Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Este o prioritate a Executivului să întărească filiera tehnologică în învățământul preuniversitar...”

Declarația domnului Cătălin Baba, secretar de stat în MECTS și președinte al Comisiei de Dialog Social (CDS)

„Este o prioritate a Executivului să întărească filiera tehnologică în învățământul preuniversitar...”

În cadrul ședinței Comisiei de Dialog Social de miercuri, 20 ianuarie 2010, discuțiile au vizat preponderent aspectele aflate pe ordinea de zi. În primul rând, instrucțiunile pentru fundamentarea cifrei de școlarizare și stabilirea rețelei unităților de învățământ preuniversitar de stat în anul școlar 2010-2011.

 După cum știți, Ministerul Educației a promovat standardele de cost, cu alte cuvinte o metodă prin care școlile vor fi finanțate în sensul salarizării cadrelor didactice în funcție de un cost standard mediu. Această formulă este introdusă pentru prima dată în învățământul preuniversitar din România. Este o arhicunoscută metodă de finanțare în Europa Occidentală și permite o alocare rațională a cheltuielilor, eliminând arbitrariul din decizia finanțării școlilor. Practic, aceste instrucțiuni care vor fi transmise școlilor se vor aplica din anul școlar următor. Se impune aici o paranteză: anul școlar nu coincide cu anul financiar. Noi luăm aceste măsuri din timp tocmai pentru ca școlile să fie pregătite, ca inspectoratele școlare județene să știe ce au de făcut, astfel încât, începând cu noul an școlar aceste prevederi să fie aplicate.
De asemenea, am mai discutat un referat de aprobare a unui ordin al ministrului Educației cu privire la stabilirea planurilor-cadru de învățământ pentru clasa a X-a, filiera tehnologică. Este o prioritate a Executivului să întărească filiera tehnologică în învățământul preuniversitar, fiindcă aceasta oferă absolvenților posibilitatea găsirii și încadrării într-un loc de muncă în domenii care nu sunt deloc sau sunt foarte puțin acoperite în România. Au mai fost discutate probleme legate de practica elevilor, de relația care trebuie să existe între școală și partenerii sociali - și aici mă gândesc, în primul rând, la părinți, la comunitatea locală și asociațiile patronatelor - pentru că este important ca oferta școlii să-și găsească un corespondent pe piața muncii și să fie în concordanță cu dorințele părinților.
Am mai discutat, de asemenea, chestiuni legate de raționalizarea rețelei școlare. Noi, de fapt, am început acest proces prin elaborarea standardelor de cost. Această raționalizare vizează mai multe paliere care - subliniez - nu necesită modificări legislative. La nivelul ministerului a avut loc o evaluare a rețelei școlare, au avut loc numeroase discuții cu cadre didactice, cu reprezentanți ai sindicatelor, cu directori de școală, cu inspectorii școlari, pentru a vedea unde și ce trebuie raționalizat în ceea ce privește funcționarea rețelei școlare. Trebuie spus că aceste măsuri de raționalizare au în vedere, în primul rând, costul standard, dar urmăresc, în același timp, asigurarea calității în învățământul preuniversitar, asigurarea accesului egal la educație și tratamentul egal al elevilor în școli. Încercăm să vedem ce nu funcționează în sistemul educațional, să corectăm acolo unde apar erori, toate acestea în slujba elevului care trebuie să beneficieze de o educație de calitate.
Am primit deja foarte multe întrebări legate de motivul pentru care ministerul „s-a grăbit" să ia aceste măsuri, fiindcă așa cum am spus, aceste măsuri se aplică începând cu anul școlar 2010-2011. Ministerul Educației a luat aceste decizii acum deoarece exista obiceiul ca abia la sfârșitul lunii septembrie, de multe ori chiar în octombrie, să fie întocmită o evidență clară a personalului din învățământ, o punere în acord a titularilor din învățământ cu normele didactice etc. Prin urmare, am luat măsura - pentru prima dată - ca în data de 31 august să se ia o decizie clară în privința structurii rețelei școlare. Din acest motiv, am considerat că trebuie să deschidem aceste discuții acum, să raționalizăm de acum rețeaua școlară. Cadrele didactice vor intra în procesul de titularizare, de definitivare pe post, astfel încât, în data de 31 august, să fie cunoscuți titularii, să fie cunoscută structura rețelei școlare pentru ca școala să înceapă în cele mai bune condiții. Repet: deciziile privind raționalizarea rețelei școlare nu implică măsuri legislative. Tot ceea ce se face este în absolut acord cu legislația în vigoare, cu Legea învățământului nr. 84/1995, cu Statutul Personalului Didactic, cu celelalte Hotărâri de Guvern și legi care există în România, cu Legea salarizării unitare.
Trebuie să se rețină că modificările rețelei școlare vor fi efectuate de către inspectoratele școlare județene. Nu se va lua o decizie unitară la nivelul ministerului de a aplica, să spunem, o grilă. Pur și simplu este o trecere în revistă a principalelor măsuri administrative care pot fi aplicate, iar apoi vom lăsa inspectoratelor școlare deplina libertate să decidă ce măsuri pot fi aplicate, care măsuri sunt sau nu sunt benefice pentru sistemul de educație. Altfel spus, aplicăm viziunea acestui Guvern de a descentraliza sistemul de învățământ.
Referitor la subiectul disponibilizărilor din învățământ se impun câteva precizări. În primul rând, deciziile vor fi luate de către inspectoratele școlare județene. În al doilea rând, nu este vorba despre o concediere colectivă și, lucru foarte important, nu există o astfel de cifră stabilită în acest moment. Din perspectiva Ministerului Educației și a legislației existente, respectiv a situației sociale și economice în care se află România la ora actuală, tindem, structural vorbind, să ne apropiem de acea vehiculată cifră de 15.000, dar nu putem vorbi acum de o cifră exactă, asumată ca atare. Cifra finală va rezulta în urma deciziilor luate la nivelul școlilor și la nivelul inspectoratelor școlare. Aceste decizii, subliniez, sunt în așa fel gândite încât să nu blocheze accesul tinerilor la educație, să nu producă discriminări și să nu scadă standardele de calitate din învățământ.
Intervenția purtătorului de cuvânt al ministrului Educației și al Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, doamna Melania Vergu
Domnul Daniel Petru Funeriu va analiza solicitarea sindicatelor privind acordarea unor măsuri de protecție socială și plăți compensatorii. Totuși, le-aș atrage atenția colegilor noștri sindicaliști că există o lege de bază - Statutul personalului didactic - care reglementează clar relațiile de muncă din educație pentru cadrele didactice. Așadar, pentru personalul didactic avem o lege care oferă protecție și se referă la acest tip de protecție, iar pentru personalul nedidactic contractual există Codul Muncii. Domnul ministru Daniel Petru Funeriu va analiza solicitarea sindicatelor.(Biroul de presă)

Trimite email
luni, 6 mai 2024, 19:23:00 Ora de vară a Europei de Est