Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Caracterul – cheia către succes!

Viața, ca un joc de echipă

Caracterul – cheia către succes!

Prof. Delia Mela și prof. Delia Sim, profesori de engleză la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea, respectiv, Grupul Școlar Agricultură Ecologică din Sălard, au pus de un parteneriat, intitulat „Interculturalitatea - o șansă de a ne cunoaște”, iar vineri, 4 decembrie 2009, a avut loc prima întâlnire de proiect, la Sălard.

La reuniune, a fost invitat și dl Paul Copu, reprezentant (președinte) al fundației „Character First” din USA pentru România.
Multe lucruri interesante au aflat partenerii de proiect (elevii liceeni din clasa a IX-a D, de la C.T. „M. Viteazul” și elevii din clasa aVIII-a de la gazde, adunați în CDI) de la dl Paul Copu (fost vicecampion mondial la Sofia, la 3.000 m obstacole, în 1977 și campion mondial în Mexic, în 1979, multiplu campion național și balcanic, care de 20 de ani trăiește în USA). Vorbind despre caracter și despre „secretul” succesului, campionul mondial i-a îndemnat pe elevi să privească viața ca pe un joc de echipă, în care caracterul persoanei valorează mai mult (cel puțin pentru angajatorii americani) decât pregătirea profesională. „Succesul în viață depinde foarte mult de felul în care ne comportăm, cum știm să interacționăm. Vorba proverbului: Ce semeni aceea culegi. Privind aceste imagini, vă invit să vă întindeți imaginația și să fiți nițel cu capul în nori! Din alergător, am ajuns, acum, în fața voastră, conferențiar. Eu sunt de trei ori profesor: de educație fizică, de sport și antrenor (glumește campionul). Organismul meu este mai mare decât Calea Lactee...”
Întâlnirea cu Paul Copu a fost o terapie naturistă de milioane, în care atât elevii, cât și dascălii s-au încărcat cu energie pozitivă.
„Cântările Domnului”
Din CDI, partenerii de proiect s-au retras să se echipeze corespunzător pentru spectacolul din sala de sport, unde îi așteptau și alți artiști. Așa încât, în partea a doua, am asistat la un regal artistic puțin obișnuit și deloc sperat la un asemenea nivel. Vitejii orădeni din a IX-a D, îndrumați de prof. de religie Ileana Petrica au prezentat sceneta „Cântările Domnului”, urmată de un recital de cântece și colinde în engleză, sub bagheta prof. de engleză și diriginte Delia Mela. Gazdele le-au replicat tot în română și engleză cu artiștii claselor a VI-a și a VIII-a, conduși de prof. de engleză Delia Sim și prof. de muzică, Margittai Tamas (la orgă și chitară).
Lor li s-au alăturat și alți artiști din școală: gimnaziști maghiari, îndrumați de prof. Ghitea Julia, elevi din clasa a IV-a, înv. Korosi Maria, precum și dănțăușii din clasa a II-a A, înv. Florica Ardelean, care și-au intitulat momentul lor artistic „Sunt un pui de românaș”.
Conducerea școlii (Grupului Școlar Agricultură Ecologică din Sălard, director – Grațian Hanga, director adjunct – Nagy Irina) se arată încântată de asemenea inițiative și sprijină dascălii și elevii în derularea proiectelor școlare.
„Mă bucur de această inițiativă a profesorilor de engleză și de acest parteneriat cu Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea. Am mai avut parteneriate cu elevi și dascăli din Ungaria, Austria și Elveția, iar acesta este primul la nivel județean. Tema este una potrivită și incitantă „Caracterul – cheia către succes”, iar prezența unui campion mondial în școala noastră nu poate decât să ne onoreze și să ne bucure nespus”, ne-a declarat directorul școlii, prof. Grațian Hanga. Cu ochi buni este privit acest parteneriat și de către prof. Camelia Pop, responsabil de proiecte și programe comunitare la nivelul colegiului orădean.
Următoarea reuniune de proiect va avea loc în 12 februarie 2010, la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Caracterul – cheia către succes!

Trimite email
duminică, 5 mai 2024, 19:15:22 Ora de vară a Europei de Est