Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

A fost sărbătorită „Ziua recoltei”

La două grupe de germană de la Grădinița nr. 46 din Oradea,

A fost sărbătorită „Ziua recoltei”

Copiii din grupa mare germană (îndrumați de ed. inst. Nicoleta Ursuț și ed. prof. Ferenczi Maria) și grupa mijlocie (îndrumați de ed. prof. Codruța Ivan și ed. prof. Nicoleta Torj) au sărbătorit, astăzi (joi, 12 noiembrie 2009), în prezența părinților, „Ziua recoltei” – „Erntedankfest”.

„Suntem bucuroși să constatăm faptul că atât copiii cât și cadrele didactice de la cele trei grupe de germană, cu care ne-am îmbogățit din această toamnă, s-au încadrat perfect în colectivul grădiniței noastre. Ne-am îmbogățit, nu numai ca număr, ca efectiv, ci și calitativ. Noile noastre colege sunt cadre didactice bine pregătite, cu experiență, exigente și responsabile, preocupate de nou, ancorate în realitate și capabile să ofere copiilor toate cunoștințele necesare unei bune instruiri și educări temeinice, iar în plus, cunosc și promovează tradițiile și obiceiurile poporului român și ale poporului german”, ne-a declarat prof. Rodica Ștef, directorul Gădiniței nr. 46.
Din această toamnă, cu cele trei grupe de germană (repartizate în urma desființării Grădiniței nr. 26), Grădinița nr. 46 a devenit cea mai mare grădiniță din municipiul Oradea.
„Mulțumiri toamnei pentru bogăție”
„Activitatea de astăzi vine să evalueze cunoștințele dobândite de copii pe parcursul a trei săptămâni, în timpul derulării proiectului tematic „Toamna cea bogată”. În această perioadă, copiii și-au însușit nenumărate cunoștințe noi cu prilejul vizitelor făcute la sera botanică (în parteneriat cu catedra de Biologie a Universității din Oradea, prof. Adriana Petruș), și în piață, în parcuri, unde am adunat frunze, ghindă și castane. Considerăm că au fost activități reușite, în care ne-am propus atât educarea limbajului, cât și cunoașterea mediului înconjurător, dar și dezvoltarea și consolidarea unor elemente și noțiuni de matematică, îmbogățire sufletească și educație estetică”, a ținut să sublinieze ed. inst. Nicoleta Ursuț. Nicoleta a avut emoții în plus la activitatea de evaluare, deoarece, pe lângă atâția ochi critici ai părinților și directorului, a avut parte de judecata celei care i-a fost director, profesor și diriginte pe când era elevă la Școala din Hidișelu de Dobrești, prof. Marta Popa și prof. de geografie, dna Maria Mateiaș. Scenetele, poeziile și cântecele au dat posibilitate copiilor să se exprime în germană, iar activitatea de final, activitatea practică i-a pus la masă, alături de părinți, să pregătească împreună cu mămica sau tăticu cea mai gustoasă salată de fructe, dar și să pună murături în borcane pentru iarnă. Răsplata muncii a venit repede. Când salata a fost gata, cu mic cu mare, toată suflarea a trecut la... mâncare!
Mai aflăm apoi de la prof. Maria Ferenczi că tot în tradiția germană este și confecționarea lampioanelor (care conțin o lumânarea aprinsă). Cu aceste lampioane se merge la vecini, rude și prieteni, prilej cu care se cântă „Laterne, Laterne/ Sonne, Mond und Sterne” (candele, candele/ Soare, Lună și stele). Tot un obicei nemțesc este și înălțatul (dansul) zmeului (Drachen in Wind – „Zmeul în vânt”, adică înălțarea zmeului, în noiembrie, când bate vântul). Acesta a fost, de fapt, momentul cu care a început activitatea la grupa mare.
Peisaje de toamnă, cu totul originale
„A mulțumi toamnei pentru dărnicie, pentru bogăție e tot un obicei nemțesc. Am primit toamna cu bucurie, exprimată prin versuri și cântece, în cadrul unui moment artistic la care au asistat și părinții, ne spune prof. Codruța Ivan, educatoare la grupa mijlocie germană.
Am recitat, am cântat și ne-am jucat, iar la sfârșit, am ieșit în sala de mese unde am făcut salată de fructe și prăjitură cu mere, am pus murături...”
Copiii au lucrat, după puteri și pricepere, alături de părinți, iar la sfârșit s-au ospătat cu toții. Pentru tema de casă, intitulată „Peisaj de toamnă”, temă făcută la meserie, părinții și copiii au fost premiați cu diplome (pentru întreaga familie)...
Pragul grădiniței a fost trecut, ieri, și de doi inspectori școlari, Akos Zoltan, inspector general adjunct și Farkas Tunde, inspector cu minoritățile, chiar dacă scopul vizitei domniilor lor nu a fost vizionarea și evaluarea lucrărilor și roadelor toamnei.
Să mai spunem că nici prichindeii grupei mici nu doresc să se lase mai prejos, ei punând de un eveniment... după puterile lor. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: A fost sărbătorită  „Ziua recoltei”.

Trimite email
luni, 29 aprilie 2024, 11:56:59 Ora de vară a Europei de Est