Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ficțiunea contemporaneității: Colectivitatea speculativă și transnaționalul global

Joi, la Pavilion Unicredit București – Peter Osborne

Ficțiunea contemporaneității: Colectivitatea speculativă și transnaționalul global

Practicile artistice sunt în ziua de azi subordonate timpului în forma unei cereri pentru contemporaneitate.

Este, în opinia mea, ceva exemplar în lucrările Atlas Group, prin combinația de contemporaneitate și ficțiune, în ceea ce privește construcția unei categorii critice a artei contemporane. Proiectul Atlas Group este exemplar ca o construcție și expresie artistică - o construcție și ca rezultat, o expresie - a însăși ficțiunii contemporaneității. În special, se va dezbate că arta Atlas Group este înțeleasă în mod productiv ca o construcție/expresie a ficțiunii contemporaneității în forma specifică a colectivității speculative a transnaționalului global.
Această afirmație are cinci mari componente conceptuale:
1. Contemporaneitatea ca idee, problemă și ficțiune.
2. Caracterul global transanțional al artei contemporane.
3. Arta ca o construcție/expresie a contemporanului.
4. Ficționalizarea autorității artistice.
5. Colectivizarea ficțiunilor artistice.
Ceea ce urmează subliniază aceste coordonate teoretice înainte de a ne întoarce la proiectul Atlas Group. În consecință, aspira la statutul unui studiu de caz în formarea critică de canoane în arta contemporană.” (extras din „Ficțiunea contemporaneității: Colectivitatea speculativă și transnaționalul global”, Peter Osborne, 2010)
Această prelegere a fost o premieră, editorul Radical Philosophy fiind pentru prima dată în România.
Despre Peter Osborne
Peter Osborne este profesor de filozofie modernă europeană și director al Centrului de Cercetare în Filozofie Modernă Europeană al Universității Middlesex din Londra și editor al revistei „Radical Philosophy”. Cărțile sale includ The Politics of Time: Modernity and Avant-Garde” (Verso, 1995), Philosophy in Cultural Theory (Routledge, 2000), „Conceptual Art” (Phaidon, 2002), „Marx” (Granta, 2005) și Walter Benjamin: Critical Evaluations in Cultural Theory” (3 volume, Routledge, 2005). Scrierile sale despre arta contemporană includ contribuții în Afterall, Art History, October, Oxford Art Journal, și cataloage pentru Manifesta 5 (San Sebastian, 2004), „Time Zones” (Tate Modern, 2004), „Zones of Contact” (2006 Biennale of Sydney), „The Quick and the Dead” (Walker Art Center, Minneapolis, 2009) și Matias Faldbakken: The Shock of Abstraction” (National Museum of Art, Architecture and Design, Oslo/Ikon, Birmingham 2009). O ediție spaniolă a recentelor sale eseuri, El arte más allá de la estética: Ensayos filosóficos sobre el arte contemporáneo, urmează să apară la CENDEAC, Murcia, în ianuarie 2010. (Crina L.)

Trimite email
joi, 2 mai 2024, 22:14:30 Ora de vară a Europei de Est