Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Eminescu azi, Eminescu mâine”

Ieri, 15 ianuarie, la L.P.S. „Bihorul”, proiectul educațional

„Eminescu azi, Eminescu mâine”

„Începem fiecare an sub semnul Lui, al Eminescului, al suferinței neamului, care a înțeles și a simțit atât de mult, încât a fost atât de singur și unic.
Noi, „epigonii”, încercăm să ne aducem aminte de El, când „vreme trece, vreme vine” și-I mulțumim lui Dumnezeu că ni L-a dăruit”.

Astfel își argumenta ieri (vineri, 15 ianuarie 2010), inst. Georgeta Susa, proiectul educațional derulat în perioada 5 – 15 ianuarie 2010, intitulat simplu „Eminescu azi, Eminescu mâine”.
La Liceul cu Program Sportiv „Bihorul” din Oradea se obțin performanțe la toate ramurile sportive, după cum am aflat, de Ziua școlii, de la directorul liceului, prof. dr. Dan Matei.Celelalte performanțe, de natură instructiv-educativă, înregistrate prin derularea unor proiecte și activități extracurriculare sunt măsurate de inst. Georgeta Susa, coordonator programe și proiecte educative și extrașcolare, împreună cu colegii implicați.
Expoziție și două concursuri
Lui Eminescu i s-au întâmplat multe, în și de ziua sa de naștere, la L.P.S. „Bihorul”. Întâmplări frumoase și înălțătoare. Cinste organizatorilor și protagoniștilor! Elevi din clasele a II-a a III-a și a V-a (Gemina Cristea, Szekely Szara, Paula Oșvat și  Ștefana Nica; Nicolae Manci, Adela David și Carla Marin; Romario Popa, Claudiu Popa, Andrei Hendrea, Ciprian Serinciuc și Brasso Beniamin) s-au aplecat asupra operei poetice din care au recitat cum s-au priceput mai bine, în cadrul concursului „Natura și iubirea în opera eminesciană”. Cinci echipaje din clasele VIII – XII (Vlad Belea, Andrei Lup, Andreea Dume și Pusztai David; Alexandra Gherle, Diana Șimon, Szatmari Rone și Szilaghi Loredana; Rareș Þifrea, Larisa Buciu, Mircea Puie și Mădălin Jurcuț; Andrada Anton, Ovidiu Marta, Sergiu Bejușca și Andrei Tripon; Marius Ștef, Levi Daragiu, Bianca Ghiță și Marian Bejușca) și-au măsurat „forțele” și cunoștințele întru Eminescu prin intermediul concursului tematic „Viața și opera lui Mihai Eminescu”. Prof. Oana Fărcuț (coordonatorul de proiect) și echipa sa (prof. Cătălin Lazăr, Simona Zau, Mariana Pop, Lavinia Ursuțiu, Edit Preoteasa, inst. Georgeta Susa și Dorina Dumitrescu) au fost încântați să asiste la un duel prelungit, de la egal la egal, între cele cinci echipaje, la final de concurs, când tabela electronică a „stadionului” arăta scor egal... pe linie și după cele patru întrebări de baraj. Într-un târziu, așa după cum se întâmplă, cei din urmă... au câștigat. Marius Ștef, Levi Daragiu, Bianca Ghiță și Marian Bejușca (din a XII-a) au cucerit „trofeul” Eminescu. Între cele două concursuri, am fost răsfățați de frumoasele gimnaste ale dnei prof. Edit Preoteasa (componentele echipei de gimnastică ritmică a liceului) cu un număr de dans tematic „Atât de fragedă”.
Recitatorii și câștigătorii s-au bucurat de diplomele și atențiile primite, iar spectatorii au avut prilejul de a-și testa cunoștințele prin intermediul întrebărilor afișate pe ecran, împreună cu variantele de răspuns. A fost un exercițiu de simțire și înălțare spirituală, un prilej de mândrie și demnitate europeană, pentru că, vorba poetului: „Eminescu-i România, tăinuită în cuvânt”. (Ovi Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Eminescu azi, Eminescu mâine”.

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 10:43:42 Ora de vară a Europei de Est