Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Producția „Avram Iancu, împotriva Imperiului” a fost prezentată studenților de la Universitatea din Oradea

Miercuri, 6 martie, în Aula Magna

Producția „Avram Iancu, împotriva Imperiului” a fost prezentată studenților de la Universitatea din Oradea

„Universitatea din Oradea este prima universitate din România care marchează, prin acest eveniment, bicentenarul nașterii lui Avram Iancu", a spus prof. univ. dr. habil. Sorin Șipoș, în deschiderea proiecției filmului „Avram Iancu, împotriva Imperiului", care a avut loc miercuri, 6 martie 2024, după-amiaza, în Aula Magna.

La proiecția eveniment au luat parte P.S. Virgil Bercea - episcopul greco-catolic de Oradea, și rectorul Universității din Oradea, prof. univ. dr. habil Constantin Bungău, împreună cu un numeros public.
Naratorul primei docu-drame realizată în România, promite, în preambulul filmului, „O poveste savuroasă". Dar, dincolo de aceasta, pelicula reușește să transmită emoție și, în mod egal, să dea de gândit. Figura eroului național Avram Iancu contrastează categoric atât cu cea a moților săi, care spun bancuri incorecte politic despre unguri, cât mai ales cu profilul maiorului Hatvani, pe cât de tânăr, pe atât de șovin și de arogant. Autorii prezintă publicului un Crăișor care merge în afara și înaintea vremurilor sale. Conducătorul revoluționarilor români din Transilvania este, paradoxal pentru un comandant militar, un pacifist. Iancu repetă, de mai multe ori pe parcursul filmului, că „vărsarea de sânge e un mare păcat" și că „tot ce am făcut am făcut pentru pace". La final, realizatorii filmului citează integral testamentul lui Avram Iancu, document care ilustrează viziunea revoluționarului despre educație: „Voiesc dară și hotărât să dispun ca, după moartea mea, toată averea mișcătoare și nemișcătoare să treacă în folosul națiunii și întru ajutorul înființării unei academii de Drepturi, tare crezând că luptătorii cu arma legii vor putea scoate drepturile națiunii noi".
„Mă bucur că Universitatea din Oradea e gazda unui astfel de eveniment, un eveniment de educație culturală, cu o consistentă substanță științifică, care prilejuiește reale momente de reflecție", a spus prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău. Rectorul nu a uitat să felicite echipa de realizatori și pe consultanții științifici au filmului, istorici ai Universității din Oradea: prof. univ. emerit Mihai Drecin, prof. univ. dr. habil. Sorin Șipoș și conf. univ. dr. Radu Romînașu.
Mărturisind că este încercat de emoții, prof. univ. dr. habil. Sorin Șipoș a subliniat că filmul „Avram Iancu, împotriva Imperiului" este „deocamdată prima realizare cu care România se poate mândri în anul bicentenarului nașterii Crăișorului". „Deocamdată, nicio altă instituție n-a ieșit pe piață cu nimic. Au ieșit, în schimb, acești oameni care au decis că trebuie să facă ceva în cinstea acestui eveniment", a mai spus prorectorul Universității din Oradea, aducând astfel un elogiu întregii echipe care a lucrat la realizarea filmului.
În replică, Alin Panc, unul din realizatori, a declarat: „N-am reușit să facem nimic. Am făcut doar să ducem mai departe o filă de istorie și să aducem un binemeritat tribut Ardealului, pentru că ne-a creat ca oameni, ca intelectuali". „Eu cred că e nevoie să aducem asemenea eroi în fața celor tineri. (...) În lumea de astăzi, oamenii nu mai au niciun Dumnezeu. Prin Avram Iancu, Dumnezeu există!", a mai spus Alin Panc.
La rândul său, Romi Cărmăzan, un al membru al echipei de producție, a vorbit despre presiunea „extraordinar de mare" la care au fost supuși cei ce au realizat prima docu-dramă istorică românească. „Am îmbinat partea artistică cu partea istorică, susținută de domnii profesori", a spus el, pentru a fi completat imediat de Alin Panc. „Universitatea din Oradea a făcut, cu noi împreună, un film. Acesta e cel mai important lucru, în momentul acesta".
Mai rezervat, actorul Horia Fedorca, cel care îl interpretează pe Avram Iancu, a zis că tot ce a făcut el a fost să joace un rol. „Dacă am învățat ceva de la personaj a fost determinarea. Când avem un obiectiv, să mergem înainte pentru a-l atinge".
Evenimentul s-a încheiat cu un viu dialog, purtat de realizatorii filmului cu spectatorii. Studenții și nu numai ei, au pus întrebări despre: situația social-economică a românilor din Transilvania, la momentul revoluției pașoptiste, despre sursele istorice care au stat la baza realizării scenariului și despre locul personajului istoric ca model pentru generațiile de azi.
„S-a făcut o treabă extraordinară. Este fundamental ca, dincolo de toate evenimentele pe care le trăim, care încearcă să niveleze totul, să salvăm aceste modele, acești eroi ai neamului", a apreciat, PS Virgil Bercea, episcopul greco-catolic al Oradiei. (B.C.)

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 22:31:04 Ora de vară a Europei de Est