, luminoase și spațioase, plus sală de sport ..., a căror încălzire este programată prin... (tele)comandă; colectivul unității este format din cadre didactice tinere și îndrăgite: educatoare inst. Briana Toma, Jeanina Boc, Florentina Duma, Crina Demian, Livia Madar, Liliana Pașcalău; administrator – Camelia Galiș, personal nedidactic: Mariana Opriș - bucătar, îngrijitoare: Irina Dărăban, Viorica Ungur și Mărioara Bughiu, care au lucrat și la vechiul sediu al grădiniței. Tot din cadrul acestui colectiv a fost recrutat și inspectorul școlar de specialitate, prof. Aurelia Bodea, care are catedra rezervată.
Vizitând sălile, dar și curtea, aflată încă în curs de organizare (amenajare), am văzut dotarea și am receptat mesajul copiilor și dascălilor, aflați în activitate. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (60 de poze), accesați Galeria foto: Conferința de presă a Inspectoratului Școlar.

Trimite email
luni, 20 mai 2024, 02:06:13 Ora de vară a Europei de Est