Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Partenerii de la școala din Debrecen în vizită la Biharia

„Diferiți și totuși la fel”

Partenerii de la școala din Debrecen în vizită la Biharia

Școala cu clasele I-VIII „Gáspár András” din Biharia a câștigat un proiect internațional în cadrul programului ACES, grație directorului școlii, dna prof. Vad Márta, care, în ultimii ani, a participat la reuniuni internaționale de proiect, în Suedia și Austria..

Timp de trei zile, între 20 și 22 ianuarie 2010, la școala din Biharia a avut loc o nouă reuniune de proiect, cu partenerii de la Școala „Karácsony Sándor” din Debrecen, în cadrul proiectului „Different but the same” (Diferiți și totuși la fel), proiect
finanțat de fundația Erste și Interkulturelles Zentrum din Viena.
„Astfel că 12 elevi și patru profesori au fost invitații noștri pentru trei zile la Biharia. Elevii au fost găzduiți la copii din Biharia”, după cum aveam să aflăm de la doamna director.
Democrația și „copacul democrației”
Activitățile din prima zi s-au ținut la Biharia. De dimineață, s-au desfășurat diferite jocuri prin care au fost evidențiate însușirile democrației, tema reuniunii de proiect de la Biharia. Mijloacele și metodele folosite au fost altele decât cele utilizate la orele de curs: dansul, cântecul și diferite jocuri situaționale.  La activități au participat atât cei 24 de elevi, membri ai echipelor de proiect din cele două școli, cât și profesorii. De la ora 12.00, s-a pornit într-un tur al comunei Biharia, cu opriri la bisericile din comună, la primărie și cimitir.
„În cadrul activităților desfășurate în după-masa acelei zile, s-a urmărit fixarea, consolidarea cunoștințelor însușite despre democrație, prin activități practice. Astfel, am umplut împreună cu musafirii noștri borcane cu diferite semințe. Prin aceasta, am dorit să explicăm însuși titlul  proiectului nostru - „Diferiți și totuși la fel”, după care proprietățile democrației, reținute de copii, au fost lipite, ca frunze pe copacul democrației. Seara am avut jocuri distractive în sala de sport, iar profesorii din Debrecen au fost invitați la o cină festivă de către colegii noștri”.
Excursii, vizite și bătaie cu zăpadă
A doua zi, s-a pornit într-o excursie, cu vizitarea cetății Biharia, unde a avut loc și o bătaie cu bulgări de zăpadă, vizitarea Casei memoriale „Frater Gyorgy” din Șimian, monumentele din Carei, biserica și mormintele din Căpâlna, Casa de naștere a poetului Ady Endre din satul lui Ady și muzeul satului din Galoșpetreu. La întoarcere, părinții copiilor din Biharia i-au așteptat la școală cu o cină caldă, după care elevii au continuat să lipească frunze noi pe copacul democrației (însușiri descoperite în acea zi). Seara s-a încheiat cu dansuri și jocuri, împreună cu părinții și cadrele didactice. Momentul final de mare succes a fost un karaoke îndelung aplaudat.
A treia zi, la Oradea și Cauaceu...
În cea de-a treia zi de reuniune, gazdele și-au propus să le prezinte partenerilor de proiect orașul Oradea. Vizita a început la șirul canonicilor și  biserica catolică din apropiere, au urmat o oprire la redacția ziarelor „Jurnal Bihorean” și „Bihari Napló”, iar la ora 11, au avut onoarea să fie primiți la Primăria Oradea...
După recepția de la primărie, excursioniștii și-au continuat periplul prin oraș. Au vizitat biserica Szent László, Biserica cu lună și Cetatea Oradea.
După-masă, au fost invitați la Cauaceu, la balul mascat al grădiniței și școlii din localitate, cu participarea întregii comunități...
Reuniunea s-a încheiat cu o cină, la care s-a făcut bilanțul celor trei zile și s-au stabilit activitățile viitoare.
„La organizarea, pregătirea și reușita tuturor activităților, i-am avut alături pe bunii mei colegi: Popovici Magdolna – director adjunct, prof. Mock Julianna, Bondár Piroska, Szabó Gergõ, Zsugán Gyula, Juhász Erzsike, Varkucs Róbert..., cărora doresc să le mulțumesc și pe această cale pentru tot sprijinul și dăruirea cu care s-au implicat în buna pregătire și desfășurare a tuturor activităților”, a conchis doamna director, Vad Márta. (Ovidiu DAN)
P.S Pentru mai multe poze (87 de poze), accesați Galeria foto: Partenerii de la școala din Debrecen în vizită la Biharia.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 21:23:54 Ora de vară a Europei de Est