Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Universitari orădeni în inima Europei

În Belgia, la Charleroi

Universitari orădeni în inima Europei

În condițiile în care în România acestei toamne se pare că nu există evenimente mai importante decât competiția politică pentru prezidențiale, în toate țările europene se organizează manifestări care celebrează 20 de ani de la schimbările politice din Europa Centrală și de Est.

Un astfel de eveniment, organizat în Belgia, la Charleroi (50 km sud de Bruxelles), de Grupul de Cercetări și Acțiune asupra Politicii Europene de Vecinătate (GRAPEV) de pe lângă Comisia Europeană și Ambasada Poloniei de pe lângă Comisia Europeană, reunește în zilele de 22 - 24 octombrie peste 150 cercetători și cadre didactice universitare din toate țările europene. Un loc special, prin numărul participanților, este alocat reprezentanților mediului universitar din Europa Centrală și de Est.  
Organizatorii, apreciind rezultatele științifice ale universitarilor orădeni, au invitat Institutul de Studii Euroregionale, Centru European de Excelență „Jean Monnet” (membru al GRAPEV) să fie co-organizator al conferinței cu titlul: Identités, citoyennetés et démocratie: 20 ans après. Alături de Universitatea orădeană, co-organizatori ai conferinței sunt și Institutul Internațional de Științe Administrative din Bruxelles, Universitatea din Debrecen (Ungaria), Universitatea „Jagellona” din Cracovia (Polonia), Universitatea „Matej Bel” din Banska Bistryka (Slovacia) și Universitatea “Charles” din Praga (Cehia).
Delegația orădeană care va susține lucrări la conferință cuprinde atât cadre didactice ale Facultății de Istorie, Geografie și Relații Internaționale (Ioan Horga, Luminița Șoproni, Mircea Brie, Dorin Dolghi, Adrian Popoviciu, Alina Stoica, Constantin Þoca, Mariana Buda), cât și doctoranzi și masteranzi (Florentina Chirodea, Lia Derecichei, Diana Gal). Din România, vor mai participa la conferință și cadre didactice de la SNSPA București, UBB Cluj - Napoca și Universitatea de Vest din Timișoara.
Un alt element demn de remarcat este faptul că Institutului de Studii Euroregionale (ca structură comună de cercetare a Universităților din Oradea și din Debrecen) i s-a încredințat responsabilitatea gestionării uneia dintre cele trei secțiuni ale conferinței, intitulată „Media, identitate europeană și dialog intercultural”. Prin aceasta, se dovedește că organizatorii apreciază rezultatele universitarilor orădeni în studierea impactului pe care l-a avut mass-media în democratizarea Europei Centrale și de Est și apoi în procesul de aderare la UE și se confirmă faptul că aici există o expertiză recunoscută de către Comisia Europeană, prin Modulul european Jean Monnet „Mass-media și dialogul intercultural în Europa fără frontiere”, al cărui titular este doamna conferențiar dr. Luminița Șoproni.
Participarea la Conferința de la Charleroi reprezintă o foarte mare realizare pentru Universitatea din Oradea, prin aceea că este portdrapelul României la această manifestare. Acest lucru poate părea un paradox pentru multă lume, în condițiile în care, nu de mult, președintele în exercițiu al țării situa instituția orădeană în rândul „corigenților” din învățământul universitar românesc. Ce ironie a sorții: să fii pentru europeni un partener credibil pentru a-ți reprezenta țara, iar pentru ai tăi să fii bun de arătat cu degetul. Acest exemplu dovedește încă o dată că nu știm sau nu vrem să alegem grâul de neghină. (Ioan Horga)

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 22:16:42 Ora de vară a Europei de Est